اعلامیه حزب وحدت اسلامی افغانستان در واکنش به انفجار خونین در کویته پاکستان

29/11/1391

بسم الله الرحمن الرحيم

با تأسف عميق که ديروز، در اثر يک انفجار هولناک تروريستي، در شهر کويته پاکستان، صدها تن شهيد و زخمي شدند.
ما اين عمل تروريستي را به شدت محکوم و تقبيح نموده و شهادت شهداي اين رويداد را به مردم شريف و عزتمند کويته و خانواده هاي داغدار شهدا، تسليت گفته و با آنان ابراز همدردي و غم شريکي مي نماييم.
اين حادثه خونين اولين حادثه اي نيست که از سوي تروريستان در شهر کويته به وجود آمده باشد؛ بلکه پيش از اين نيز رويدادهاي غم انگيز ديگري جان صد ها فرد ملکي و بي دفاع از جمله زنان و کودکان را در اين شهر، گرفته است.
اين گونه حوادث نشان مي دهند که افغانستان و پاکستان هر دو قرباني تروريسم هستند و دهشت افگنان بين المللي مي کوشند تا وضعيت امنيتيِ دو کشور را به چالش بکشند.
جاي تأسف است که در سطح بين المللي تا هنوز به اين حوادث، آن طوري که بايد، توجه صورت نگرفته و در برابر کشتار بيرحمانه مردمي که تا به حال در چند مورد آماج خشونتهاي بسيار بيرحمانه و وسيع قرار گرفته اند، واکنش مناسب براي جلوگيري از تکرار آن نشان داده نشده است.
ما بدنبال خواسته هاي قبلي خود مبني بر توجه مجامع بين المللي در جهت جلوگيري از کشتار هدفمندانه هزاره ها در کويته پاکستان، بارديگر مصرانه از سازمان ملل متحد، نهادهاي مدافع حقوق بشر و کشورهاي درگير با تروريزم مي خواهيم که در برابر اين گونه کشتارهاي بيرحمانه نه تنها سکوت نکرده؛ بلکه تلاش نمايند تا از تکرار چنين حوادث غم انگيز جلوگيري به عمل آيد.
حزب وحدت اسلامي افغانستان از دولت جمهوري اسلامي پاکستان توقع دارد که ديگر، اجازه ندهند تا گروه ها و حلقات تروريستي، با دامن زدن به افراط گرايي، به قتل عام بيرحمانه اقليت قومي هزاره در کويته، ادامه دهند.
حزب وحدت اسلامي افغانستان
29 دلو 1391 هجري خورشيدي
اعلاميه حزب وحدت اسلامي افغانستان در واکنش به انفجار خونين در کويته پاکستان 29/11/1391 بسم الله الرحمن الرحيم با تأسف عميق که ديروز، در اثر يک انفجار هولناک تروريستي، در شهر کويته پاکستان، صدها تن شهيد و زخمي شدند. ما اين عمل تروريستي را به شدت محکوم و تقبيح نموده و شهادت شهداي اين رويداد را به مردم شريف و عزتمند کويته و خانواده هاي داغدار شهدا، تسليت گفته و با آنان ابراز همدردي و غم شريکي مي نماييم. اين حادثه خونين اولين حادثه اي نيست که از سوي تروريستان در شهر کويته به وجود آمده باشد؛ بلکه پيش از اين نيز رويدادهاي غم انگيز ديگري جان صد ها فرد ملکي و بي دفاع از جمله زنان و کودکان را در اين شهر، گرفته است. اين گونه حوادث نشان مي دهند که افغانستان و پاکستان هر دو قرباني تروريسم هستند و دهشت افگنان بين المللي مي کوشند تا وضعيت امنيتيِ دو کشور را به چالش بکشند. جاي تأسف است که در سطح بين المللي تا هنوز به اين حوادث، آن طوري که بايد، توجه صورت نگرفته و در برابر کشتار بيرحمانه مردمي که تا به حال در چند مورد آماج خشونتهاي بسيار بيرحمانه و وسيع قرار گرفته اند، واکنش مناسب براي جلوگيري از تکرار آن نشان داده نشده است. ما بدنبال خواسته هاي قبلي خود مبني بر توجه مجامع بين المللي در جهت جلوگيري از کشتار هدفمندانه هزاره ها در کويته پاکستان، بارديگر مصرانه از سازمان ملل متحد، نهادهاي مدافع حقوق بشر و کشورهاي درگير با تروريزم مي خواهيم که در برابر اين گونه کشتارهاي بيرحمانه نه تنها سکوت نکرده؛ بلکه تلاش نمايند تا از تکرار چنين حوادث غم انگيز جلوگيري به عمل آيد. حزب وحدت اسلامي افغانستان از دولت جمهوري اسلامي پاکستان توقع دارد که ديگر، اجازه ندهند تا گروه ها و حلقات تروريستي، با دامن زدن به افراط گرايي، به قتل عام بيرحمانه اقليت قومي هزاره در کويته، ادامه دهند.

حزب وحدت اسلامي افغانستان 29 دلو 1391 هجري خورشيدي
 


دیدگاهها بسته شده است.