جشن پایانی دوره ای آموزشی سه ماهه برای جوانان و نوجوانان در جامعه امام صادق (ع).

کویته (جامعه): حوزه ای علمیه جامعه امام صادق (ع) همه ساله در ایام تعطیلاتی زمستانی، مکاتب و دانشگاه ها، کلاس های آموزشی قرآنکریم، احکام، عقائید اسلامی، تاریخ اسلام و تاریخ ادیان برای جوانان و نوجوانان اعم از دختران و پسرها، برگزار می نماید.

DSC_0075

گرچند مدت سه ماه چیزی نیست که در آن بحد کافی، کسانیکه تشنه ای یاد گیری علوم قرآنی،  احکام، تاریخ اسلام و دیگر ادیان، همچنان عقائیدش را بطور احسن بیاموزند، اما بگفته ای شاعر: “آب دریا را اگر نتوان کشید، هم به قدری تشنگی باید چشید” مسئولین و معلمین که دراین ایامی کم و کوتاه در خدمت فرزندان مردم هستند تلاش می نمایند تا حد توان مسائیل مهم و مبتلا بی را برای نسل آینده ای قوم خود بیاموزاند وآنها را به مسائیل شرعی و اسلامی شان آگاه سازند.

روز گذشته آخرین روز از روزهای دوران آموزشی سه ماهه برای جوانان و نوجوانان بود که در طی یک مراسم از طرف مسئولین کلاس های آموزشی، با حضورمدیرت محترم جامعه امام صادق (ع) وامام جمعه کویته، حجت الاسلام والمسلمین الحاج محمد جمعه اسدی، برای اعلام نتایج زحماتی که شاگردان در مدت سه ماه کشیده بودند، گرفته شد و درآن مراسم پایانی برای آنعده از شاگردان که نمرات عالی، به درجه “اول، دوم، سوم، چهارم وپنجم” گرفته بودند جوایزی از طرف مسئولین اهداء گردید.

مدیریت محترم حوزه علمیه جامعه امام صادق (ع) در ضمن تشکر از مسئولین کلاسهای زمستانی، و حضور جوانان و نوجوانان، در این مرکز برای یاد گیری احکام اسلامی و علومی قرآنی، از تمام جوانان و نوجوانان خواستند که درباره فرا گیری احکام اسلامی و یادگرفتن قرآن را بطور احسن، باید تلاش و کوشش نهای خود را نمایند تا اینکه بتوانند با اخلاق و آداب اسلامی آگاهی کامل پیدا کرده و بتوانند که برای نسل آینده ای بعد از خود آگاهی دهند.

ایشان همچنان نسبت به قدر دانستن از لحظه لحظه ای عمری شان، باید عمری که خداوند داده از آن در راه درست و راهی که خواست خداوند و آینده ای روشنی خود و جامعه در آن باشد استفاده شود، از مصرف کردن عمر در راه های بیهوده و غفلت، پرهیز نموده، سعی و تلاش شما جوانان بر این باشند که فردای خود و جامعه ای تان را روشن سازید و مردم بعد از خود را از تاریکی و بد بختی نجات دهید.

_DSC0122

الحاج استاد اسدی افزود: یکی از آداب و دستورات اسلامی برای پیروان آن، بلکه برای تمام انسانیت این است، که باید قدر والدین را بدانید و هیچ گاهی نسبت به والدین خود بی احترامی نکرده و سری آنها پر خاش گری ننمائید.

ایشان همچنان فرمود: آموختن علم اخصا علومی قرآنی، باعث نجات انسان از افتادن در سیاه چال، و سبب نجات انسان از چنگال شیطان و هواهای نفاسی میگردد، چنانچه پیامبر اسلام فرموده است: ” اَصدَقُ القَولِ وَ اَبلَغُ المَوعِظَةِ وَ اَحسَنُ القَصَصِ، کِتابُ اللهِ” راست ترین گفتار و رساترین پندها و نیکوترین قصه ها کتاب خداست. (امالی صدوق /394) قرآن بهترین کتاب برای زندگی انسانیت بوده، یاد گرفتن و یاد دادن آن باعث نجات از سر گردانی در زندگی شده و برای هر کس که علومی قرآنی را بیاموزد راه خوشبختی دنیا و آخرت را نشان می دهد.

در اخیر ایشان برای جوانان و نوجوانان که در جشن پایانی آموزشی اش شرکت نموده بودند فرمود: از هیچ گونه تلاش در راهی یاد گرفتن علم و دانش کوتاهی نکرده وعمر خود را در راه های بیهوده مصرف ننمائید، زیرا شما نه تنها امید آینده والدین بلکه امید آینده ای جامعه و کشوری خود می باشد که هر کدام شما قدرت این را دارند که درآینده سرمایه بزرگی علم و دانش برای خانواده و ملت خود باشید.

همچنان افزود: دروازه “حوزه ای علمیه جامعه امام صادق (ع)” برای همیشه بروی کسانیکه می خواهند علم بیاموزند و به مسائیل و احکامی دینی شان آگاه شوند باز بوده و خواهد بود.

این مرکز نه تنها در روزهای تعطیلات دوران مکاتب (اسکول) بلکه در تمام دوران آمادگی هر گونه تعلیمات اسلامی را برای جوانان و نوجوانان اعم از دختر وپسر داشته  ودارند.

_DSC0104

_DSC0096

_DSC0112

_DSC0098

_DSC0081

_DSC0093

_DSC0118

_DSC0125

DSC_0056

DSC_0053

_DSC0109

گزارش نویس: عبدالواحد فکوری



دیدگاهها بسته شده است.