بیانیه مجمع جهانی اهل‌​ ​بیت​ ​(ع) در پی صدور حکم جائرانه آل‌ خلیفه علیه شیخ عیسی قاسم

55

بيانيه مجمع جهانی اهل‌​ ​بیت​ ​(ع) در پي صدور حكم جائرانه آل‌ خليفه عليه شيخ عيسی قاسم

مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) صدور حکم علیه آیت الله شیخ عیسی قاسم را محکوم و هشدار داد: اجرای حكم ناعادلانه علیه عالم دینی و پدر روحانی بحرین كه مورد احترام خاص همه مسلمانان و مردم بحرین است باعث تشدید بحران خواهد شد.

متن بیانیه مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَمَنْ لَمْ یحْكُمْ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولَئِكَ هُمُ الْكَافِرُونَ مائده 44

وَمَنْ لَمْ یحْكُمْ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولَئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ مائده 45

با كمال تأسف و شگفتی اطلاع یافتیم در پی فشارهای آل سعود وآل خلیفه بعد از ده جلسه محاكمه صوری و بی دلیل و بدون حضور متهمان و وكلاء، دادگاه عالی جنایی رژیم آل خلیفه یکشنبه 31 خرداد ماه، حکم ظالمانه خود را علیه عالم وارسته و شخصیت برجسته و رهبر دینی و محترم مردم بحرین آیت الله عیسی قاسم و باقی متهمین این پرونده صادر كرد.

براساس حكم صادر شده، شیخ عیسی قاسم به مصادره اموال به میزان ۳ میلیون دینار بحرینی و به پرداخت هزار دینار غرامت محکوم شد. همچنین حکم یكسال زندان آیت الله عیسی قاسم به مدت ۳ سال تعلیق شده است.

دادگاه نظام مستبد آل خلیفه، دستور داده است اموال موجود در حساب سپرده شیخ عیسی قاسم و املاک وی كه از بیت المال و حقوق شرعیه مردم می باشد مصادره شود.

متأسفانه هنوز دولت بحرین به اقدامات سركوب گرایانه خود كه با تمامی قوانین ومقررات بین المللی در تعارض است، ادامه می دهد و طبق آخرین آمار اعلام شده تاكنون تابعیت بیش از 460 نفر از شهروندان كشور بحرین لغو نموده و در جریان تظاهرات و راهپیمایی‌های مسالمت آمیز تعداد 320 نفر از این شهروندان شهید و بیش از 7000 نفر زندانی شده اند كه از این میان 1500نفر از زندانیان را نوجوانان 10 تا 15 سال تشكیل می دهند؛ همچنین هزاران نفر بر اثر محدودیت‌ها و فشارهای سیاسی، امنیتی و تبعیض های اجتماعی و مذهبی به كشورهای دیگر جهان آواره شده اند.

مجمع جهانی اهل بیت(ع) بعنوان نماینده جامعه بین المللی پیروان اهل بیت(ع) از موضع مسئولیت دینی و سیاسی خود، رژیم آل خلیفه را دعوت می‌کند:

1- هر چه زودتر ضمن لغو احكام جائرانه خود؛ زمینه را برای اجرای طرح آشتی ملی فراهم آورده و به خواسته های مشروع ملت بحرین پاسخ مثبت دهد.

2- لازم است تمام زندانیان سیاسی از جمله شیخ علی سلمان و نیز بقیه شخصیت‌های ملی و دینی این کشور از زندان آزاد شوند. كه بی‌شک آزادی این افراد برای ایفای نقش راه حل سیاسی برای ایجاد نظام سیاسی جدید در بحرین و پایان دادن به بحران چندین ساله این کشور مؤثر خواهد بود.

4- اجازه بازگشت تمام افراد تبعید شده از بحرین به این کشور داده و تابعیت بحرینی که از آنها به صورت اجباری و غیرقانونی سلب شده است، به این افراد بازگردانده شود.

مجمع جهانی اهل بیت(ع) بر موارد زیر تاکید می‌کند:

1- ضمن تشكر و قدردانی از ایستادگی و ایثار و مقاومت چندین ساله مردم بحرین از مواضع مراجع عالیقدر تشیع، علمای اعلام اهل سنت و شیعه، جمعیت‌های اسلامی، احزاب و گروه‌های سیاسی و سازمان‌های حقوقی و اقشار مختلف مردم شجاع بحرین كه در دفاع از شهدا، زندانیان سیاسی و شخصیت‌های دینی و ملی این کشور، شجاعانه و غیرت مندانه ایستادگی كردند؛ تقدیر بعمل می‌آورد.

2- مجمع جهانی اهل بیت(ع) هشدار می‌دهد كه اجرای حكم ناعادلانه علیه عالم دینی و پدر روحانی كشور بحرین كه مورد احترام خاص همه مسلمانان و مردم بحرین است؛ باعث تشدید بحران خواهد شد و قابل قبول مسلمانان و سازمان های حقوقی و بین المللی نبوده و می‌بایست هرچه زودتر نسبت به لغو احكام صادره اقدام مؤثر و جدی بعمل آید؛ تا ستیزهای مذهبی و هویتی بر بحرین و منطقه آثار ناخوشایندی برجای نگذارد.

3- حکومت بحرین باید طبق قوانین و عرف بین المللی و معاهده‌های حقوق بشری، حق شهروندی مردم این کشور را محترم دانسته و زمینه تأمین آزادی های فردی و تعیین حق سرنوشت را به مردم خود بدهد و بستر مناسب را برای مشاركت در سرنوشت مردم خویش را فراهم آورد.

4- چنانچه بارها درخواست و تصریح گردید؛ مجدداً از شخصیت‌های دینی و سیاسی و احزاب و سازمان‌های بین المللی حقوق بشری می‌خواهیم که با بهره‌گیری از توانایی‌های حقوقی و قانونی خود از ادامه اقدامات غیرانسانی و غیرحقوقی حاکمان بحرین جلوگیری بعمل آورند. چرا كه ادامه بحران در این کشور زمینه را برای بروز یک فاجعه انسانی در كشور و منطقه سوق خواهد داد که تبعات ناخوشایند آن غیرقابل پیش بینی است.

مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام

مصادف با شعبان المعظم 1438



دیدگاهها بسته شده است.