حجت الاسلام الحاج محمد جمعه اسدی:عشق است و معرفت؛ که این گونه انسانهای عدالت خواه و آزاده را از اقصا نقاط جهان بطرف کربلا می کشانند

DSC_0262

کویته (جامعه): همه ساله وقتی اربعین می رسند، عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش؛ باردیگر پروانه وار دور شمعی که حسین (ع) و یارانش روشن کرده است جمع می شوند و بار دیگر تجدید میثاق به آنحضرت می نمایند.

در اربعین کربلای حسین مملو از کسان می شوند که عاشق حسین و آزادی خواهی آن حضرت می باشند؛ اما آنهای که به کربلا رسیده نمی توانند بهر دلیلی؛ هر کس و در هر جای که هست، مراسم گرامی داشت اربعین حسینی را همراه با بازگشت یگانه غمدیده ای دوران و پیام آور نهضت حسینی؛ زینب کبری (س) برگزار می نمایند.

کویته پاکستان: نیز از جمله جاهایست که نه تنها شیعیان خاندان اهلبیت (ع) بلکه اقوام مختلفی در این شهردر مجالس تجلیل از بزرگداشت قیام و اربعین حسینی (ع) شرکت نموده و نذر ونیازی دارند.

روز گذشته مصادف بود به بازگشت اولین زائران کربلای حسین ویاران با وفایش، از شام همراه با باری از غم و اندوه؛ زینب که پیام آور و احیاگر قیام ونهضت برادرش حسین می باشد، بعد ازچهل روز تحمل رنج و مشقت در جاهای مختلف کوفه وشام، برمی گردد سری قبر برادر، رنجهای را که در دوران اسارت دیده است به برادرش تعریف می نمایند.

از این روز تاریخی و حماسه ساز؛ روز گذشته در کویته نیز تجلیل شد، عاشقان اباعبدالله و خاندان نبوت (ع) درهزاره تاون بروری و مری آباد؛ دسته های سینه زنی و نوحه سرای را بر پا کرده بود که  صدها نفر از هوا داران حسینی از راه دور عرض ارادت داشتن خدمت امامش حسین.

دسته های سینه زنی همراه با نوحه های جان سوز؛ هر کدام از امام بارگاهایش حرکت و مسیر علمدار رود را طی و از طوغی رود؛ دوباره راهی هزاره قبرستان (بهشت زینب) شده و در آنجا به سخنان؛ سخنوران گوش دادند.

حجة الاسلام و المسلمین الحاج محمد جمعه اسدی مدیر حوزه علمیه جامعه امام صادق (ع) و امام جمعه کویته، از کسانی بودن که در این روز برزگ اراد سخن نمود.

ایشان در ضمن تسلیت به هوا داران ابا عبدالله الحسین (ع)؛ اشاره به دو نکته ای مهم نموده و افزود: تجلیل از اربعین و قیام امام حسین (ع) تنها کافی نبوده بلکه باید راه حسین و یارانش را شناخته و آنرا دنبال کرد.

راه اباعبدالله همان راه جدش رسول خدا (ص) و پدرش علی (ع) بوده و هست، که همان امر بمعروف ونهی از منکر می باشد.

این راه باید در هیچ جامعه فراموش نشده و از بین نرود؛ زیرا در هر جامعه ی که امر بمعروف نهی از منکر ترک شده باشد آن جامعه رو به نابودی خواهد رفت.

نکته ای دوم؛ خطاب به دشمنان اهلبیت و امام حسین کرده فرمود: دشمنان خاندان اهلبیت و امام حسین (ع) این را بدانند هیچ وقت نخواهد توانست که این عشق وشوری حسینی را از محبّان و پیروان آن حضرت بگیرند؛ چنانچه همه ساله با تهدیدات دشمنان خون آشام انسانیت نسبت به زائران کربلای حسین و یارانش؛ عاشقان و محبّان آن حضرت زیادتر شده و هر انسان آزاده خواه وعدالت طلب، از گوشه گوشه ای این کره ی خاکی به سرزمین کربلا پروانه وار جمع شده و تجدید میثاق به آن حضرت می نمایند.

که این خود نشانگر عشق و معرفت به امام حسین و خاندان اهلبیت (ع) می باشد.

دشمنان انسانیت همچون گروهک داعش و حامیانش این را بدانند که در هیچ صورت وزمانی نمی توانند که عشق به امام حسین (ع) و یاران با وفایش را از دلهای پاک انسانهای آزاده محو و نابود سازند. بلکه برعکس خودشان رسوا شده وهمچون سرکرده اش یزید (ملعون) شرمنده و نامش از صفحه ای روزگار محو خواهد شد.

در اربعین امسال در کربلا بیش از دو کورور زائر از اقشار و سر زمین های مختلف؛ در روز اربعین شرکت کرده و با  پای پیاده مسیر درازی را طی نموده و خود را به کربلا رسانده است! آیا این جز عشق و معرفت به امام حسین (ع) چیزی دیگری می تواند باشد؟!

عشق است و معرفت؛ که این گونه انسانهای عدالت خواه و آزاده را از اقصا نقاط جهان بطرف کربلا می کشانند.

گزارش از: ع، س، ی،



دیدگاهها بسته شده است.