دفاع نمودن از مظلومین، وظیفه ای انسانی واسلامی هر انسان آزاد و خواهان عدالت می باشد

quds-day (3)

کویته (جامعه): جمعه آخر رمضان بنام دفاع از قدوس قبله ای اول مسلمانان و همچنان مردم ستمدیده ای فلسطین نام گذاری شده است که مشهور به (یوم القدوس) می باشد.

در این روزی نامی، تمام انسانهای که خواهان آزاد زیستن و آزادی واقعی، برپای عدالت هستند، در گوشه گوشه ای دنیا دست به تظاهرات و رهپیمای مسالمت آمیز زده و خواهان آزادی مردم مظلوم فلسطین از زیری یوغ و استبدادی رژیم غاصب و صهیونیستی اسرائیل و حامیانش گردیده و اعلام دفاع وطرفداری از حق مظلومین در هر گوشه ای که باشند، میزنند.

مردم متدین و آزادی خواهی کویته نیز در این روزی عظیم با بر پای تظاهرات مسالمت آمیز از امام بارگاه هزاره نیچاری، الی هزاره قبرستان واقع درعلمدار رود، و سر دادن شعارهای مرگ بر اسرائیل و حامیانش،  وهمچنان شعار آزاد شدن مردم فلسطین و بیت المقدس از اشغال رژیم غاصب اسرائیل، شده و از آنان که خود را حامی حقوق بشرمیگرند، خواستن که باید دست این رژیم صهیونیستی وغاصب اسرائیل از اشغال کردن سر زمین و کشتار مردم بی گناه فلسطین، کوتاه شوند.

باید از حق مظلوم و بیچاره دفاع شوند، در هر گوشه ای از دنیا که باشند فرق نمی کنند در فلسطین و یا جای دیگر.

چونکه دفاع کردن از مظلومین، وظیفه ای انسانی و اسلامی هر انسان آزاد و خواهان عدالت می باشد.

سخنرانان در این روز، هر کدام به نوبه ای خود لحظه ای چندی را در باره قدوس و دفاع از مظلومین، اخصا مردم ستمدیده ای فلسطین، تجاوز رژیم اسرائیل را بخاک فلسطین و کشتار مردم آن را محکوم نموده و بیان داشت.

روزی قدوس (یوم القدوس) هیچ گونه جنبه ای سیاسی نداشته و ندارد، بلکه وظیفه ای انسانی و اسلامی، می باشد که انزجار و نفرت خود را طبق آیات قرآنی و روایات پیامبر(ص) و ائمه (ع) از قوم یهود اعلام نموده و دست تجاوز اسرائیل و حامیانش را باید از سری مظلومین کوتاه ساخت.

امروزه جنایتهای را که اسرائیل و حامیانش در کشورهای اسلامی، مثل سوریه، عراق، اخصا فلسطین و چندین کشوری دیگر، مرتکب شده و از گروه های تروریستی، همچون داعش، بوکوحرام، و….، بر علیه دین مبین اسلام و قرآن حمایت نموده و آنها را تقویه می نمایند تا که چهره ای ناب اسلامی را در نظر دیگران خدشه دار نموده وانسانیت را از اسلام و قرآن روی گردان نماید.

وظیفه ای تمام مسلمانان جهان، بلکه تمام عدالت خواهان این است که دست بدست هم داده و از نگذارند که رژیم صهیونیستی اسرائیل و حامیانش به اهدافی که دارند برسند، بلکه باید با تمام وجود در مقابله با آنها ایستادگی نمایند.

امروزه اگر با عینک حقیقت نگاه به مسئله داعش و امثالش نگاه نماییم تماما دست نشانده ای قوم یهود، که همان اسرائیل است، می باشند که بنام و شعار اسلامی بد ترین جنایتهای را در منطقه انجام می دهند و حتی بالای اطفال کوچک  وزنها هم رحم نمی کنند.

لذا: با در نظرداشت چنین شرایط وظیفه ای هر انسان آزادی خواه واقعی و بر قراری امنیت در کشورها، این است که در چنین روزی بزرک با بر پای راه پیمایی و تظاهرات مسالمت آمیز، صدای خود را بلند نموده و از همنوعان خود که مورد ظلم و ستم قرار گرفته اند، دفاع نموده و نگذارند که هرکسی بنام اسلام و قرآن هر جنایت را که خواستن علیه بشریت انجام دهند.

عده ای که می خواهند از برگزاری چنین تظاهراتی جلو گیری صورت گیرد و مردم بر علیه ظالم و جنایت کاران همچون اسرائیل، در تظاهرات شرکت ننمایند، بدانند که با این کارش تیشه بریشه ای خودشان زده و در حق با کمک نمودن ظالم روزی سری خود را با دست خود از تن جدا خواهند ساخت.

همکار بودن با ظالم و ستم گر در هر دین و آیین، خیانت علیه قوم و ملت و مسلک بشمار آمده و کسانی که چنین عملی را مرتکب می شوند سرزنش مذمت می نمایند.



دیدگاهها بسته شده است.