سمینار اندیشه امام خمینی(ره) و بیداری امت اسلامی

سمینار اندیشه امام خمینی(ره) و بیداری امت اسلامی

بمناسبت بیست هشتمین سالگرد رحلت امام خمینی امروز به تاریخ 5- 6-2017 در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کویته سالگرد یاد بود برگزار شد.

در این برنامه علماء کرام از مختلف مذاهب اسلامی ونمائیندگی کنسولگری جمهوری اسلامی ایران و جمع ازمؤمنین شرکت نموده و به سخنرانی پیرامونی زندگی و شخصیت امام خمینی پرداختند.

سخنرانان به مختلف بخش زندگی امام خمینی پرداخته و از ایشان بعنوان بیدارگر جهان اسلام در قرن بیستم یاد شد.

در این سمینار تعداد زیادی از شخصیت ها سخنرانی نمودند. که یکی از سخنرانان امام جمعه شهر کوئـته و پرنسپل جامعه امام صادق (ع) حجت الاسلام والمسلمین محمد جمعه اسدی بود که سخنان اش را ضمن تسلیت رحلت امام خمینی (ره) و با آئیه از

کلام الله مجید اینچنین آغاز کرد:

يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُم مِّن ذَكَرٍ وَأُنثَىٰ وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا ۚ إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِندَ اللَّـهِ أَتْقَاكُمْ ۚ إِنَّ اللَّـهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ

ای مردم، ما همه شما را نخست از مرد و زنی آفریدیم و آن گاه شعبه‌های بسیار و فرق مختلف گردانیدیم تا یکدیگر را بشناسید، همانا بزرگوار و با افتخارترین شما نزد خدا با تقواترین شمایند، همانا خدا کاملا دانا و آگاه است.

امام خمینی (ره ) یک مسلمان به تمام معنی بود، و هر گوشه زندگی اش الگو برای رهبران اسلامی میباشد.

و انقلابی که امام خمینی(ره) نه تنها در ایران بلکه در سرتاسر جهان به وجود آورد یک انقلابی کاملاً اسلامی و مطابق شریعت اسلامی بود که تاکنون بعد از سالهای متمادی پایدار و مداوم است و خواهد ماند. زیرا قوانین اسلامی مطابق نیاز بشریت و نظام این کره خاکی است. و امام خمینی بت شکن زمان خودش بود.او و همفکرانش که مثلی علامه اقبال و سید جمال الدین افغانی باشد درد جوامع سلامی را درک کرده و به سدد درمان بر آمدند۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔۔

DSC_0006 DSC_0008 DSC_0015 DSC_0009 DSC_0016

سپس امام جمعه شهر کویته به فضایل امام خمینی(ره) پرداخته و اینچنین ذکر کرد.

امام خمینی(ره) در عین اینکه بارک بین بود بسیار دور اندیش نیز بود. که به همین خاطر ایشان روی وحدت مسلمین بسیار تاکئید داشت که این یک نکته ضعف بسیار بزرگ دشمنان اسلام و انسانیت میباشد. که اگر مسلمین وحدت شانرا حفظ میکرد، دچار اینهمه فاجعه نمی شد.

ودیگر فضایل ایشان:

اینکه: فقاهت در دین، مدیریت و تدبیر، شجاعت و قاطعیت خستگی ناپذیر، سازش ناپذیر، شکست ناپذیر، غیرت دینی، صراحت ومنادی وحدت…..

و در اخیر امام جمعه شهر کویته حجت الاسلام والمسلمین حاجی آقای اسدی سخنان اش را اینچنین خاتمه داد:

جنگ و خوشونت که امروزه مسلمانان دست به گریبان آن است، نتیجه پیروی نکردن شریعت و قوانین ناب اسلامی است که متآسفانه بعضی رهبران کشورهای اسلامی بیخبر و یا با تزویر وحیله دشمنان اسلام اغفال شده است. و خداوند اتحاد بیشتری بین مسلمین اعطاء بفرماید

گزارش: رحمت الله مانگار

خلاصه ای از زندگی امام(ره)

امام خمینی رحمه الله در روز 20 جمادی الثانی 1320 هجری قمری مطابق با 30 شهریور 1281 هجری شمسی هم زمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام در شهرستان خمین از توابع استان مرکزی ایران در خانواده ای اهل علم و هجرت و جهاد و در خاندانی از سلاله زهرای اطهر علیهاالسلام به دنیا آمد.

پدر بزرگوار ایشان، مرحوم آیت اللّه سید مصطفی موسوی، از معاصران آیت اللّه العظمی میرزای شیرازی رحمه الله بود و در حالی که بیش از 5 ماه از ولادت امام نمی گذشت، به دست طاغوتیان و خوانین تحت حمایت عمّال حکومت وقت، به دلیل سر دادن ندای حق طلبی به شهادت رسید.

امام خمینی رحمه الله دوران کودکی و نوجوانی را تحت سرپرستی مادر مؤمنه اش، بانو هاجر، و عمه مکرمه اش، صاحبه خانم، گذراند. قسمتی از معارف متداول روز و علوم مقدماتی و سطح را نزد معلمان و علماء منطقه فرا گرفت و در سال 1298 ش عازم حوزه علمیه اراک شد، و در سال 1300 ش اندکی پس از هجرت آیت اللّه العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی به قم، رهسپار حوزه علمیه قم شد و به ادامه تحصیل علوم حوزوی پرداخت.

هم زمان با فراگیری فقه و اصول به فراگیری ریاضیات، هیئت فلسفه، عروض، قوافی و فلسفه اسلامی و غرب و عالی ترین سطوح عرفان نظری و عملی پرداخت. او طی سالهای طولانی در حوزه علمیه قم به تدریس چندین دوره فقه، اصول، فلسفه و عرفان و اخلاق اسلامی پرداخت. در سال 40 و 41 ماجرای انجمنهای ایالتی و ولایتی موجب شد تا رهبری نهضت اسلامی مردم ایران را به عهده گیرد که با تلاشهای خستگی ناپذیر ایشان این نهضت در سال 1357 به پیروزی رسید. و بالاخره در 14 خرداد 1368 پس از عمری مجاهدت، به ملکوت اعلا پیوست.



دیدگاهها بسته شده است.