««تکرار کشتار سبزی فروشان بیچاره در کویته!؟»»

««تکرار کشتار سبزی فروشان بیچاره در کویته!؟»»

141023083656_pakistan-attack_1_512x288_epa«« بی احتیاطی سبزی فروشان یا بی مسؤلیتی پلیس و حکومت؟»

در پی جنایت امروز، در مسیر هزارگنجی شهر ترور و وحشت(کویته) و کشتار جمعی از غریبکاران سبزی فروش هزاره، دوستی نوشته بود که رئیس پلیس کویته مسؤلیت این حادثه را به دوش خود این قربانیان بی گناه گذاشته است! زیرا؛ این جماعت بدون هماهنگی با پلیس، پا در مسیر پرخطر هزار گنجی گذاشته و برای خرید سبزی و دیگر مایحتاج به وسیله بس رفته بودند. گویا قرار بر این بوده است که سبزی فروشان هزاره با هماهنگی پلیس و با موتر های داتسون (وانت) به میدان تره بار هزارگنجی بروند. اما، ظاهراً این همراهی و اسکورت پلیس برای سبزی فروشان بدبخت، خرج اضافی داشته و این بیچاره ها برای فرار از مخارج اضافی و کمایی نمودن اندک فایده بیشتر، بدون همراهی و اسکورت این بار با بس به این مکان پرخطر رفته و از سوی تروریستان بی رحم تعقیب و  شکار شده اند!؟

هرگاه داستان بالا صحت داشته باشد، حکومت و پلیس خود را صاحب حق میدانند که هزاره های قربانی را مقصر قلمداد کنند، تا بتوانند از خود رفع  مسؤلیت نموده، آنرا به گردن خود هزاره ها بیندازند. البته، نباید از نظر دور داشت که از یک طرف؛ این حادثه شوم بر اثر بی احتیاطی سبزی فروشان برای چندمین بارست که در همان مسیر مرگ تکرار میگردد. از جانب دیگر؛ این بیچاره ها چاره ندارند، یعنی مجبور اند که برای مخارج زندگی و مصارف اهل و عیال حتی از جان شان مایه گذارند!؟

««احتیاط شرط عقل است!؟»»

متأسفانه این هم درست است که ما هزاره ها خیلی زود حوادث تلخ را فراموش میکنیم! در حالیکه دشمن همیشه در کمین است، نباید از کید این دشمنان نامرئی نامرد حتی یک لحظه غافل گشت!؟ جای تردید نیست که احتیاط شرط عقل است! عقل حکم میکند که باید اشد احتیاط را مراعات نماییم، تا دیگر باره شاهد چنین حوادث تلخ و دردناک آن هم در مسیر پر خطر و خونین «هزارگنجی» نباشیم.



دیدگاهها بسته شده است.