خطاب به والدین: فرزندان تانرا مثل گل به بار بیاورید، که بویش همه ی جامعه را عطرآگین کند !

خطاب به والدین: فرزندان تانرا مثل گل به بار بیاورید، که بویش همه ی جامعه را عطرآگین کند !

DSC_0065

امروز یک شنبه مورخه 25-2-2018 جشن باشکوه بمناسبت اهداء جوایز، انعامات و نتیجه گیری این کارگاه آموزشی سه ماه اخیر، برزگرار گردید

یکی از پر ارزش ترین برنامهای حوزه علمیه جامعه امام صادق علیه السلام، سه ماهه کارگاه آموزشی است. واین بهترین موقعیت برای فراگرفتن احکامات و مسائل مبتلاءبه جوانان، محصلین دانشگاهی و نونحالانی میباشد که دراین سه ماه اوقات فراعت دارند.

طبق برنامه هر ساله این کارگاه آموزشی حوزه علمیه جامعه امام صادق علیه السلام برای محصلین اخصاً، نوجوانان اعم از طبقه ذکور و اناث، که طبقه ذکور در جامعه امام صادق(ع) و طبقه اناث در مدرسه خدیجة الکبرای (ع) دردوران تعطیلات مکاتب ودانشگاه ها، امسال نیز کلاس های آموزشی که شامل قرآن کریم، احکام ، عقاید، و اخلاق اسلامی می باشند، برگزار گردید.که امثال تعداد نونحالان شرکت کننده، به مراتب بیشتر از سالهای قبل بودند.

امروز یک شنبه مورخه 25-2-2018 جشن باشکوه بمناسبت اهداء جوایز، انعامات و نتیجه گیری این کارگاه آموزشی سه ماه اخیر، برزگرار گردید. که قبل از ظهر وینتر کمپ مدرسه خدیجة الکبراء(ع) جشن گرفته بودند و بعد از ظهر برنامه وینتر کمپ بچه ها بود.

DSC_0044  

DSC_0081 DSC_0046yuy

در هردو برنامه، شاگردان با شور و اشتیاق هر چه بیشتر و عده هم با والدین خود حضور یافته بودند، که با حضور سبز حجة الاسلام والمسلمین حاج آقای محمد جمعه اسدی امام جمعه کوئته و پرنسپل جامعه امام صادق (ع) و دیگر اساتید حوزه و جناب حاج عبدالقیوم، چیرمین یکجهتی کونسل، نورانیت خاص به این دو محفل بخشیدند!

در این دو محفل کودکان و نوجوانان برنامه های مثل سرود خوانی وملودی و اجراء برنامه های مختصر دینی بسیار زیباء را تقدیم حضاران کردند که با دیدن این همه نتیجه عالی ومثمر، همه را مسرور ساختند!. ودراخیراین محفل از استاد بزرگوار، محمد جمعه اسدی خواسته شد تا ایراد سخن کند.

بعد از سخنرانی، استاد معظم له، که قسمت اش ذیلاً ذکر شده است، از نونهالان را جع به اعتقادات اسلامی، مثل اصول دین سوالات ی کردند که هر که پاسخ درست میدادند، جایزه نقد از ایشان در یافت میکرد.

پیرامون ازسخنان امام جمعه کوئته

امام جمعه کوئته در رابطه با تربیت نونحالان فرمود: در میان وظایف گوناگونی که بر عهده والدین قرار داده شده، تربیت صحیح فرزندان از اولویت بالاتری برخوردار است که آیات و روایات فراوانی در پیرامون آن وجود دارد.

اگرچه والدین هر دو(پدرو مادر) در این زمینه مسئول هستند و باید تلاشی جدی برای دستیابی به این مهم داشته باشند اما باید دانست که بار مسئولیتی که به گردن پدر خانواده نهاده شده، سنگین تر است.چراکه پدر، سکان دار کشتی خانواده به حساب می آید و گاه، غفلت یا کم کاری او به قیمت غرق شدن تمامی اعضای خانواده تمام خواهد شد.

اما متأسفانه درسالهای اخیر با پیشرفت تکنالوژی و فراهم شدن وسائل مرفع زندگی، اسباب مفسد شدن بیشتر نونحالان خودی والدین میباشند! والدین، بجای اینکه اوقات فرزندان شان را مدریت کند، خودشان شکار این بیماری فسبوک (بقول امروزی بیمارفسبوکی یا روانی) و سایر شبکه های اجتماعی شدند.

پس از همچین والدین چطور توقع اینرا داشته باشیم که فرزند درست تحویل جامعه بدهد! اگر والدین اوقات فرزندان شانرا خوب پر نکند، دراین صورت خود بچه اوقات شانرا با چیزهای دیگر پرخواهد کرد.!

استاد گرامی با استناد به حدیث از امام صادق (ع) فرمود:

امام صادق عليه السلام فرمود: پس از مرگ انسان، جز از ناحيه سه خصلت، پاداشى به او نمى رسد: صدقه اى كه در حال حياتش جارى ساخته و پس از مرگش هم جريان مى يابد، سنّت و روش هدايتى كه بنيان گذاشته و پس از مرگ هم به آن عمل مى شود، و فرزند شايسته اى كه براى او دعا مى كند.

فرزند باید تربیت کنید، که باعث خیر در جامعه شود، یا به تعبر بهتر گل بکارید که بوی خوشش همه جارا عطرآگین کند نه خار کشت کنید که همه زندگی اش شر باشد! و برای مردم درد سر.!!! استاد افزود که دوران نوجوانی بسیار دورانی حساس است و نوجوان انعطاف پذیر میباشد. برای همین یک کجی از والدین باعث سقوط فرزند به منجلاب فساد خواهد شد. و ذهن یک نوجوان مثل کاغذ سفیدی هست که پذریش هر نوع نقش یا رسامی را دارد! پس باید زیبا نقاشی کنی تا خیر باشد! و همه بپسندد.!

دراخیر امام جمعه کوئته از حضور همه شرکت کنندکان دربرنامه تشکری کرده و مخصوصاً از استادان وینترکمپ که وقت خودرا صرف تعلیم قرآن و احکامات اسلامی به نونحالان میکنند! و استاد اشاره به اینکه تا کنون هزاران شاگرد هم از آقایان و خانم ها از این دو مرکز خیر فارغ شده و مثل شمع که برای تاریکی مفید است، مشغول تدریس و بیان احکامات اسلامی می باشد! هم در خارج و هم در داخل کشور! و از این به بعد هم فارغ خواهد داد! و تشنه گان علم و دانش میتوانند از این مراکز مبارک خودرا سیراب کنندو در اختتامیه برنامه از امام جمعه کوئته، و دیگر بزرگان در محفل خواسته شد که جوایز را به شاگردان لایق اهداء کنند!

DSC_0072 DSC_0054 DSC_0057 DSC_0072  DSC_0118DSC_0086 

DSC_0029  DSC_0037

DSC_0098  DSC_0105   DSC_0120 

 



دیدگاهها بسته شده است.