امروز دنیای اسلام بیش ازهرزمانی به سیره پیامبر(ص) و قانونگرایی و وحدت نیازمند است

Juma prayer

نمازعبادی وسیاسی جمعه این هفته(هفته وحدت) با حضور مرد م به امامت حجة الاسلام والمسلمین الحاج استاد محمد جمعه اسدی مدیرمسئول حوزه علمیه جامعه امام صادق (ع) درامام بارگاه ” کلان ” شهرکویته برگزارشد.

حجة الاسلام استاد اسدی درآغازخطبه نخست فرمودند: همه‌ی عزیزان نمازگزار و خود را دعوت و توصیه می کنم به حفظ تقواى الهى، این اصلِ حرکت یک انسان به سمت کمال و تعالى است. پاکی وپاکیزگی باعث سعادت انسان میشود، اگر به توفیق الهى بتوانیم در عمل فردى، در عمل جمعى، رعایت تقواى الهى را نماییم ، همه‌ى خیرات و همه‌ى الطاف الهى شامل حال ما خواهد شد.

حجة الاسلام استاد اسدی درخطبه نخست ضمن عرض تبریک دو مناسبت گرانقدر این روز عزیز، میلاد پیامبر اسلام را میلاد «علم و عقل و اخلاق و رحمت و وحدت» خواندند، وی در ادامه در خصوص مجاهدت های علمی امام صادق(ع) نیز عنوان کرد: ایشان خدمات ارزنده ای به اسلام کرد و اسلام اصیل را احیا نمودند.

امام جعفر صادق(ع) احیاگر علوم اخلاق، فرهنگ، و عالم به جهان بشریت است و اگر امام صادق(ع) و مکتب فقهی ایشان نبود دنیای اسلام چنین مکتبی را نداشت.

وی همچنان درادمه به روایتی ازامام صادق(ع) اشاره نموده افزودند: یکی از مکاتب بزرگ، دارای اندیشه متعالی و بی مانند در تاریخ بشریت مکتب امام جعفرصادق(ع) می باشد. که در علم سرشار، سرآمد همه مردمان عصر خود بوده اند. ما باید با سخنان گرانبهای آنها خودمان را به قله های معرفت برسانیم.وتنها ادعای شیعه بودن برای ما کافی نیست!

بلکه به فرموده امام صادق(ع) شرط مهم آن اين است كه انسان داراي ورع ،پارسایی و پرهيزكاري باشد.« ما تنال ولايتنا الا بالعمل و الورع » اصول كافي  ج2 – ص 60.

ولذا امیرالمؤمنین علی (ع) میفرمایند: اَلا وَ اِنَّکُم لا تَقدِرونَ عَلی ذلِک وَ لکِن اَعینونی بِوَرَعٍ وَاجتِهادٍ وَعِفَّةٍ وَ سُدادٍ “نهج‌البلاغه”

شما نمیتوانید مثل من رفتار کنید،امّا میتوانید دنباله رو ماباشید،چگونه ؟ «بِوَرَعٍ»، با ورع خودتان، با پرهیز خودتان از گناه، با اجتهاد و کوشش و تلاش خودتان، اینها وظیفه ‌ی من و شما است.

وی همچنان درادمه سخنانش به روایتی ازامام صادق(ع) اشاره نمود که خطاب به یونس بن ضبیان میفرماید : یایونس!

ان اردت العلم الصحیح فعندنا أهل البیت، فإنّا ورثنا و اوتینا شرع الحكمة و فصل الخطاب. ای یونس! علم راستین پیش ما اهل بیت است، زیرا ما راههای حكمت و میزان تشخیص خطا از صواب را به ارث برده ایم.

اهل بيت(ع) به امت اسلامى و جهان اسلام تعلق دارند،ارزشهاى انسانى آنان به همه بشريت تعلق دارد، شخصيت آنان ريشه در (رحمت واسعه) الهى دارد كه همه انسانها را فرا گرفته است،و وارث علم پیامبرند.

حجة الاسلام والمسلمین استاد اسدی درخطبه دوم:  پس ازسفارش همگان به رعایت تقوای اللهی، دربخشی ازسخنان خود با تبریک میلاد پیغمبر (ص) و امام جعفر صادق (ع)، ضمن اینکه پیامبر اکرم را پیامبر رأفت، عزت و توحید دانست، گفت:

خداوند منّان میفرماید:« وماارسلناک الّارحة للعالمین » ای پيامبر: ما تو را فرستاديم تا رحمتى بر اهل عالم باشی (قرآن کریم، سوره انبیاء، آيه 107 ) پيامبر اكرم‌(ص) مايه رحمت براي همه مردم جهان‌، اعم از مؤمن و كافر است‌، زيرا نشر آييني را به عهده گرفت‌، كه سبب نجات همگان است‌، حال اگر گروهي از آن استفاده كردند و گروهي ديگر، از آن بي‌بهره ماندند، مربوط به خودشان است و تأثيري بر عمومي بودن رحمت نمي‌گذارد. در دنياي امروز كه فساد و تباهي و ظلم و بيدادگري فراوان است‌، آتش جنگ‌ها در هر سو شعله‌ ور است و چنگال زورمندان بيدادگر حلقوم مستضعفان مظلوم را

مي‌ فشارد،مفهوم “رحمة للعالمين‌” بودن پيامبرازهرزمان ديگر آشكارتراست‌، چه رحمتي از اين بالاتركه عمل كردن به برنامه‌ هاي حيات‌ بخش آن‌، نقطه پاياني است بر همه اين ناكامي‌ها و بدبختي‌ها، او و دستوراتش‌، برنامه و اخلاقش همه رحمت است‌، رحمتي براي همگان و تداوم اين رحمت سرانجامش حكومت صالحان با ايمان بر عرصة زمين خواهد بود.

 امروزنیز دنیای اسلام بیش از هر زمانی به سیره پیامبر (ص) و مهربانی و رحمت و گذشت و قانونگرایی و وحدت نیازمند است. لذاما بعنوان یک مسلمان بایدتلاش کنیم رنگ زندگی پیامبر(ص)واهل بیتش رابه زندگی خود بدهیم.

آقای استاد اسدی افزود:آنهایکه (داعش،طالبان)به ناروا به نام جهاد، دین،واسلام به آدم‌ کشی وخشونت وافراط می‌ پردازند، چه بخواهند و چه نخواهند در مسیر اسلام‌هراسی و اسلام‌ ستیزی قدم گذاشته‌اند.

وی درادامه خاطرنشان کرد: هفته وحدت نماد اتحاد و ارتباط مسلمانان در جهان اسلام است و مسلمانان (شیعه و سنی) با وحدت، اتحاد و برادری می‌توانند ترفندهای دشمنان را خنثی کنند.

وی افزود: مسلمانان محورهای زیادی برای وحدت دارند و قرآن کریم، پیامبر اعظم (ص) و اعتقاد به مبدا و معاد می‌تواند راهگشای وحدت در بین مسلمانان جهان باشد. بنابراین باید از اشتراکاتمان حفاظت کنیم و با یکدیگر یک دل باشیم. امامان شیعه ما با اهل سنت زندگی کردند و این همراهی در طول تاریخ ادامه داشته است.

امام جمعه کویته با تاکید بر اینکه محور وحدت اسلام پیامبر اکرم(ص) است، اظهار کرد: دشمن بر فروپاشی وحدت میان مسلمانان تمرکز کرده است. این یک جنگ بزرگ است و در آن هر کسی که به طرف وحدت وفادار بماند در برابر دشمن ایستاده و هر کس که به دنبال راهی برای صدمه زدن به وحدت باشد به آسیاب دشمن آب ریخته است.

درپایان حجة الاسلام استاد اسدی خطیب نمازجمعه کویته درخصوص مسایل کشوری باتأکید ازمسئولان کشور خواهان محاکمه تروریستان وعاملان قتل وکشتار بی گناهان شدند.



دیدگاهها بسته شده است.