اعتراض دادگاه عالی پاکستان به حضور «راحیل شریف» در ائتلاف سعودی

1396011412301227410436154

اعتراض دادگاه عالی پاکستان به حضور «راحیل شریف» در ائتلاف سعودی

«ثاقب نثار» رئیس دادگاه عالی پاکستان که پیگیری‌های بسیار او در پرونده های فساد اقتصادی باعث زندانی شدن نوازشریف و دخترش شد، اینک تلاش می‌کند در مورد دیگر چهره‌های مطرح سیاسی و نظامی نیز عدالت را اجرا کند.

جیو نیوز نوشت: ثاقب نثار با اعتراض به حضور «ژنرال راحیل شریف» فرمانده سابق ستاد ارتش پاکستان به عنوان فرمانده ائتلاف آل سعود در عربستان گفت: طبق قانون اساسی پاکستان هیچ فرد بازنشسته‌ای نمی‌تواند بیش از 2 سال در خارج از کشور فعالیت کند آیا این قانون نباید شامل حال راحیل شریف شود؟

در پی این سوال «ضمیر الحسن شاه» معاون وزیر دفاع پاکستان اعلام کرد: مجوز حضور ژنرال راحیل شریف در ائتلاف سعودی از سوی ما صادر شده است و ما نسبت به چنین قانونی اطلاع نداشتیم.

ثاقب نثار در پاسخ تصریح کرد: نوع تعهدی که به عربستان داده شده است باید مشخص شود و بیان این نکته نیز ضروری است که مدت زمان حضور راحیل شریف چند سال در نظر گرفته شده است.

علاوه بر این دادگاه عالی پاکستان نسبت به ازدواج‌های افسران ارتش پاکستان در خارج از کشور نیز سوال کرد و معاون وزیر دفاع این ازدواج‌ها را منوط به اخذ مجوز از ارتش پاکستان دانست.

گفتنی است طبق قانون افرادی که دو تابعیت دارند نیز نمی‌توانند در ارتش پاکستان خدمت کنند و در صورت احراز تابعیت دوم،باید آنرا لغو کنند.

قرار است طی روزهای آینده به پرونده تخلفات برخی سران نظامی پاکستان نیز رسیدگی شود.



دیدگاهها بسته شده است.