حجت الاسلام الحاج استاد اسدی: فرهنگ عاشورا مبازره با تهاجمات فرهنگی برضد اسلام

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

کویته (جامعه) : مجلس عزا داری شب سوم محرم الحرام با حضور پر شور مردم مؤمن و عاشقان امام حسین (ع) در مسجد جامع جامعه امام صادق (ع) برگزار گردید.

دراین مجلس عزا داری اباعبدالله (ع) ابتدا جناب مولانا انصاری (بزبان اردو) در رابطه با موضوع گریه کردن برای امام حسین و یارانش، برای مؤمنین و عزا داران آنحضرت صحبت کرده و گفت: گریه کردن برای امام حسین و یارانش از نظر احادیث و روایات أئمه علیهم السلام هیچ گونه بدعت نبوده ونیست.

در احادیث ما آمده که گریه کردن برای امام حسین (ع) از اهمیت خاص برخوردار است که پیامبر بزرگوار اسلام فرموده است که هر چشمی در مجلس عزای امام حسین گریه نماید در روز قیامت گریان نخواهد بود، همچنان در حدیث دیگر آمده است؛ هرکسی که برای امام حسین گریه نماید خداوند خانه ای را در بهشت برایش محیا می نماید.

ایشان همچنان در رابطه با انتقاد عده ای که گریه برای امام حسین را بدعت دانسته و حرام می دانند افزود: اگر از آنها سوال شود که پدر ویا مادر و یا یکی از دوستان شما بیمیرد آیا شما گریه نمی کنید برایش؟ خواهد گفت که چرا گریه می کنیم؛ پس گریه نمودن فرق ندارد برای هر کس و هرچیزی باشد باید بدعت باشد؛ که در جای دیگر آمده است اگر میتی گریه کننده نداشته باشد آن میت از احترام برخوردارنخواهد بود.

حجة الاسلام والمسلمین الحاج استاد اسدی مدیر محترم جامعه امام صادق (ع) و امام جمعه شهر کویته نیز من حیث سخنرانی اخیر در جمع از عزاداران اباعبدالله (ع) صحبت نموده و افزود : قیام عاشورا و فرهنگ عاشورا؛ همچنان که امام حسین از اول حرکت هدفش را بیان نموده است، مبارزه با تهاجمات فرهنگی و تبلیغاتی سوء علیه دین اسلام از طرف عده ای که خود را بنام اسلام و حامی آن قلمداد می کردن بوده و این درس را برای تمام دنیا، بویژه قشری جوان جامعه داده است که باید در هر زمان و مکان متوجه باشید که تحت تأثیرات تبلیغات و نو آوری های دشمنان اسلام نرفته و نروید.

مسئله امر بمعروف ونهی از منکر که امام حسین علیه السلام زیاد روی ان تأکید ورزیده است؛ تنها محدود به یک حد معین نبوده ونمی باشد، بلکه تمام هدفهای مثبت اسلامی داخل در معروف بوده آنچه که منفی هست داخل در منکر می شود. مقصد از امربمعروف ونهی از منکر تنها امر ونهی لفظی نبوده ونمی باشد؛ بلکه مقصود آن استفاده کردن هر وسیله ای مشروع برای پیشبرد اهداف اسلامی بوده  و می باشد.

بنا براین امروزه جوانان ما متوجه این مسئله باشد  که با الگو گیری از قیام سرور وسالار شهیدان؛ و آزادی خواهی آن حضرت، تحت تأثیرات فکری ودست آوردی دشمنان اسلام نرفته؛ بلکه از دست آورد آنها به نفع جامعه اسلامی خود مان استفاده نمایند.

متأسفانه اکثر و بیشتر از جوانان ما به دام تبلیغات بی گانگان قرارگرفته وبا مطرح نمودن سؤالات و شبهه های بی مورد که خودشان هم از آن آگاهی چندان نداشته وندارند جامعه اسلامی را به یک بحران دچار نموده اذهان مردم بویژه جوانان ونوجوان ما را خراب می سازند.

بناءً : جوانان ما باید هر وسیله ای را که در اختیار دارند از قبیل انترنت و کامپیوترو….. استفاده ای درست را نموده و از آن معلومات که بدرد خود وجامعه اش بخورد را بیگیرند.

که با تأسف جوانان و روشنفکران جامعه امروزی همیشه بجای همچو کارهای می آیند و دین ومذهب را به مسخره گرفته و آن را بی هدف وپوچ می دانند! بجای اینکه کمی در رابطه با خالق اصلی فکر نمایند به خالق کامپیوتر فکرمی نمایند؛ که این خود یک نوع سردرگمی و انحراف می باشد.

روشنفکران جامعه امروزی؛ بویژه قشر جوان و تحصیل کرده های امروزی همه مسؤلند که جامعه ای اسلامی با استفاده و الگو گیری از قیام کربلا از منجلاب ضلالت وبدبختی نجات داده و راه طرقی وخوشبختی را نشان دهند.

اگر واقعا این کار نمایند دیگر هیچ گاهی سرخورده ای دیگران نبوده؛ بجای اینکه از دستاورد های دیگران استفاده نمایند خودشان می شود مخترع وسازنده ای ابزار ودستگاه های همچو کامپیوتر و…..! در واقع هم:  تمام دارایی ها فکری و سازندگی بیگانه گان استفاده کردن از منابع اسلامی بوده وهست؛ که متأسفانه امروزه بجای مسلمان ها آنان دارند بلند پروازی می نمایند.

دشمنان اسلام با حیله ونیرنگ های شان مسلمانان را بجان هم انداخته و دچار جنگی خانگی نموده و خود شان دارند از دور قضیه نظاره کرده و در حقیقت به ریش مسلمان ها می خندند.

در اخیر مجلس عزا داری با روضه و دعای ایشان خاتمه یافت.

نویسنده : ع، س ، ی . ( کویته )



دیدگاهها بسته شده است.