دستیار وزیر خارجه آمریکا وارد کابل شد

e7c7f543-8ff3-4ad6-a2ac-29853a94fcff_16x9_600x338جامعه: وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که داگ فرانتس، دستیار جان کری، وزیر خارجه آمریکا وارد کابل شده است.

وزارت خارجه آمریکا در اعلامیه خبری گفته است که آقای فرانتس حامل پیام دولت اوباما در مورد “انتقال مسالمت‌آمیز قدرت” است.

در این اعلامیه آمده که آقای فرانتس به اهمیتی‌که جان کری بر روند بررسی آرا و توافق بر سر جزییات دولت وحدت ملی قایل است، نیز تاکید خواهد کرد.

ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله دیروز تهدید کرد که اگر “خواسته‌ها و شرایط” این تیم تا فردا(امروز) پذیرفته نشود، از روند مذاکرات سیاسی برای تشکیل دولت وحدت ملی به صورت کامل بیرون خواهد رفت.”

سید آقا حسین فاضل سانچارکی، سخنگوی این ستاد اعلام کرد که آنها امروز چند ساعت دیگر به دیپلماسی فرصت می‌دهند و به گفته او تلاش‌های بین‌المللی فشرده‌ای شروع شده است.

او گفت امروز جان کری وزیر خارجه آمریکا با آقای عبدالله تلفنی صحبت کرده و علاوه بر آن یان کوبیش نماینده ویژه سازمان ملل، سفیر آمریکا، سفیر اتحادیه اروپا نیز با آقای عبدالله صحبت کرده‌اند و مذاکرات جدی جریان دارد.

از سوی دیگر فیض الله ذکی، سخنگوی تیم اشرف غنی احمدزی تصمیم دیروز ستاد آقای عبدالله مبنی بر ترک روند گفت‌وگو برای تشکیل دولت وحدت ملی را “تصمیم عجولانه دانسته و آنرا و به خیر و صلاح و مملکت نمی‌داند.”

 



دیدگاهها بسته شده است.