مواضع تند وزیر کشور پاکستان علیه ظلم آل سعود به جهان اسلام

news-1539615199-7237

پاکستان نه تنها در عربستان بلکه در تمام عالم اسلام و برای همه مسلمانان مانند یک برادر خواهد بود.

«شهریار آفریدی» وزیر کشور پاکستان در دیدار با «احمد یوسف الدرویش» رئیس عربستانی دانشگاه اسلامی اعلام کرد: ما در مورد عزت و غیرت امت اسلامی حاضر به هیچ مذاکره‌ای نیستیم، پاکستان نه تنها در عربستان بلکه در تمام عالم اسلام و برای همه مسلمانان مانند یک برادر خواهد بود.

وی تصریح کرد: حرف ما این است که در عربستان ودیگر کشورهای عربی برخورد زشتی که با اتباع پاکستانی می‌شود، حقوق کارمندان پاکستانی داده نمی‌شود، آنها را به زندانی می‌اندازند و به آنها ظلم می‌کنند ما از این مسئله بسیار ناراحت و ناراضی هستیم و از شما توقع داریم که با دولت متبوع خود صحبت کنید این روال باید به پایان برسد

شهریار آفریدی اظهار داشت: به طور مثال من یک فرد سالخورده هستم که عاشق به جا آوردن حج هستم، یک دلال مواد مخدر می‌آید و مرا فریب می‌دهد، برایم بلیت سفر می‌خرد و در کوله ام مواد مخدر جاسازی می کند، دولت سعودی بلافاصله گردن مرا می زند!چرا در مورد این افراد تحقیق نمی کنید، چرا به پرونده آنان منصفانه رسیدگی نمی کنید؟ دولت پاکستان آماده همکاری است! چقدر انسان بی‌گناه به همین بهانه‌های واهی در زندان‌های شما هستند.

وزیر کشور پاکستان گفت: مشکل بعدی این است که در یک بند زندان های سعودی که جای 15 نفر است بیش از 200 پاکستانی را زندانی کرده اند! چرا هموطنان مرا ذلیل می‌کنید؟ غربی‌ها را به این چشم حتی نگاه هم نمی‌کنید.

 عضو ارشد حزب تحریک انصاف با انتقاد از نگاه یک سویه آل سعود به غرب اضافه کرد: جوانان تحصیلکرده پاکستانی وقتی به عربستان می آیند حقوقشان از 4یا 5 هزار ریال بیشتر نیست ولی بی کفایت ترین افراد را از غرب می آورید و 50هزار ریال به او حقوق می دهید. آیا این ذلیل کردن مسلمان نیست؟!

گفتنی است در حکومت سابق پاکستان وزرای دولت حتی حاضر نبودند یک جمله علیه آل سعود بگویند و «پیر امین الحسنات» وزیر سابق امور مذهبی این کشور در گفتگو با خبرنگار تسنیم به صراحت اعلام کرد: قصد ندارم در رابطه با آل سعود اظهار نظر کنم.

طبق آمارها بیشترین درصد زندانیان خارج از کشور پاکستان در خاک عربستان حضور دارند و دولت سعودی پائین ترین سطح امکانات را نیز از آنان دریغ کرده است.



دیدگاهها بسته شده است.