بزرگترین کنفرانس مسلمانان کانادا در حال برگزاری است

مسلمانان کانادای در بزرگترین کنفرانس و اجتماع مسلمانان این کشور در شهر میسیسیوج ایالت انتاریو گرد هم آمدند.

طی دیروز و امروز (یکشنبه) جمعیت مسلمانان کانادا طیق روال بیش از دو دهه گذشته، کنفرانس مسلمانان این کشور را با هدف مبارزه با افراطگرایی و ایجاد زمینه تعامل با پیروان دیگر ادیان آغاز کرد.

بنا به اعلام مسئولین برگزاری این کنفرانس، انتظار می رود در این کنفرانس دو روزه، بیش از ۲۰ هزار مسلمان از شهرهای مختلف کانادا حضور به هم برسانند.

ایشان همچنین تاکید کردند که در صدد ایجاد فضای بسیار بزرگی در سال های آینده هستند که گنجایش بیش از ۵۰ هزار تن را داشته باشد.

در کنفرانس سال جاری، علاوه بر حضور دهها هزار نفری مسلمانان، تعدادی از رهبران هندو، مسیحی و سیک مقیم کانادا و نیز پیروان این ادیان حضور چشمگیر داشتند.

«صفوان چادوری» مدیر برگزاری این کنفرانس در گفتگو با رسانه های محلی اظهار داشت: این کنفرانس اقدامی است برای باز کردن درهای اعتماد و تعامل با غیرمسلمانان کانادایی و این فرصت برای آنان فراهم می شود تا با حضور در آن، سوالات و ابهامات خود را پیرامون اسلام و آموزه های اسلامی بپرسند.

وی افزود: اسلام هراسی به معضلی در جهان امروز تبدیل شده است ولی واقعیت این است که جنایت تنها اختصاص به مسلمانان ندارد، بلکه جامعه مسیحیان و یا حتی یهودیان نیز در سالهای اخیر متحمل این نوع جنایات شده اند که این حاکی از افزایش جرم علیه جوامع دینی است.

«حنا مالک» سخنگوی جمعیت مسلمانان احمدیه کانادا نیز با اعلام اینکه بانوان مسلمان در این کنفرانس نقش برجسته ای دارند، حضور پررنگ زنان مسلمان را راهکار مقابله با توهم گوشه گیری زنان در فرهنگ اسلامی معرفی کرد.

4efdd2f969559e8b1c92e99f32ded48e_948

جامعه مسلمانان کانادا طی دیروز و امروز بزرگترین کنفرانس سالانه خود را با هدف مقابله با تروریسم و افراطگرایی و معرفی اسلام حقیقی به پیروان سایر ادیان و ایجاد فضای روابط سازنده با دیگر ادیان، آغاز کردند.



دیدگاهها بسته شده است.