حجت الاسلام الحاج استاد اسدی :افراد ساکتی که در برابر خلافکار هیچ گونه عکس العملی نشان نمی دهند مردگانی هستند زنده نما

کویته (جامعه ): حجة الاسلام والمسلمین الحاج استاد اسدی؛ مدیر حوزه علمیه جامعه امام صادق (ع) و امام جمعه شهر کویته، شب پنجم محرم الحرام در جمع عزا داران اباعبدالله الحسین (ع)؛ در رابطه به فایده های امر بمعروف و نهی از منکر در یک جامعه صحبت نموده گفت: جامعه ای که در آن امر بمعروف ونهی از منکر وجود نداشته باشد آن جامعه در حقیقت یک جامعه مرده ای هست که از هیچ گونه آگاهی برخور دار نباشند.

ایشان در ضمن حدیثی از زبان پیامبر اسلام (ص) نقل نموده افزود: پیامبر در باره ای اهمیت امر بمعروف ونهی از منکر فرموده است؛ هرکس که امربمعروف ونهی از منکر نماید خلیفه و جا نیشین خدا و رسول أو در زمین خواهد بود.

« مَنْ اَمَرَ بَالْمَعْرُوفِ وَ نَهى عَنْ المُنْكَرِ فَهُو خَليفَةُ اللّه ِ فى أَرْضِهِ و خَليفَةُ رَسُولِ اللّه ِ » 

امر به معروف ونهی از منکر برجسته ترین، بارزترین و گرامی ترین واجب الهی درمیان واجب ها می باشد، هدف تمام انبیاء و اولیایی خداوند اصلاح جامعه بشریت بوده است وبزرگترین وسیله و ابزاری برای رسیدن به این هدفی بس بزرگ امر بمعروف ونهی از منکراست.

قرآن نیز بارها به اهمیت این امری مهم « امربمعروف ونهی از منکر» به کرّرات اشاره نموده و افراد که امر و نهی می کنند را از جمله صالحین وبهترین امّت  می داند. «کُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ تَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ  » ﴿آل‏عمران‏، 110﴾

همچنان در روایات واحادیث آمده است که : کسانیکه با امر به معروف بدنبال رشد و تکامل جامعه و توسعه ایمان و کار نیک می باشند و با نهی از منکر بینی فاسقان را بخاک مالیده و از سقوط جامعه جلو گیری می کنند خلیفه و جانشین خدا و پیامبر خدا در زمین هستند و اهداف الهی در زمین بواسطه آنها تحقق پیدا می کند.

فراد ساکتی که در برابر خلافکار هیچ گونه عکس العملی نشان نمی دهند مردگانی هستند زنده نما، چنین افرادی نه درد خود را دوا می توانند و نه بدرد جامعه خود می خورند؛ در واقع این گونه اشخاص که در برابری فساد که میان مردم آن جامعه رخ می دهند و ساکت می نیشنن، مُردگانی هستند که نام زنده را روی خود نهاده است.

جامعه بشریت نیاز دارند تا که یک شخصی بیدار و آگاهی همچون سرورشهیدان حسین بن علی قیام کرده و مردم را از خواب خر گوش بیدار نموده و آنها را به راهی سعادت رهنمای کنند.

واصل ترین و مهم ترین شعارش هم احیای عدالت، اصلاح در جامعه بشریت، امربمعروف ونهی از منکر باشد.

جامعه ای بشریت این را باید بدانند که اگر امر بمعروف ونهی از منکر در یک جامعه وجود نداشته باشد آن جامعه دیگر جامعه زنده ای بحساب نمی آیند.

همچنان باید توجه داشت اگر مردم در برابر منکرات سکوت نمایند قهر خداوند همه فرا خواهد گرفت، زیرا منکرمثل آتشی هست که اگر با نهی خاموش نشوند همه چیز را می سوزاند.

هر جامعه ای که در آن امر بمعروف ونهی از منکر نباشد، افراد نا شایست و بدی برآن جامعه مسلط خواهد شد؛ همچنانکه حضرت امام علی (ع) می فرمایند که : امر بمعروف ونهی از منکر را ترک نکنید زیرا در این صورت افراد نادرست برشما مسلط می گردند آنگاه اگر دعا کنید دعای شما مستجاب نمی شود.

امروزه این امر متأ سفانه در خیلی از کشورها وجود پیدا کرده است؛ افراد همچون گروهک های تروریستی پیدا شده که بنام اسلام و قرآن بد ترین و خطرناک ترین جنایات و ظلم در حق مردم مظلوم و بی گناه روا می دارد.

چنین انسان های در حقیقت می خواهند که چهره ای نابی اسلام را در نظر مردم و غیر مسلمانان، یک چهره ی خشین و آدم کش جلو دهند. مثل گروهک داعش که اکنون بنام اسلام وشعار اسلام چنین جنایات را مرتکب می شوند.

در اخیر مجلس عزا داری طبق معمول با خواندن نوحه وسینه زنی ودعا ختم گردید.



دیدگاهها بسته شده است.