بخش قدیمی موصل هم آزاد شد/ داعش منازل این شهر را منفجر کرد

رماندهی عملیات مشترک عراق طی بیانیه ‌ای اعلام کرد: امروز شنبه 17 تیر 1396  بخش قدیمی شهر موصل هم به کنترل نیروهای عراقی در آمد و پرچم عراق در مرکز این منطقه به اهتزاز درآمد.

سرتیپ «یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق گفت: یگان‌های نظامی همچنان در حال آزادسازی بخش‌های باقی‌مانده در موصل قدیم اند و تنها چند ده متر باقی مانده تا یگان‌های مذکور خود را به کرانه رود دجله در بخش غربی برسانند و آزادی کامل شهر موصل را اعلام کنند.

برخی پایگاه های خبری عراق و شبکه های خبری نیز با انتشار این خبر نوشت که با آزادی این بخش (بلوار ساحلی دجله)، عملا کل شهر موصل آزاد می‌شود.

1d806799bf62dceb5721a01f753576bd_750

بخش قدیمی شهر موصل امروز شنبه 17 تیرماه به کنترل نیروهای عراقی در آمد و پرچم عراق در مرکز این منطقه جای پرچم داعش را گرفت.

لودرهای عراقی مشغول آواربرداری موانع از خیابان های منطقه قدیمی موصل پس از آزادسازی آن از لوث تکفیری ها هستند.

منابع عراقی از شروع جشن پیروزی نیروهای عراقی در موصل در آستانه اعلام پیروزی کامل بر داعش خبر می دهند. نیروهای پلیس این کشور جشن پیروزی را آغاز کرده اند و منتظر صدور فرمان حیدر العبادی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق هستند تا به طور رسمی آزادسازی موصل را اعلام کند.

این منابع همچنین از ادامه عملیات برای پاکسازی داعشی های باقیمانده و جستجوی تکفیری هایی که در کوچه ها و ساختمان های ویران شده منطقه قدیمی موصل پنهان شده اند، خبر می دهند.

* داعش منازل موصل قدیم را منفجر کرد

همچنین منابع عراقی لحظاتی پیش اعلام کردند که داعش تعدادی از منازل بمب گذاری شده را در منطقه “النجفی” شهر موصل منفجر کرده است و هزاران نفر در زیر آوار مانده اند.

شهر موصل دومین شهر بزرگ عراق است که سه سال پیش به اشغال داعش درآمد. نیروهای عراقی از حدود یک سال پیش عملیات بزرگی را برای آزادی این شهر از دست تروریست های داعشی آغاز کردند.



دیدگاهها بسته شده است.