سفر ساجدعلی نقوی به کویته

 روز شنبه برابر با 20 دسمبر قائد ملت جعفریه سیدساجدعلی نقوی همراه با ایت الله حافظ ریاض حسین و چندتن از علمای بزرگ پاکستان وارد کویته شد. ساجدعلی نقوی شنبه شب که در میان بزرگان شیعه شهر کویته در جامعه امام صادق(ع)سخن می گفت  غرض از سفر اش را ایجاد اتحاد میان شعیان خواند. وی افزودکه طی یک جلسه که در اسلام اباد بر گزار شد به تصویب رسید که ما در چهار صوبه پاکستان سفر نموده و از نظرات دوستان استفاده نمایم تا بتوانیم با ایجاد اتحاد میان شیعیان از خشونتهای که بر علیه شیعیان صورت می گیرد جلوگیری نمایم و از این طریق بتوانیم سخنان و شکایات خود را به مقامات بالا ابلاغ نمایم.               
سپس حافظ ریاض حسین به ایراد سخن پرداخت و گفت : ما این سفر را من باب “قوموا لله” انجام داده ایم. وی ادامه داد در طی سالهایی گذشته بزرگان شیعه در پاکستان مورد حمله  قرار می گیرد و ما باید برای جلوگیری از این امر تصمیمات را اتخاذ نمایم که در این امر نیاز به مشاوره شما دوستان داریم. وی در ادامه از علما خواست که برای ترویج فرهنگ اهلبیت  (ع) از هیچ کوشش فروگزار نه کند و به بیداری پیروان اهلبیت همت گمارد. ایشان همچنین به استناد به حدیث شریف “اوصیکم بتقواالله و نظم امرکم” خواستار نظم و انضباط میان شیعیان شد و گفت : دین اسلام برای ایجاد اخوت و برادری امده است. بیایم جامه ای  تقوا را به تن نموده اتحاد و همبستگی را پیشه ای خود نمایم.
بعد از ایشان بزرگان هزاره به ایراد سخن پرداخت :
      سید طالب اغا ناظم  : ایشان به انتقاد و گلایه از شیعیان پاکستان پرداخت و گفت وقتی شعیان کویته چندین بار مورد حمله قرار می گیرد متاسفانه هیچ گونه انتقاد و یا عکس العمل از جانب شیعیان دیگر نقاط پاکستان  مشاهده نشده ونمی شود  اگر شما واقعا خواهان اتحاد هستید باید در تمام خوشی و غم ما مردم شریک باشید.
          عبدالقیوم چنگیزی صدر هزاره جیرگه: اگر شما خواهان  اتحاد هستید باید اول اتحاد را در میان علما ایجاد نماید اگر علما ما اتحادنماید دیگران با هم اختلاف ندارد. در صورت اتحاد علما ما به سرو مال در خدمت آنها  خواهیم بود .
           اشرف زیدی صدر شیعه کانفرانس : درمرتبه اول دو تحریک که در پاکستان وجود دارد باید ادغام شود. در صورت اتحاد این دو ، دیگر انجمنها خود به خو د متحد می شود. ایشان به انتقاد از (متحده مجلس عمل)(حزب متشکل از علما پاکستان)که اقای ساجد نقوی سمت نائب رئس ان را  به عهده دارد گفت : به این همه قتل و کشتار که بر علیه شیعیان صورت گرفت هیچ انتقاد از جانب انها واقع نشد. وی همچنین اظهار داشت که ما از جانب بعضی از اعضای (ایم ایم ای)تکفیر می شویم. وی خطاب به ساجد علی نقوی گفت : اکر انها خواهان  اتحاد نیست فقد به زبان می گویند ما اتحاد می خواهیم اما در پشت صحنه ما را تکفیر می کند دیگر نشستن با انها بیهوده خواهد بود. اگر انها  واقعا خواهان اتحاد نیست انها را رها نموده  کنار بکشید و ان وقت تمام شیعیان به تکلیف شان را متوجه شده در کنار تان خواهد بود.
+;نوشته شده در ;دوشنبه دوم دی 1387ساعت;13:37 توسط;مدیریت سایت; |;



دیدگاهها بسته شده است.