رئیس جمهور پاکستان: مسئله کشمیر مهمترین چالش منطقه جنوب آسیا است

1397061809274162115292594

رئیس جمهور پاکستان: مسئله کشمیر مهمترین چالش منطقه جنوب آسیا است

به نقل از جیو تی وی، «عارف علوی» رئیس جمهور پاکستان اعلام کرد: سازمان ملل باید با جدیت بیشتری به مسئله کشمیر بپردازد زیرا تا زمانی که این مشکل حل نشود منطقه جنوب آسیا با تنش مواجه خواهد بود.

وی تصریح کرد: ما قصد داریم بمب های اتمی خود را نابود کنیم ولی آزمایش های  اتمی پی در پی باعث می‌شود تا نتوانیم به تصمیم خود جامه عمل بپوشانیم.

عارف علوی گفت: اسلام آباد از امنیت در منطقه و جهان حمایت می‌کند و به همین دلیل مخالف گسترش تسلیحات هسته‌ای است.

رئیس جمهور پاکستان اضافه کرد: تمام فعالیت‌های هسته‌ای ما تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی صورت می‌گیرد و هیچ مورد نقض قوانین آژانس در فعالیت‌های ما مشاهده نشده است.

بالاترین مقام سیاسی پاکستان اظهار داشت: برای جلوگیری از گسترش تسلیحات هسته‌ای تمام کشورهای جهان باید دست به دست هم دهند و قوانینی را تصویب کنند که رعایت آنها مانع ترویج استفاده از این ابزار کشنده و مهلک شود.

وی تاکید کرد: برای ایجاد امنیت و ثبات در منطقه جنوب آسیا کشورهای منطقه باید پای میز مذاکره بنشینند و مشکلاتی که وجود دارد را در سایه گفتگو حل و فصل کنند.

گفتنی است دو کشور هند و پاکستان در سال 1999 به فاصله 2 هفته موفق شدند بمب هسته ای خود را با موفقیت آزمایش کنند و به کشورهای دارای قدرت هسته‌ای بپیوندند.

هر دو کشور مدعی هستند که استفاده آنها از تسلیحات هسته ای تنها جنبه دفاعی دارد و نمی خواهند از بمب اتمی برای حمله به دیگر کشورها استفاده کنند.

از سوی دیگر هند با اشغال بخش وسیعی از کشمیر حاضر نیست این منطقه را به مردم آن بسپارد و طی 28 سال اخیر 98 هزار نفر از مردم کشمیر را به قتل رسانده است.



دیدگاهها بسته شده است.