برگزاری سمینار ” اهداف نزول قرآن ازدیدگاه امام خمینی (ره) و علامه اقبال ” در محل کتابخانه خانه فرهنگ، کویته

DSC_-(25)-Recovered

عزت و سربلندی جامعه اسلامی از برکت وجود قرآن و عمل به مفاهیم آن می باشد

برگزاری سمینار ” اهداف نزول قرآن ازدیدگاه امام خمینی (ره) و علامه اقبال  ” در محل کتابخانه  خانه فرهنگ

    در آستانه ماه مبارک رمضان، سمینار ” اهداف نزول قرآن از دیدگاه امام خمینی (ره) و علامه اقبال” با حضور حجج الاسلام محمد جمعه اسدی امام جمعه شیعیان شهر کویته ومدیر مسئول حوزه علمیه جامعه امام صادق(ع)، جناب حجه الاسلام سیدهاشم موسوی، مولانا عبد الحق هاشمی امیر جماعت اسلامی بلوچستان، قاری عبدالرحمن امام جماعت سفیر مسجد، دکتر عطاالرحمن رئیس مدرسه دینی دارالرشاد، انوار الحق حقانی امام جمعه اهل سنت مسجد مرکزی کویته، مفتی عبدالمتین، مولانا قاری عبدالحفیظ امام وخطیب جامع مسجد محمدیه، آقای مبلغ امام جمعه شیعیان منطقه بروری، دکتر امان ا… شادی زی نویسنده مشهور کویته، و دیگر علما، شخصیت های دینی و مذهبی، سر دبیران روزنامه فایتر تایمز و روزنامه عوام ، آقای شاکری معاون سرکنسولگری کشورمان ، عصر روز چهارشنبه مورخ ۳/3/96  ، در محل کتابخانه نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران درکویته؛ برگزار شد.

    در این مراسم آیاتی از کلام الله مجید توسط آقای دکتر عطاء الرحمن تلاوت شد، سپس آقای عقدایی مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کویته طی سخنانی ضمن تبریک فراررسیدن ماه مبارک رمضان، ماه مغفرت ازدرگاه الهی ، طی سخنانی برخی از اهداف نزول قرآن و چرایی آنرا به تفسیر بیان نمودند.

در ادامه سخنرانان

  • آقای مبلغ امام جمعه شیعیان منطقه بروری در سخنانی ضمن اشاره به نزول قرآن بر قلب پیامبر اسلام، در خصوص عظمت قرآن عنوان نمود اگر تا قیامت افراد بی شماری قرآن را تفسیر نمایند، باز هم در روز قیامت قرآن به شکلی تجلی خواهد نمود که  هم اکنون نازل شده است.
  • سخنران بعدی آقای  قاری عبدالرحمن امام جماعت سفیر مسجد: خداوند قرآن را برای رشد و پیشرفت و عبور از غفلت ونادانی نازل نموده و رشد پیشرفت در معنویت و امور زندگی بدون توسل به قرآن و آموزه های دینی ناممکن است.
  • آقای استاد محمد جمعه اسدی رئیس حوزه علمیه جامعه امام صادق(ع) و امام جمعه شیعیان شهر کویته در سخنان خود عنوان نمود : عزت و سربلندی جامعه اسلامی از برکت وجود قرآن و عمل به مفاهیم آن می باشد. قرآن برای هدایت وعمل به آن نازل شده و امام خمینی عمل به تعالیم قرآنی را مد نظر قرار داده و خواسته ایی جز آن نداشت. جامعه ایی که از قرآن دور شود محکوم به زندگی در سایه اسلحه می باشد. واین زندگی ذلت بار است.ایشان در پایان سخنان خود اشعاری از علامه اقبال در خصوص استقلال و خود باوری خواندن.
  • آقای مولانا عبدالحق هاشمی امیر جماعت اسلامی بلوچستان : ایشان با عنوان اینکه در فکر و قلب کسی اگر معنویت اسلامی و خالص وجود داشته باشد نه تنها سبب تغییر در خود می شود بلکه می تواند جامعه خود را دچار تغییر نموده و پیشرفت آن اجتماع را باعث گردد، و نمونه بارز آن به امام خمینی اشاره نموده که چگونه باعث تغییر در ایران شده و از سلطه واستعمار بیگانه نجات پیدا کردند.
  •  آقای سید هاشم موسوی امام جمعه شیعیان شهر کویته: ایشان در سخنرانی خود عنوان نمود که ما می توانیم با عمل به مفاهیم قرآن دنیا وآخرت خود را آباد کنیم. اما متاسفانه ما قرآن را محدود به مراسم ترحیم و یا به عنوان کتابی در کتابخانه خود قرارداده ایم.

    جلسه اول با فرارسیدن زمان مغرب، به اتمام رسیده و نماز جماعت با حضور گروه های مختلف اهل سنت و تشیع و در صفوف به هم فشرده، به امامت مولانا انوارالحق حقانی برگزار گردید که شکوه و عظمت امت واحده اسلامی را به رخ می کشید.

    پس از نماز، جلسه دوم در محل نماز خانه برگزار گردید که در آن هریک از علما و شخصیت های دینی ایالت بلوچستان به معرفی خود پرداخته و سپس آقای عقدایی ضمن تشکر از حضور همه مدعوین در خصوص برگزاری چنین مراسمی که نشان دهنده اتحاد بین مسلمانان می باشد، آمادگی نمایندگی فرهنگی را برای برگزاری و نیز شرکت در نشست های تقریبی اعلام نمود.

    در پایان مراسم ضمن پذیرایی، هدایایی به رسم یادبود به شرکت کنندگان اهدا گردید.

DSC_-(2) DSC_-(3)-Recovered DSC_-(7)-Recovered DSC_-(9)-Recovered DSC_-(10)-Recovered DSC_-(11)-Recovered DSC_-(17)-Recovered DSC_-(18)-Recovered DSC_-(20)-Recovered DSC_-(26)-Recovered DSC_-(27)-Recovered DSC_-(30) DSC_-(30)-Recovered DSC_ DSC_0302 DSC_0303



دیدگاهها بسته شده است.