حلول ماه مبارک رمضان تبریک و تهنیت باد

                               حلول ماه مبارک رمضان تبریک و تهنیت باد

نماز عبادی وسیاسی این هفته باحضور پرشکوه مؤمنین ونماز گزران درامام بارگاه ” کلان هزاره” شهرکویته، به امامت امام جمعه  شهر کویته و مدیر مسئول حوزۀ علمیه جامعه امام صادق علیه السلام ،  حجت الاسلام   علامه محمد جمعه اسدی برگزار گردید

حجت الاسلام والمسلمین محمد جمعه اسدی  خطبه اش را این چنین آغاز کرد. 

 مؤمنین ونماز گزاران عزیز و محترم شما ونفسم را به تقوی الهی ودوری از گناه و معصیت و متابعت نکردن از دشمن قسم خوردۀ انسانیت (شیطان رانده شده) و همچنین به  مبارزه ومقاومت واستقامت باهوای نفس که بزرگترین جهاد (جهاد بانفس)  به شمار می رود، وپیروی از شرع وشریعت وحقیقت اسلام وقرآن واهلبیت عصمت وطهارت علیهم السلام توصیه ونصیحت می کنم.

2

5

وسخنانش را با حدیث گهربار پیمبر اسلام ادامه داد.

پیامبر گرامی(ص) درباره ماه رمضان می فرماید: «ای مردم! ماه خدا با برکت و رحمت و مغفرت به شما روی آورده، ماهی که نزد خدا از همه ماه ها برتر و روزهایش بر همه روزها و شب هایش بر همه شب ها و ساعاتش بر همه ساعات برتر است، ماهی است که شما در آن به میهمانی خدا دعوت شده و مورد لطف او قرار گرفته اید، نفس های شما در آن تسبیح و خوابتان در آن عبادت، عملتان در آن مقبول و دعایتان در آن مستجاب است…. بهترین ساعاتی است که خداوند به بندگانش نظر رحمت می کند.

امام جمعه شهر کویته افزود: حلول ماه مبارک رمضان ماه عبادت و اطاعت، ماه تقویت روح و تثبیت ایمان ، ماه زدودن زنگار گناهان از ساحت دل و جان ، ماه تعیین سرنوشت ماه رفتن به سوی بهشت ماهی که با مرکّب اخلاص باید نوشت، میباشد.

ماه رمضان راهی میانبر برای به خدا رسیدن، ماهی که سراسر خیر و برکت است، سکوتش تسبیح ، خوابش عبادت ، عملش مقبول ، دعایش مستجاب است، ماهی که روزه اش همچون سپری در برابر آتش دوزخ است.

این ماه بزرگ و این فرصت طلایی و استثنایی را به یکایک شما مؤمنان عزیز و روزه داران  سراسر عالم تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

 ماه رمضان بهترین ماه و بهترین وقت برای خود سازی و فاصله گرفتن از مادیات وخواهش های نفسانی وبه خود امدن و درک معنویتت است. واین معنویت وخود سازی جز در این ماه که ما خدا است  حاصل میشود. و یک روزه دار واقعی این معنویت را درک میکند. ماه رمضان ماه خدا است یعنی همه روزه داران مهمان خداوند تبارک وتعالی است و همه برسفره ایزد الهی  مینشینیم. چه خوب است که منطم و مرتب سری دسترخوان میزبان حاضر شویم

 و چه بامقام ومنزلت در نزد باری تعالی میباشد آن روزه داری که با سحری بسیار معمولی روزه میگرد وشب با اندک غذای روزه اش راه افطارمیکند  و روز  د ر این گرمائی تابستانی دنبال کار و کسب خود میرود، آیا این از کرم خداوند دور نیست که همچین بنده ی را مستجاب نکند.

و اینگه غلط فهمی نشود که روزه با صرف نکردن تعام و نیاشامیدن آب قبول میشود، بلکه علاوه براین شرائط باید غیبت، دروغ، تهمت ……هم باید نکنی و الا روزه ات باطل و با کسی که غذا میخورد هیج فرقی نخواهید نداشت.

ودر اخیر حجت الاسلام والمسلمین محمد جمعه اسدی خطبه اش را با محکوم کردن کسانی که دین را بازیچه برای منفعت های شخصی خود قرار داده اند، اینچنین خاتمه داد:

اسلام راستین همیشه استوار و محکم خواهد ماند و ملعبه ی متعصبین  که کورکورانه حرکت میکنند نخواهد شد. و عدالت برپاه خواهد شد حقوق مظلومین که در هر گوشه و کنار از این کره خاکی پامال میشود، برگردانده خواهد شد مثل مظلومین که در بحرین ویمن و یا در هر گوشه از جهان برای حقوق شان مبارزه میکنند.

گزارش: رحمت الله ماندگار

 



دیدگاهها بسته شده است.