دعای زائران برای رهایی دنیا از کرونا در حرم امامین عسکریین (ع)

13991126001045_Test_PhotoN
همزمان با سالروز شهادت امام هادی (علیه السلام) جمعی از زائران در حرم آن حضرت حضور یافته و به عزاداری پرداختند.

عزاداری در حرم امامین عسکریین (علیه السلام) همزمان با شب شهادت امام هادی(علیه السلام)
این امر در حالی است که طی ماه‌های گذشته داعش مجدد تهدید به حمله به سامرا و‌ حرم امامین عسکریین (علیهما السلام) کرده بود، اما مردم عراق از شیعه و سنی در سالروز شهادت امام هادی (علیه السلام) بدون درنظر گرفتن این تهدیدها به سوی خانه امام زمان (عج) روانه شدند.

شیخ حیدر یعقوبی، مدیر سابق حرم امامین عسکریین (علیهما السلام) می‌گوید: مردم عراق از داعش و دشمنان ترسی ندارند، بلکه عشق به ائمه اطهار (علیهم السلام) آنها را برای تشرف به سامرا ثابت قدم می‌کند.
از توزیع غذای گرم تا واکس کفش زائران در موکب‌های حرم سامرا

مراسم عزاداری شهادت امام هادی (علیه السلام) در حرم امامین عسکریین (علیهما السلام) شب گذشته با حضور پرشور زائران برپا شد و جمعی از عاشقان در قالب دسته‌های عزاداری ضمن قرائت دعای فرج به عزاداری و مداحی پرداخته و موکب‌ها نیز که از شب اول رجب برپا شده بود، از زائران با توزیع غذاهای گرم پذیرایی کردند. برخی از موکب‌های عزاداری نیز خدماتی همچون خیاطی و شست‌‌وشوی لباس و واکس زدن کفش به زائران حرم امامین عسکریین(علیهما السلام) ارائه می‌دادند.
دعای زائران برای رهایی دنیا از کرونا در حرم امامین عسکریین (علیهما السلام)

با وجود اینکه همچنان مرزهای عراق به دلیل شیوع کرونا بسته است و در ایران نیز محدودیت‌ها با افزایش مبتلایان به کرونا بیشتر شده است، زائران حرم امامین عسکریین (علیهما السلام) در سالروز شهادت امام هادی (علیه السلام) بدون رعایت فاصله یا استفاده از ماسک به حرم مشرف شدند و با توسل به اهل بیت (علیهم السلام) برای رهایی دنیا از این ویروس منحوس دعا کردند.
برخی از زائرانی نیز که با پای پیاده به سوی حرم امامین عسکریین (علیهما السلام) از راه‌های دور نزدیک حرکت کردند، به این مکان مقدس رسیده و پس از بوسیدن خاک حرم امامین عسکریین(علیه السلام) که خانه امام زمان (عج) است، در موکب‌ها پذیرایی شده و به عزاداری پرداختند. همچنین برخی دیگر از زوار به دلیل اینکه در عراق فردا سالروز شهادت امام هادی (علیه السلام) است، همچنان در مسیر منتهی به سامرا در حال حرکت هستند.
بسیاری از زائران پس از عرض تسلیت و زیارت امامین جوادین (علیهما السلام) به شهرهای خود بازمی‌گردند و برخی نیز در سرداب حرم یا موکب‌های موجود در مسیر حرم امامین عسکریین (علیهما السلام) اسکان می‌یابند تا در شام شهادت امام هادی (علیه السلام) در سامرا و جوار حرم مطهر امامین عسکرین (علیهما السلام) حضور داشته باشند.
13991126001036_Test_NewPhotoFree

13991126001037_Test_NewPhotoFree

13991126001040_Test_NewPhotoFree

13991126001041_Test_NewPhotoFree



دیدگاهها بسته شده است.