گزارش تصویری# از برگزاری عید مبعث پیغمبر اسلام حضرت محمد(ص) در مسجد حوزه علمیه جامعه امام صادق(ع)

 DSC_0024

همزمان با سالروز بعثت فرخنده پیامبر بزرگوار اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) امروز شنبه -4-2018 14 مراسم با شکوهی با حضور جمعی از بزرگان قوم، مؤمنین، طلاب گرامی و اساتید محترم حوزه علمیه جامعه امام صادق(ع) برگزار گردید.

این مراسم شامل برنامه های متنوعی از جمله : تلاوت قرآن، اجرای توشیح، پخش کلیپ، مداحی و سخنرانی بود.

در این مراسم حجة الاسلام و المسلمین غلام حسنین وجدانی یکی از اساتید گرامی حوزه علمیه با تبریک این عید خجسته به ایراد سخنرانی پرداختند.

ایشان در بخشی از سخنانشان از عید مبعث به عنوان بزرگترین و مهم ترین رویداد تاریخ مسلمانان یاد کرده و افزودند: بعثت روز احیای کرامت انسان و آشنایی با آموزه های وحیانی خداوند است. شناخت مکتب و دانشگاه پیامبر اکرم (ص) برای همه مسلمانان لازم و ضروری است. در طول تاریخ علماء، دانشمندان، فلاسفه و حکمای فراوانی بوده اند که سخنان و تعالیم بسیار زیاد و چه بسا خوبی داشته اند. اما سوالی که امروزه مطرح است اینست آیا با وجود این تعالیم و سخنان ما نیاز به پیامبر و آموزه های ایشان نداریم؟ افزون بر این امروزه علم و تکنولوژی هم بسیار پیشرفت کرده است. آیا این همه پیشرفت نمی تواند به بشر کمک کند و انسان ها را از آموزه های پیامبر (ص) بی نیاز گرداند؟

DSC_0018    DSC_0016DSC_0022DSC_0008

البته این حرف را نیز برخی زده اند که امروزه دیگر نیازی به دین و تعالیم انبیاء نداریم، بلکه وقتی به این مسائل نیاز بود که بشر هنوز نابالغ بود و علم، تکنولوژی، فرهنگ، هنر و … تا این حد پیشرفت نکرده بود، اما اکنون که دوران بلوغ و رشد و بالندگی بشر است، دیگر نیازی به تعالیم انبیای الهی نیست.

DSC_0013

برای پاسخ به این نوع شبهات ما باید راز و حکمت بعثت را مرور کنیم و بررسی کنیم که پیامبران و به خصوص پیامبر اسلام (ص) برای چه هدفی مبعوث شدند؟ اگر آن اهداف همچنان مدّ نظر باشد، قطعاً نیاز به پیامبران و آموزه های وحیانی ایشان هنوز وجود دارد؟

خداوند انسان را با یک سری امکانات و ظرفیت های وجودی ویژه آفرید و هرچه مورد نیاز بشر بود از عقل، قدرت، اختیار گرفته تا عواطف و احساسات و …، همه را در اختیار او قرار داد؛ چنانکه در حدیث قدسی آمده است که : « جعلت الاشیاء لکم و جعلتک لاجلی ». و درآیه شریفه آمده است: « انّا خلقنا الانسان فی احسن تقویم » ما انسان را در بهترین حالت آفریدیم.

خدای متعال بعد از اعطای امکانات مختلف به انسان، او را به دنیا منتقل کرد تا با استفاده از امکاناتی که در اختیار دارد راه و مسیر صحیح زندگی و بندگی خدای متعال را طی نماید.



دیدگاهها بسته شده است.