بازداشت شیخ علی سلمان؛ نشانه درماندگی حکومت بحرین است

دبیرکل وفاق بحرین: گفتگوی تمدن‌ها برای خارجی‌ها استجامعه: مرکز تحقیقات جنایی بحرین، دبيركل جمعيت وفاق بحرين را برای بازجویی احضار کرد.

منابع نزديك به جمعیت وفاق اعلام كردندعناصر وزارت كشور بحرين به منزل شيخ علی سلمان در منطقه البلاد رفته و درخواستی مبنی بر حضور در مرکز بازپرسی جنایی با هدف بازجویی از وی ارائه کردند.

منابع یاد شده احتمال دادند که احضار شیخ علی سلمان درارتباط با سخنرانی اخیر وی در مسجد امام صادق(ع) در القفول باشد.

شیخ علی سلمان پیش از این نیزاز سوی مسئولان امنیتی احضار شده و بیش از پنج ساعت مورد بازجویی قرار گرفته بود.

“شیخ علی سلمان” بیست و دوم ژوئن 2012 نیز هدف تیراندازی مستقیم گرفت که گلوله به وی اصابت نکرد؛ ولی جوانی که درکنار وی ایستاده بود، بر اثر اصابت گلوله از ناحیه سر زخمی شد. فیلم این حمله به سرعت در شبکه های اجتماعی و اینترنت منتشر شد.

حزب الله لبنان: .بازداشت شیخ علی سلمان نشانه درماندگی حکومت بحرین است 

حزب الله لبنان در بیانیه ای ضمن محکوم کردن بازداشت شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین اعلام کرد که بازداشت وی نشان از درماندگی سیاسی و معنوی حکومت بحرین است.

حزب الله لبنان در بیانیه خود همچنین اقدام سرکوبگرانه و خطرناک رژیم آل خلیفه را محکوم کرده و خواستار همبستگی گسترده با شیخ علی سلمان شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است که همه احزاب و نهادهای بین المللی در قبال وارد شدن هرگونه آسیبی به دبیرکل الوفاق توسط دولت بحرین مسئول هستند.

حزب الله لبنان تاکید کرد که حکومت بحرین هر روز بیشتر و بیشتر مردم این کشور را متحل رنج و سختی می کند و با حمایت نیروهای خارجی با آنها مقابله می کند.

این بیانیه حزب الله لحظاتی قبل از آزادی شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین صادر شد.

نیروهای امنیتی بحرین شیخ علی سلمان را بعد از ظهر روز گزشته بازداشت کردند و ساعاتی پس از بازجویی در پی اعتراضات گسترده مردم این کشور وی را آزاد کردند.

منابع خبری گزارش دادند که شیخ علی سلمان پس از بازداشت چند ساعته به شرط عدم سفر به خارج از کشور آزاد شده است.

 



دیدگاهها بسته شده است.