بیانیه مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در واکنش به حکم حبس ابد برای شیخ «علی سلمان» از سوی رژیم آل خلیفه

شیخ+علی+سلمان

در پی تبدیل حکم زندان مدت دار حجت الاسلام والمسلمین شیخ «علی سلمان» به حبس ابد از سوی رژیم آل خلیفه، مجمع جهانی اهل بیت(ع) بیانیه ای صادر کرد.

در پی تبدیل حکم زندان مدت دار حجت الاسلام والمسلمین شیخ «علی سلمان» به حبس ابد از سوی رژیم آل خلیفه، مجمع جهانی اهل بیت(ع) بیانیه ای صادر کرد.
مجمع دراین بیانیه حکم صادره در حق دبیرکل “جمعیت اسلامی وفاق ملی” بحرین و دو تن از نمایندگان سابق مجلس این کشور را محکوم کرد.

در بخشی از این بیانیه در خصوص احکام صادرشده از سوی دادگاه رژیم آل خلیفه آمده است: این اقدام غیرقانونی هویت دیکتاتوری و سرکوب گر حکام رژیم آل خلیفه را آشکار کرد که با این احکام به دنبال ترساندن و ذلیل کردن ملت شجاع بحرین هستند.

ترجمه کامل این بیانیه ــ که به زبان عربی صادر شده ــ به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«إِنَّ فِرعَوْنَ عَلَا فِي الْأَرْضِ وَجَعَلَ أَهْلَهَا شِيَعًا يَسْتَضْعِفُ طَائِفَةً مِّنْهُمْ يُذَبِّحُ أَبْنَاءَهُمْ وَيَسْتَحْيِي نِسَاءَهُمْ إِنَّهُ كَانَ مِنَ المُفسِدِين»
سوره قصص ــ 4

مجمع جهانی اهل بیت(ع) به شدت حکم ظالمانه حبس ابد صادره از دادگاه های رژیم دیکتاتوری و سرکوب گر بحرین بر ضد حجت الاسلام شیخ «علی سلمان» دبیرکل جمعیت اسلامی وفاق ملی و عضو مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) و شیخ «حسن سلطان» و آقای «علی الاسود» نمایندگان سابق مجلس بحرین را محکوم می کند.

مجمع اعتقاد دارد که این حکم تأسف بار جدید، بعد از برائت این افراد از اتهام جاسوسی برای دولت قطر در دیوان عالی بحرین، و پس از تحریم انتخابات پارلمانی و شهرداری بحرین در روز 23 نوامبر از سوی جمعیت الوفاق و گروه های معارض بحرینی با هدف انتقام گرفتن از رهبران این جمعیت است.

این اقدام غیرقانونی هویت دیکتاتوری و سرکوب گر حکام رژیم آل خلیفه را آشکار کرد که با این احکام به دنبال ترساندن و ذلیل کردن ملت شجاع بحرین هستند.

صدور این حکم در این ایام با هدف مهیا کردن فضا برای سفر بنیامین نتانیاهو تروریست نخست وزیر دشمن صهیونیستی به منامه و ترساندن ملت بحرین و جلوگیری از ابراز بیان عقیده این ملت در مخالفت با رابطه با اسرائیل و طرفداری از مقاومت اسلامی است.

مجمع جهانی اهل بیت(ع) همچنین یک بار دیگر همبستگی خود با مبارزه ملت شجاع بحرین را اعلام می کند؛ ملتی که در راه آزادی، عدالت و رسیدن به تمام حقوق سیاسی و مدنی خود با فداکاری زیاد، شهدایی را تقدیم کرد.

این مجمع از سازمان های سیاسی و حقوقی بین الملل، نیروهای ملی و اسلام گرا به خصوص علما و متفکران را به مقابله با سیاست های ظالمانه غیرمشروع رژیم مستبد آل خلیفه و درخواست آزادی زندانیان سیاسی و بازگرداندن حقوق مدنی و سیاسی به آنها از جمله حق شهروندی و تابعیت دعوت می کند.

مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام
8نوامبر 2018
29 صفر 1440

شایان ذکر است که چهارمین جلسه دادگاه تجدیدنظر شیخ علی سلمان و دو نماینده سابق پارلمان بحرین از فراکسیون الوفاق به نام‌های “حسن سلطان” و “علی الاسود” به اتهام جاسوسی برای قطر، روز گذشته برگزار شد که دادگاه بحرین حکم تبرئه شیخ علی سلمان و دو متهم دیگر را لغو و آنها را به حبس ابد محکوم کرد.



دیدگاهها بسته شده است.