افتخار بجای انتحار

شازیه بتول

شازیه بتول

کویته (جامعه ) : افتخاری دیگر از دختران چشم بادامی ها (هزاره)  در رقابت امتحانی سالانه در ایالت بلوچستان پاکستان، در رشته ای ریاضی و کیما، که هر کدام با گرفتن نمرات عالی (462 ) و (804)  در سطح ایالت بلوچستان پاکستان نمره اول سال گردیده است.

“شازیه بتول” بنت لیاقت علی هزاره در رشته ای کیما با کسب کردن (462 ) نمبر، مقام اول سال را از آن خود نموده است و خواهر دیگری بنام “بی بی بتول”  بنت  جان علی (هزاره) در رشته ای ریاضی با بدست آوردن (804 ) نمبر، از میان هم صنفانش حایز مقام اول گردیده است.

این افتخارات در حالیست که چندی قبل خواهر دیگری از ملیت هزاره بنام ” ثریا رضای” از هزاره تاون بروری، در سطح پاکستان، در بخش سرتفیکیت مایکروسافت با بدست آوردن (914) نمبر ازمجموعه (1000) نمبر مقام اول را از آن خود کرده بود.

و خواهر دیگر بنام نادیه امان در مسابقه مقاله نویسی و سخنرانی در سطح ایالت بلوچستان مقام اول را کسب کرد.

Nadia Aman

نادیه امان

در سرزمینی که هر سنگ و خاکش بوی خون ملت هزاره و شیعه را می دهند، جوانان و نوجوانان هزاره اعم از دختر و پسر بسوی یاد گرفتن علم و دانش در حرکت بوده و شبانه روزی تلاش می نمایند، با تمام مشکلاتی که برایشان از لحاظ امنیتی و ….. هستند، افتخار بیافرینند و دلهای خونین هم تبارانش را شاد سازند.

بتول بی بی

بتول بی بی

مردم هزاره در هر سر زمینی که زندگی می کنند، همواره تلاش و کوشش بر این است که برای همان سر زمین و محل زندگی اش افتخار آفرینند، در حالیکه دیگران همیشه تشنه ای خون قوم و ملت سربلند هزاره از اول تاریخ تا کنون در هر گوشه ای بوده و هست، اما فرزندان ” هزاره ” اعم از پسران و دختران همیشه بجای اینکه دست به خشونت علیه هم نوعان خود بزنند، سعی می نمایند تا همیشه  در امنیت و آرامی بسر برده و برای قوم وملت خود افتخاری را کسب نمایند.

ثریا رضایی

ثریا رضایی

جوانان اقوام دیگر بجای کسب افتخار، برای کشور و مردم خود همواره در پی ریختن خون هم نوعانش بوده و بجای یاد گرفتن علم و دانش، با بسته نمودن “بم” در شکم خود، زندگی خود و صدها انسانی بی گناه دیگر را تباه می سازند اما جوانان غیور قوم و ملت هزاره، همیشه در پی بدست آوردن افتخارات در هرعرصه، به رشته و زمینه های مختلف برای کشور و هم قطارانشان بوده و می باشند.



دیدگاهها بسته شده است.