به بهانه روز جهانی قدس و کشتار مردم بی دفاع غزه(2)

جمال عبدالناصر رهبر جنبش مقاومت عربی و رئیس جمهور فقید مصر«به بهانه روز جهانی قدس و  کشتار مردم بی دفاع غزه!؟»

آخرین روزگار جبهه مقاومت عربی!؟

 سرانجام با مرگ جمال عبدالناصر(1918 – 1970.م) رهبر ملی گرا و سوسیالیست مصر که رهبری جبهه مقاومت عربی را بدست داشت. مصر با چرخش کامل به سوی جهان غرب با امضای معاهده ترک مخاصمه و دشمنی با اسرائیل در 17 سپتامبر1978 (مشهور به پیمان کمپ دیوید) و بعد ها با شناسایی رسمی دولت اسرائیل و برقرار روابط سیاسی به صلح دایمی با اسرائیل تن در داد. صلحی که رخنه مرگ در اتحاد عربی بوده و به مرور بسیاری از سران حکومت ها بصورت رسمی یا غیر رسمی اسرائیل را پذیرفته و به جبهه غربی پیوستند. از مجموع کشور های عربی تنها «سوریه» همچنان پرچمدار جبهه مقاومت مانده و تا کنون هرگونه سازش با رژیم صهیونیستی را رد نموده و برای این مقاومت و ایستادگی بهایی گزافی را نیز پرداخته است.

شکست خفت بار اسرائیل در جنگ 33 روزهشکست های اسرائیل

پس از شکست های پی در پی حکومت های عربی در برابر کشور کوچک اما مسلح اسرائیل و نتایج خفتبار آن در پیوستن تدریجی کشورهای عربی به روند سازش و صلح؛ جبهه مقاومت به شدت تضعیف و تقریباً اکثر کشورهای عربی به روند صلح و سازش و پذیرش پیوسته و رژیم اسرائیل را در کنار خود شان پذیرا گشتند. صلحی که هرگز برای فلسطینی ها دستآوردی نداشت، هیچ یک از خواسته های اعراب برآورده نشد، تنها پس از انقعاد هر پیمانی عرب های یک گام عقب نشستند و نمبری بر لیست پیروزی های اسرائیل افزوده شد.

سید حسن نصرالله رهبر حزب الله نخستین شکست اسرائیل را رقم زد!

سید حسن نصرالله رهبر حزب الله نخستین شکست اسرائیل را رقم زد!

اسرائیل با پشتیبانی مستقیم ایالت متحده امریکا و نیز کشور های غربی، توانست به مهمترین، زورمندترین و مسلح ترین کشور در خاورمیانه تبدیل و برترین و شکست ناپذیر ترین ارتش در دنیا را داشته باشد. از آنجای که سران عرب کاملاً شخصیت، منیت و غرور ملی شان پایمال گردیده و به جبهه غرب پیوسته بودند، به شدت در برابر ارتش اسرائیل اظهار ناتوانی میکردند. در مقابل ارتش اسرائیل برای تعقیب چریکهای فلسطینی بارها به کشورها همسایه همچون: اردن و لبنان مکرر تجاوز نموده و بارها حمام خون به راه انداخت که عربها فقط نظاره گر و غربی ها حامی بودند.

یکم- با تشکیل جبهه مقاومت در جنوب لبنان بنام «حزب الله» نخستین بار قدرت افسانه ای اردوی اسرائیل با  چالش جدی روبرو گشت. جنگهای مکرر جبهه مقاومت با ارتش اسرائیل برای آزاد سازی جنوب لبنان سرانجام اسرائیل را به عقب نشینی و رهایی جنوب لبنان(2002) وادار نمود و بدین سان نخستین پیروزی درخشان برای مقاومت لبنان رقم خورد.

سربازان حزب الله

سربازان حزب الله

سرانجام پس از سالها درگیری حزب الله و اسرائیل، سرانجام ارتش اسرائیل جنگی را در 12 ژوئیه 2006 بار دیگر به جنوب لبنان حمله نموده و نقشه نابودی کامل حزب الله را در سر داشت. اما، جریان طبق خواست اسرائیل پیش نرفت زیرا؛ نیروهای مقاومت با تمام توان اردوی افسانه ای اسرائیل را به زانو درآوردند. این جنگ که 33 روز ادامه یافت، پیروز درخشانی را برای مقاومت و شکست ویرانگری را برای اسرائیل بدنبال داشت. سرانجام در آخرین روزهای جنگ که شکست اسرائیل حتمی بود، اسرائیل به وساطت غربی ها و سازمان ملل به تمامی خواسته های حزب الله تن در داده و با شکست خفتبار جنوب لبنان را بدون کمترین نتیجه ترک نمود. این شکست در واقع نخستین شکست خفتبار در تاریخ کشور صهیونیست ها بوده و پیآمدهای ویرانگری داخلی و خارجی را برای این رژیم در پی داشت.

جنگ 22 روزهدوم- دو سال بعد در27 دسامبر سال2008 اسرائیل جنگی دیگری را بر علیه جبهه مقاومت فلسطینی در داخل فلسطین و در باریکه غزه بر علیه نیرو های مقاومت مشهور به «حماس» به راه انداخت که 22 روز ادامه یافت و سرانجام بدون کدام نتیجه و ثمره مشخص برای اسرائیل با پذیرش آتش بس یک طرفه از سوی اسرائیل پایان یافت. این جنگ نیز همانند شکست در برابر «حزب الله» از سوی تحلیل گران به شکست خفتباری دیگری برای اسرائیل قلمداد گردید. عجیب این جاست اسرائیل که تمام کشور های عربی را به زانو درآورده وادار به تسلیم نموده بود. اینک؛ در برابر دو گروه مقاوم شکست نابودگری را تجربه میکرد.

ادامه دارد… .



دیدگاهها بسته شده است.