نخستین لیالی از شب های قدر در مسجد حوزه علمیه جامعه امام صادق(ع)//ماه رمضان بهترین فرصت برای آشتی با خدا//

آیین برگزاری  نخستین لیالی از شب های قدر در مسجد حوزه علمیه جامعه امام صادق(ع)

DSC_0011

آیین برگزاری نخستین لیالی از شب های قدر در مسجد حوزه علمیه جامعه امام صادق(ع)

این مجلس، که تعداد کثیر از دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت حضور بهم رسانده بودند، با سخرانی حجة الاسلام و المسلمین حاج آقای اسدی امام جمعه کوئته و پرنسپل جامعه امام صادق (ع)، آغاز و به شب زنده داری و راز نیاز مؤمنین با خدای خود، به پایان رسید.

34483221_2149439561998551_8162415651890135040_n

گوشه از سخنرانی خطیب جمعه محترم کوئته

ایشان در باب مغتنم شمردن فرصت که ماه رمضان به ارمغان می آورد، افزود: هدف خداوند متعال از خلقت انسان، رسیدن به کمال است. از این رو کسانی که به آیین اسلام دل بسته‌ اند سزاوار است تا از هر فرصتی برای رسیدن به این هدف والای الهی استفاده کنند. ماه رمضان، ماه ویژه‌ای است که خداوند آن را برای تربیت روح ترتیب داده است به گونه‌ ای که انسان می‌تواند حیات معنوی خود را متحول کند تابه کامیابی جاویدانه برسد.

 این حقیقت را نمی‌توان انکار کرد که بعضی از مردم در ماه رمضان یا سایر ایام سال عبادت‌های بسیاری انجام می‌دهند، اماآثاراین عبادت‌ها را در زندگی خود مشاهده نمی‌کنند و یا آن‌گونه که انتظار دارند عبادت‌شان در آنها تأثیر نمی‌گذارند.

 پاسخ به این سؤال دریک نکته نهفته است که ما معمولاً از آفات عبادات و روزه داری غافلیم و با بی توجهی و یا سهوی یا عمدی به این آفات، عبادات خود را از خالص بودن درامان نگاه نمی‌داریم. علاوه بر هوای نفس، ریا و عجب یک نکته مهم دیگر در عدم تأثیر عبادات ما مؤثراست و آن شکل گرایی است. شکل گرایی یا همان پرداختن بیش از اندازه به ظاهر و شکل عبادت و غافل شدن از محتوای سایر عبادات به‌ ویژه روزه داری از آفات مهم عبادت بر سر راه سالکان و عابدان است. عبادتی که در آن به ظاهر وسوسه پرداخته شود از روح خالی است، لذا از جنبه ی عبادی خارج می‌شود و آثار عبادت را نخواهد داشت. رمضان، ماه آشتی و رفاقت با خداوند مهربان است. وقتی فردی با خدا آشتی می‌کند باید از هرگونه ریا و ظاهرسازی دست بکشد و حقیقتاً با معبود خود رفاقت نموده و در ماه رمضان سعی کنیم بنده‌ی حقیقی خدا باشیم تا بتوانیم نظر معبود مهربان خودها را به خود جلب کنیم.



دیدگاهها بسته شده است.