حمله انتحاری بر زایرین در تفتان

06سلام دوستان

شیعیان مظلوم پاکستان بالعموم وشیعیان کویته بالخصوص مدت هاست که مورد خشم وغضب گروهای تروریست قرار دارد . ترور شعیان کویته از سال 1999 شروع گردید از سال 2004 شدت گرفت ودر سالهای 2007 و 2013 به اوج خود رسید که بیش از هزار شهید  و هزاران زخمی برجای گذاشت واین قتل کشتار هم چنان ادامه دارد.

اخرین حادثه در تاریخ    . . .  در تفتان افتاد .  اتوبوس زایران در تقتان برای صرف شام توقف کرده بودند که ناگهان مورد حمله تروریستی  وانتحاری قرار می گیرد .07

ترویست ها ضمن اتش بر روی زایرین با بم دستی ونارنجک نیز حمله ور شدند . همزمان برمرتضی هوتل نیز حمله کرده باانفحار هوتل را کاملا تخریب نموده است  در این هوتل بیش از صد نفر حضور داشتند .

همزمان یک فرد انتحاری دیکر در حال می خواست وارد هوتل هاشیمی شود موفق نشده خود را جلوی هوتل منفجر کرد . همزمان با حمله پلیس یک فرد انتحاری دیگر در دم جان باخت .دراین هوتل نیر بیش از سه صد زایر وجود داشت . مسولیت این جنایت را جیش اسلام به عهده گرفتند .

در حادثه تفتان بیش از 30 نفر شهید وبسیاری زخمی ازحمله شهدا در حادثه تفتان  سه نفر از شیعیان هزاره شهید شدند ومابقی از شیعیان پاره چنار بودند . این  سه شهید از هزاره تاوان بوده جنازه آنها به کویته منتقل   وبه جایگاه ابدی شان قرار گرفتند . شهدای دیگر به مناطق شان فرستاده شدند

09

03

09

08

01

05

04

….



دیدگاهها بسته شده است.