آمدی و کعبه لحظه های رسیدنت را در آغوش معطرش تجربه کرد …

DSC_0253

آمدي و کعبه لحظه هاي رسيدنت را در آغوش معطرش تجربه کرد …

آمدي و کعبه لحظه هاي رسيدنت را در آغوش معطرش تجربه کرد …

مراسم جشن میلاد نخستین اختر فروزان امامت و ولایت، مولی الموحدین حضرت امام علی (ع) از سوی علماء وائمه جمعه وجماعات وبزرگان وسادات محترم هزاره تاون، با حضور جمعی کثیری ازپیروان و ارادتمندان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برگزار شد.

این برنامه قبل ازظهر روز سه شنبه، سیزدهم  ماه رجب المرجب برگزار گردید.

 در ویژه برنامه روز میلاد امام علی(ع) در (هزاره تاوون بروری) دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت به مولودی خوانی، منقبت واشعارپرداختند و در ادامه امامان جمعه ( سید حسن مبلغ امام جمعه هزاره تاون بروری،  و جناب حجة الاسلام والمسلمین علامه حاج محمد جمعه اسدی امام جمعه محترم شهرکویته ) واز اساتید برجسته و مدیر مسئول حوزه علمیه جامعه امام صادق (ع) درسخنان کوتاه به ذکر فضائل و مناقب آن امام همام پرداخت.DSC_0258

حجة الاسلام والمسلمین استاد محمد جمعه اسدی ضمن عرض تبریک به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت علی علیه السلام، مقدم همه عاشقان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را در این مراسم گرامی داشت. و افزودند: اميرمؤمنان، حضرت علي عليه السلام، در صبح جمعه، روز سيزدهم رجب، ده سال پيش از بعثت، در مکه و درون کعبه متولد شد. اين از افتخارات و امتيازات بي نظير زندگي علي عليه السلام است که درون مقدس ترين مکان يعني کعبه متولد شد. فرزند پاک، از نسل پاک، در جاي پاک به دنيا آمد. چنين شکوهي از چه کسي ديده شده است؟! شريف ترين مکان حرم، مسجدالحرام است. شريف ترين مکان مسجد، کعبه است. هيچ کس جز علي در کعبه ديده به جهان نگشود. بنابراين، کودک کعبه، شريف ترين مقام ها را دارد.

علي عليه السلام بي کرانِ عروجِ کمال انسان تا اوج عرش خداوندي است. او نخستين بشارت خداوندي پس از پيامبر است و ادامه دهنده جاده اي که او در طول سال هايي پر مشقت، به سمت يگانه پرستي گشوده بود. نگاهش، تصوير مردانگي و راستي است و کلامش زندگي.

آنچنانکه نهج البلاغه را که مي گشاييم، باراني از معرفت سر و روي جانمان را شست وشو مي دهد.

نهج البلاغه آيينه اي است که سيماي قرآن را نشان مي دهد و هر دو به مبدأ الهي وصل اند. نهج البلاغه تفسير دين است، سخن علي و رهگشاي فصاحت و بلاغت و کتاب ارشاد و آموزش است. نهج البلاغه کتاب رهبري و رهروي است، برنامه زندگي است، نسخه شفابخش دردها و بيماري هاست، جدول عرفان است.

استاد برجسته حوزه علمیه جامعه امام صادق(ع) ادامه داد: عثمان بن حنیف والی امام علی(ع) در شهر بصره بود، به ایشان خبر رسید که عثمان به میهمانی اشراف شهر بصره رفته است که به آن مهمانی فقرا دعوت نشده بودند، امیرالمؤمنین(ع) با فرستادن نامه ای به عثمان بن حنیف او را توبیخ کردند.

وی افزود: امام علی(ع) در این نامه نوشتند که هر امامی مأمومی دارد، یعنی اینکه تو به عنوان والی بصره، باید رفتار من امیرالمؤمنین(ع) را منعکس کنی، ایشان در ادامه فرمودند که امام شما از این دنیا تنها به دو لباس کهنه اکتفا کرد و تنها دو قرص نان جو خوراک او در دنیا بود.

امام جمعه شهرکویته با اشاره به نامه امام علی(ع) به والی بصره گفت: امیرالمؤمنین(ع) در این نامه نوشتند من توقع ندارم که شما اینگونه باشید، اما باید شما به وسیله ورع و تلاش و کوشش، شباهتی به امام خود داشته باشید. ورع انسان را از گناه باز می‌دارد و انسان باید تلاش کند تا بفهمد که چه کاری را باید انجام بدهد و از چه کاری اجتناب کند.

استاد معظم تصریح نمودند: امیرالمؤمنین(ع) در ادامه نامه خود نوشتند که کسی گمان نکند علی که حاکم کشورهای اسلامی است و اموال خمس، زکات و غنائم را دارد، برای خودش چیزی از دنیا ذخیره کرده است، علی حتی از غنائم جنگی به اندازه یک برده هم سهم برنداشت.

وی افزود: امام علی(ع) در خصوص زندگی خود در دنیا فرمودند که من در این دنیا یک لباس کهنه را می‌پوشم که برای تعویض آن لباس جایگزینی را هم ندارم، از زمین این دنیا هم مالک یک وجب زمین نیستم، این دنیا با همه وسعت و زینتش از یک دانه بلوط تلخ که کسی میل به خوردنش ندارد، هم در نظر من پست تر است.

امام جمعه کویته( استاد محمدجمعه اسدی) در خصوص زندگی امام علی(ع ) اظهار کرد: امیرالمؤمنین(ع) اگر می‌خواست می‌توانست که غذاهای اشرافی آن زمان همچون مغز گندم و عسل مصفا بخورد، همچنین لباس‌هایی از جنس ابریشم به تن کند، اما امام علی(ع) فرمودند هیهات که هوای نفس بر من غلبه کند و مرا به سوی این چیزها بکشاند و برای خوردن غذاهای لذیذ تلاش کنم، درحالی که شاید در سرزمین‌های دور اسلامی کسی حتی نان جو را هم نداشته باشد.

ایشان در ادامه افزودند: امام علی(ع) گفت که برای مرض همین بس که انسان سیر بخوابد، اما اطرافش کسانی باشند که با شکم‌های گرسنه می‌خوابند و حتی آشنایی با غذای های خشک هم ندارند. من چگونه می‌توانم امیرالمؤمنین باشم، اما در سختی‌های دنیا با مردم شریک نشوم.

استاد اسدی تصریح نمود: امیرالمؤمنین(ع) فرمودند که خداوند من را نیافریده تا همچون گوسفند پروار شده غذای خوب بخورم و غافل باشم از این که خداوند چرا مرا آفریده و خداوند از من چه چیزی می‌خواهد. امام علی(ع) به دنیا اعتنا نداشت و در حد ضرورت از آن استفاده می‌کرد.

مدیرمسئوول حوزه علمیه جامعه امام صادق(ع) در خصوص اهل دنیا گفت: گروهی از مردم دنیا تنها به دنبال لذت‌ها می‌روند و همتشان را در این راه صرف می‌کنند، که این راه نیست، بلکه بی‌راهه است، گروهی دیگر هم سرگردان هستند و نمی‌دانند که در دنیا باید چه کاری را انجام بدهند.

وی افزود: انسان‌هایی که عاشق دنیا می‌شوند، فضای دل آن‌ها، فضای غم و اندوه خواهد شد، این انسان‌ها همیشه به فکر این هستند که چگونه خوشی‌های دنیا را به دست آوردند یا اینکه از ناراحتی اینکه یک خوشی دنیا را دست دادند، غم و غصه می‌خورند.

استاد محمد جمعه اسدی فرمود: امام علی(ع) آیینه تمام نمای اسلام است و اسلام دینی است جامع، که هم به دنیا نظر دارد و هم به آخرت، هم به انفاق دعوت میکند و هم از زیاده روی نهی میکند، هم دعوت به عبادت میکند و هم از میانه روی در عبادت سخن می گوید. دین فطرت یعنی همین تنها توحید فطری نیست، بلکه تمام دین از این چنین ویژگی برخوردار است و همین راز جاودانگی اسلام وهمین راز جاودانگی مولای متفیان علی(ع) است. علی(ع) هم همین جامعیت را دارد، او تبلور اسلام است.

استاد حوزات علمیه شهر کویته درپایان سخنان زیبایشان فرمودند: 13رجب هر سال، روزي پر از معنويت است، اين روز به يُمنِ زاد روز مولايمان علي(ع) روز پدر نام گرفته است که اگر روزي بايد روز پدر يا روز مرد باشد چه روزي والاتر و افتخارآميزتر از روز ولادت با سعادت حضرت علي(ع) که شانه هاي مردانه اش هميشه تسکين دهنده دردهاي دردمندان بود.

ما نيز روز ولادت گره گشاترين مرد عالم را گرامي مي داريم و روز پدر را به تمام پدران این سرزمین(پاکستان)  سرزمينِ که سنبل هاي عشق و صبوري و خستگي ناپذيري هستند تبريک عرض مي کنيم!

در انتهای ویژه برنامه مولود کعبه وروز پدر از شرکت کنندگان دراین محفل نورانی پذیرایی (صرف طعام) به عمل آمد.

DSC_0195 DSC_0196 DSC_0203 DSC_0215 DSC_0225 DSC_0322



دیدگاهها بسته شده است.