کمیته دادخواهی از نسل کشی هزاره های پاکستان با معاون فرستاده خاص سرمنشی ملل متحد در کابل ملاقات کرد.

کمیته دادخواهی از نسل کشی هزاره های پاکستان با معاون فرستاده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد در کابل ملاقات و خواستار مداخلت سازمان ملل در  توقف کشتار سیستماتیک هزاره ها در کویته پاکستان شد.
این جلسه بتاریخ: 2013-03-17 ساعت: 2 الی 3 بعد از ظهر در دفتر یونما در کابل افغانستان برگزار گردید که آقایان محمد صادق علی یار، آقای اکرم گیزابی، آقای رضا خوشک وکیل مردمی، داود وصل، حسینداد احمدی، محمد روحانی، خانم لیلا حیدری، خانم طیبه خاوری، ابراهیم تولا، اقای نیکلاس هیثم (معاون فرستاده ویژه سازمان ملل متحد) شرکت داشتند.
جلسه با سلام و خوش آمدید معاون فرستاده خاص سرمنشی سازمان ملل شروع شد.
در ابتدا جناب آقای گیزابی به نمایندگی از گروپ دادخواهی از کابل، جلسه را آغاز و پس از ایشان آقای محمد صادق علی یار به نمایندگی از کمیته دادخواهی از کشتار سیستماتیک هزاره ها در کویته پاکستان- بامیان نگرانیها و خواسته های خویش را به سمع معاون فرستاده ویژه سازمان ملل متحد آقای نیکلاس هیثم رساندند که ایشان نیز به قرار ذیل جواب دادند:
1. ملل متحد نیز این کشتار سیستماتیک و زنجیره ای که یک گروه خاص را مورد توجه قرار داده و مردود می شمارد.
2. گروپ گزارشگر سازمان ملل متحد نیز به این کشتار ها اشاره کرده و از حکومت پاکستان خواسته تا مسؤولیت خود را در محافظت از گروپهای آسیب پذیر ادا نماید.
3. شما خواسته های خود را، که در این مجلس بصورت شفایی ابراز داشتید،  کتبا به ما تحویل بدهید و ما آن را به نهادها و ارگانهای ذیربط روان نموده و نتیجه را به شما اعلام میداریم.

گزارش: محمد امین عالمی از بامیان

 



دیدگاهها بسته شده است.