روز ولادت رسول اکرم(ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع)تجلیل شد.

کویته15/3/2009: محفل جشن بمناسبت ولادت با سعادت پیامبر گرامی اسلام در روز 17 ربیع الاول در مسجد جامعه امام صادق از طرف اساتید و طلاب جامعه امام صادق برگزار گردید. تعداد از مؤمنین، علماء کرام،صدر هزاره جرگه و بخصوص مؤمنین هزاره تاون که دعوت شده بود دراین جلسه شرکت کرده بودند.
حجت الاسلام حاج آقای اسدی مدیر جامعه امام صادق (ع) در طی سخنانش گفت:  پیامبرگرامی اسلام برای اتمام و تربیت بشر ارسال شده بود. او آمده بود برای اینکه اخلاق معیشتی را انطور که خدا میخواست در میان مردم ابلاغ نماید. اما در این راستا همواره از مشکل تراشیهای مردم رنجید اما صبر و تحمل که داشت توانیست بنحو احسن انجام مسؤلیت نماید.
ایشان هم چنین در رابطه به وضع موجود حاکم بر جامعه هزاره کویته اظهار داشت که هر جامعه با فاجعه های مختلف مواجه می شود اما جامعه زنده ان جامعه است که بتواند به مشکلات که موجه شده دست و پنجه نرم کند و از مشکلات بوجود آمده ناامید نشود بلکه انرا با کمال اطمنان حل نماید. ایشان در ادامه فرمود جامعه شیعه در طول تاریخ از ظلم و استبداد مستکبران رنجیده اند از دوران بنی امیه و بنی عباس گرفته تا به امروز. این ستم و ظلم که بدست جاهلان عمال صورت میگرد اغازش بدوران بعثت رسول اکرم برمیگردد، هیچ گونه تازگی ندارد. اما دشمنان بداند که یک روز شرمنده خواهد شد و از کرده های خود پشیمان شده و تاوان سخت را خواهد پرداخت. در اخیر از مردم خواست که وحدت خویش را حفظ نموده و به کار های شان ادامه دهد واز وضع بوجود امده نحراسد اما باید بیدار باشد.  
اقای حبیبی با خواند سرود محفل جشن را عطر آگین نمود و همچنین آقای شمس الدین کاظمی منقبت زیبای را در زبان اردو بخوانش گرفت.
علاوه براین، آقای نعمت الله حسینی و آقای محبی نیز صحبت نمودند.
آقای حسینی گفت: پیامبر بزرگوار اسلام برای بدوش کشیدن بار سنگین رسالت هم خود شخصیت دیگر پیدا کرد و هم از مخاطبان خود خواست شخصیت دیگر پیدا کند از مردم خواست انچه هست فرار نموده و یک شخصیت دیگر بخود بگیرد با معیارها و ملاک های جدید که برای مردم معرفی نمود.
وی هم چنین اظهار داشت که پیامبران آمده برای اینکه آدمیان را عوض نماید. ایشان با استناد به آیه که میفرماید” استجابت کنید خدا و رسول اش را زمانیکه شما را فرا میخواند برای اینکه شما را زنده کند” از مردم خواست که ما باید مردگانی نباشم که لباس زنده بر تن کرده است اما هیچ گونه جهش ندارد.
همچنین در تقسیم بندی دینداری به مقلدانه و مصلحت اندیش، عالمانه و معرفت اندیش و عارفانه و تجربت اندیش گفت ماباید تلاش نمایم در تجارب که پیامبر گرامی اسلام نموده شرکت نمایم تا بتوانیم از جمله مؤمنان واقعی بحساب آیم. نکند یک وقت بگمان اینکه مؤمین هستیم مصداق آیه شریفه که خداوند در باره بعض اعراب به پیامبر دستور داد واقع شویم آنجاکه میگوید: زمانیکه اعراب به پیامبر گفت ما ایمان آوردیم خدا به پیامبر گفت به انها بگو ایمان نیاوردید بلکه اسلام آورده اید اما ایمان در قلبهای شما وارید نشده است. در پایان سخنان اش افزود که اگر میخواهیم مؤمین واقعی باشم باید در های تمام شئونات زندگی مان را بروی قرآن و پیامبر و اولیان اش باز نمایم و انها را در چزء جزء زندگی مان شرکت دهیم.

+;نوشته شده در ;سه شنبه بیست و هفتم اسفند 1387ساعت;9:2 توسط;مدیریت سایت; |;



دیدگاهها بسته شده است.