حجت الاسلام الحاج استاد اسدی: انسان هیچ گاه از درگاه خداوند ناامید نشوند و همچنان مغرور هم نشوند به رحمانیت خداوند

کویته (جامعه) : در شب نهم محرم الحرام مصادف به شب تاسوعای حسینی، حجة الاسلام علامہ بشیر احمد انصاری، در جمع عزاداران ابا عبدالله (ع) و یاران با وفای آنحضرت در باره ای فضیلت اهلبیت و اینکه اهلبیت چه کسانی را شامل می شود صبح نموده فرمود : اهلبیت رسول (ص) از نظری بعضی ها به زوجات آنحضرت گفته شده است؛ یعنی منظور از اهلبیت همان زوجات می باشد که در آیه تطّهیر آمده است.

اما حقیقت مطلب این است در حدیثی که در کتاب اهل سنت وشیعیان موجود هست آمده است؛ از زبان عایشه زن پیامبر(ص) در کتاب های اهل سنت نقل شده است که روزی پیامبر عبایش را بدوش داشت از منزل بیرون آمد، در این هنگام حسن بن علی نزد آن جناب (حضرت پیامبر (ص) )  آمد، حضرت آن را زیر عبایش جای داد، بعد از آن حسین آمد آنرا نیز زیرعبایش جای داد و همچنان زهرا را و در اخیر هم علی آمد وقتی که همه زیر عبای پیامبر جای گرفت؛ رسول خدا این آیه را تلاوت کرد « اِنَّما يُريدُ اللّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ اَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهيراً؛ » همانا خداوند مى خواهد پليدى و گناه را از شما اهل بيت دور كند و كاملاً شما را پاك سازد».

بنا براین منظور از اهلبیت حضرت زهرا (س) و فزرندانش و شوهرش حضرت علی می باشند نه زوجات رسول.

دلیل دیگر اینکه در این جا از نگاهی ادبی و لغات عرب هم ضمیری که در آیه قرآن ذکر شده است سازگاری با این ندارد که منظور زوجات پیامبر باشد؛ زیرا در این آیه ضمیر جمع مذکر آمده نه مؤنث، چونکه مردان زیاد بوده که شامل فرزندان حضرت زهرا (س) می شوند بهمین خاطر خداوند هم ضمیر جمع مذکر آورده است.

در ضمن این گفتار دوموضوع مهمی را خداوند توسط رسولش ثابت می نمایند: 1 – موضوع امامت و ولایت اهلبیت را بیان نموده و این مقام را منحصر به این خانواده می دانند، 2 – عصمت اهلبیت را ثابت می نمایند؛ اهلبیتی پیامبر را خداوند می فرماید که از تمام رجس وپلیدی پاک و بدور می باشند، آیا واقعا می شود آنهای را که تقریبا نصفی از عمرش را به بت سجده کرده است؛ از جمله ی اهلبیت پیامبردانسته واز هرگونه بت پرستی وپلیدی دوربدانیم؟! اهلبیت پیامبر آنگونه باشد که خداوند می گویند؛ یعنی اینکه از نطفه و از کودکی از همه ای پلیدی ها دور و پاک باشند.

حجة الاسلام الحاج استاد اسدی مدیر جامعه امام صادق (ع) و امام جمعه شهرکویته: سخنران اخیرمجلس عزاداری سالارشهیدان و یاران با وفایش درآغازسخنانش طبق فرموده ای قرآن فرمود: انسان هیچ گاه از درگاه خداوند ناامید نشوند و همچنان مغرور هم نشوند به رحمانیت خداوند؛ ایشان همچنان در رابطه به وضعیت جامعه ای امروزی اشاره کرده افزود؛ عده ای از جاهلان وبی خردان درمیان جامعه پیدا شده استکه بنا بفرموده ای قرآن آنها مثل شیطان می خواهند که مردم را از ذکر خدا، اسلام وقرآن دورنگهداشته وقرآن را از شکم خود برای مردم ترجمه وتفسیر کنند : إِنَّمَا يُرِيدُ الشَّيْطَانُ أَنْ يُوقِعَ بَيْنَکُمُ الْعَدَاوَةَ وَ الْبَغْضَاءَ فِي الْخَمْرِ وَ الْمَيْسِرِ وَ يَصُدَّکُمْ عَنْ ذِکْرِ اللَّهِ وَ عَنِ الصَّلاَةِ فَهَلْ أَنْتُمْ مُنْتَهُونَ‌ (91) همانا شيطان مى‏خواهد با شراب و قمار ، ميانِ شما دشمنى و كينه ايجاد كند، و شما را از ياد خدا و از نماز باز دارد . پس آيا شما دست برمى‏داريد ؟ ﴿المائدة، 91﴾

این گونه اشخاص بی باکانه و بدون کدام دلیل و منطق عقلی به عقاید مذهبی ودینی دهن کجی را شروع نموده و عقاید مذهبی مردم را به مسخره می گیرند.

در حالیکه این گونه افراد خودشان از قرآن و احادیث بوی نمی برند ولی می آیند با استناد از قرآن عقاید مذهبی و دینی مردم اشتباه دانسته وبه آن توهین می کنند.

در حالیکه قرآن دارای بطن های می باشند که باید توسط اهلش تفسیر وتحلیل شوند نه هر کس و ناکسی.

هر کس نمی تواند که احکامی را از قرآن استنباط کرده و برای مردم بگوید. امروزه وجود همچون افراد جاهل و از همه چیز بی خبر جامعه ای اسلامی را رو بسوی نابودی کشانده وباعث نابودی آن شده است.

قرآن باید توسط اهلبیت ومعصومین؛ و در این زمان باید توسط مجتهدین ومفسیرین  که قرآن را می توانند درک کنند و آیات محکم ومتشابه آنرا می فهمند برای مردم ترجمه وتفسیر شوند نه اینکه هر کسی، که زبانی عربی را یاد گرفت ادعای فهم و تفسیر قرآن را نمایند.

اینها در حقیقت همان پیروان شیطان هستند که می خواهند مردم را از یاد خدا غافل نگهداشته و بسوی خرافات و بدبختی سوق دهند.

 همچنان این افراد جاهل و بی خبر از قرآن واحادیث می آیند قیام امام حسین (ع) را یک چیزی بی هوده، تجلیل و گرامی داشت از آن را خرافه می دانند؛ این ها تا هنوز هدف از قیام اباعبدالله و یارانش را نفهمیده وندانسته است که اینگونه حرفها را می زنند نا خود آگاه آب به آسیاب دیگران ریخته و تیشه به ریشه ای عقاید مذهبی و دینی مردم می زنند.

این اشخاص در واقع هدف شان ایجاد شبه وتزلزل در اذهان جوانان و نوجوانان جامعه بوده و می خواهند که قشر جوان ونوجوان جامعه را از عقاید اسلامی و آشنای با قرآن دور نگهدارند.

در اخیر مجلس با خواندن نوحه وسینه زنی توسط عزادارن و دعا خاتمه یافت.



دیدگاهها بسته شده است.