حملات پهپادی ارتش یمن به مقر نشست فرماندهان ائتلاف سعودی در یمن

حملات پهپادی ارتش یمن به مقر نشست فرماندهان ائتلاف سعودی در یمن

سلسله حملات پهپادی ارتش یمن به مواضع فرماندهان نظامی وابسته به دولت مستعفی یمن در استان مأب واقع در شمال شرقی استان صنعاء، چندین کشته و زخمی بر جای گذاشت.

 یگان پهپادی ارتش یمن دیروز پنجشنبه محل برگزاری نشست فرماندهان شبه‌نظامیان وابسته به دولت مستعفی یمن و ائتلاف سعودی در استان مأرب واقع در مرکز یمن، را پس از رصد و شناسایی دقیق هدف قرار دادند.

شبکه خبری المسیره یمن در این باره گزارش داد که نیروهای پهپادی- موشکی یمن دیروز یک ساختمان ریاست جمهوری را در مأرب واقع در مرکز یمن و شمال شرقی استان صنعاء بمباران کردند.

بر اساس این گزارش، فرماندهان وابسته به دولت مستعفی یمن که در این ساختمان نشست برگزار کرده بودند، هدف اصلی حمله نیروهای یمنی بودند.

منابع خبری یمن اعلام کردند، ساختمان کاخ ریاست جمهوری در مأرب هنگامی هدف قرار گرفت که فرماندهان نیروهای عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن در آن حضور داشتند.

منابع نظامی یمن می‌گویند که در این حمله تعدادی از شبه نظامیان ائتلاف سعودی کشته و زخمی شدند.

یگان پهپادی ارتش یمن و انصارالله چهارشنبه گذشته نیز با استفاده از پهپادهای «صماد۲»، پالایشگاه نفت شرکت آرامکو را در ریاض هدف قرار دادند که پالایشگاه بر اثر اصابت راکت‌های شلیک شده، دچار آتش سوزی شد.

شرکت آرامکو به وقوع آتش سوزی در تاسیسات خود در ریاض اذعان و اعلام کرده است درباره علت این آتش سوزی تحقیق می‌کند.

این نخستین بار است که ارتش یمن از پهپادهای دور برد «صماد- ۲» برای اهداف دور در داخل عربستان سعودی استفاده کرده است.

سخنگوی ارتش یمن پس از حملات پهپادی- موشکی به شرکت نفت «آرامکو» عربستان اعلام کرد، این عملیات پهپادی، تحولی بنیادین در نبرد بازدارندگی با دشمنان است.

«شرف لقمان» چهارشنبه‌شب، تصریح کرد، موفقیت حمله موشکی یمنی‌ها به شرکت نفتی «آرامکو» عربستان، شروع قدرتمندی در مرحله جدید از نبرد با دشمنان محسوب می‌شود.



دیدگاهها بسته شده است.