اسلام آباد: توقعات آمریکا از پاکستان درباره افغانستان غیرقابل انجام است

240B0A19-CBF7-4AF0-882B-2A3B3ED8148E_cx0_cy2_cw0_w1023_r1_s

«محمد فیصل» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان

به نقل از اکسپرس نیوز، «محمد فیصل» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد: توقعات آمریکا از ما در مورد افغانستان بیش از اندازه است و ما نمی‌توانیم این خواسته‌ها را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: ما به حکام آمریکایی اعلام کرده‌ایم که آنچه در توان داشته‌ایم انجام داده‌ایم و نتیجه چیزی شده که رویت می‌کنند.

محمد فیصل افزود: مشکل اصلی ما در منطقه با هند است که تاکنون چهار بار با ما جنگیده است، دولت جدید پاکستان در تلاش است تا مشکلات را از طریق مذاکره حل کند و به همین دلیل در تاریخ 19 اکتبر نامه‌ای به دهلی‌نو نوشته و آنان را به مذاکره دعوت کرد، در تاریخ 20 اکتبر هند به انجام مذاکرات پاسخ مثبت داد ولی در تاریخ 21 اکتبر حرف خود را پس گرفته و اعلام کرد با پاکستان مذاکره نخواهیم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان اضافه کرد: مشکلی اصلی که دهلی‌نو با آن مواجه است انتخابات سال آینده است و حزب حاکم برای اینکه محبوبیت خود را از دست ندهد مذاکرات با پاکستان را لغو کرده است.

وی اظهار داشت: از زمان روی کار آمدن دولت جدید پاکستان تغییرات جدی در کشور به وجود آمده و روند مثبتی مشاهده می شود، تاکنون سفرهای عمران خان به کشورهای منطقه بسیار مثبت بوده است و همچنین دوبار سفر «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران به پاکستان نیز از نظر ما بسیار مثبت بود.

محمد فیصل تاکید کرد: روابط ما با آمریکا خوب نیست و انتظار آنان از ما بسیار زیاد است، واشنگتن باید بداند که اسلام آباد زیر بار درخواست‌های غیر منطقی آنان نخواهد رفت.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان افزود: روابط ما عربستان تنها بر دو محور استوار است: اولا پاکستانی‌هایی که در عربستان کار می‌کنند و در ثانی حفاظت از حرمین شریفین، اسلام آباد در سایر امور نسبت به عربستان کاملا بی‌طرف است و در هیچ مسئله‌ای دخالت نمی‌کند.

گفتنی است از زمان روی کار آمدن عمران خان تغییرات مهمی در سیاست‌های خارجه پاکستان رویت می‌شود و بسیاری معتقدند سفر عمران خان به ایران می‌تواند دیدگاه‌های اصلی او را به مشخص کند.



دیدگاهها بسته شده است.