بخش امور قرآنی

بخش امور قرآنی

یکی از کارهای مهم و “عمده جامعه امامصادق” (ع) در این دوران توجه خاص با مور قرآنی و تشویق قاریان و حاملانقرآن مجید بوده است. برای ترویج علوم قرآنی و توجه بیشتر بآن اداره ایبنام ” دار القرآن” در جامعه امام صادق (ع) دایر گردیده، که سرپرستی آنراجناب قاری عبدالرزاق به عهده دارد و بطور شایسته آنرا اداره مینماید.

امور قرآنی به سه بخش تقسیم میشود.

* بخش رو خوانی و روان خوانی
* بخش تجوید، صوت و لحن
* بخش حفظ

  • بخش رو خوانی و روان خوانی

این بخش همیشه و در طول سال بعد از نمازمغربین در جامعه امام صادق (ع) برگزار میشود و شرکت کنندگان بچه های جوانو نوجوان خارج از مدرسه میباشد و همزمان هشت کلاس دائر میگردد و هر سهماهی رسماً امتحان گرفته میشود. تعداد شرکت کننده بیش از 200 نفر میباشند.

  • آموزش تجوید صوت و لحن واختلاف در قرأت

بخش تجوید روزانه سه کلاس برگزار میشودکه طلاب جامعه امام صادق (ع) الزاماً در این سه کلاس باید شرکت کنند.علاوه بر طلاب جامعه عده از قاریان اهل سنت مرتب در کلاسهای تجوید شرکتدارند ، البته این یکی از افتخارات جامعه امام صادق(ع) است که در کلاسهایامور قرآنی و تجوید و صوت و لحن از برادران اهل سنت شرکت میکنند و استفادهمینمایند. البته این کلاس توسط جناب قاری عبد الرزاق اداره میشود که ایشاناستاد تجوید و نیز صوت و لحن میباشد و تاکنون بحمد الله صدها قاری تحویلجامعه شیعی و اسلامی داده است.

یکی از برنامه های بسیار مفید و قابل توجه کلاسهای تجوید – صوت- لحن درطول سال بعد از نماز مغربین در جامعه امام صادق است. این برنامه قرآنی وروحانی با حضور بیش از دو صد نفر جوان و نوجوان که خارج از طلاب جامعهامام صادق است وحاملان و قاریان قرآن مجید میباشند شکوه و عظمت دارد که هربیننده و شنونده را بخود جذب و در عالم روحانی و معنوی سیری میدهد، البتهاین برنامه هم زمان در کلاسهای متعدد توسط اساتید فنی که همه از شاگردانجناب قاری عبد الرزاق اند اجرأ میگردد. البته اخیراً کلاس اختلاف در قرأتتوسط جناب قاری عبد الرزاق در هفته چهار شب برای قاریان و اساتید فنیکلاسها برگزار میشود.

قابل ذکر اینکه از دار القرآن جامعه امام صادق (ع) نه تنها شیعیان بلکهبرادران اهل سنت نیز استفاده مینمایند چنانچه در طول سال روزانه قاریانمحترم از برادران اهل سنت مثل قاریان شیعه و طلاب حوزه علمیه مرتب درکلاسهای تجوید صوت و لحن حضور بهم میرسانند و از این برنامه قرآنی وروحانی بهره مند میشوند که تا کنون بحمد الله دها قاری از برادران اهل سنتسند فراغت از دار القرآن جامعه امام صادق (ع) اخذ و بعنوان قاری مستندتحویل جامعه اسلامی مخصوصا شهر کویته بلوچستان شده است.

  • بخش حفظ دار القرآن

بخش حفظ دار القرآن در گروه سنی 10 الی15 سال از سال 2007 باین طرف شروع به فعالیت نموده که تاکنون حافظ یک جزءالی 9 جزء از قرآن مجید شده اند که امید است با تشویق این گروه وادامهبرنامه در آینده نزدیک این عزیزان مشتاق حافظ کل قرآن مجید گردند. انشاالله

+;نوشته شده در ;شنبه بیست و پنجم آبان 1387ساعت;9:6 توسط;مدیریت سایت; |;



دیدگاهها بسته شده است.