سقوط دادن یک جت جنگی روسیه توسط دولت ترکیه، در مرز میان سوریه و ترکیه

کویته (جامعه) دولت ترکیه امروز سه شنبه یک فروند جت جنگی روسیه را در مرزی بین سوریه وترکیه سقوط داده است، دولت ترکیه ادعا کرده است که این جت جنگی در حریم فضایی کشورش داخل شده و د راثر دادن چندین هشدار به آن، بازهم هیچ گونه توجه به هشدارها نکرده آنرا نادیده گرفته بود.

A4C2F6A6-C5DC-4176-B06D-CC08F4DEBE83_w640_r1_s_cx0_cy0_cw100

اما روسیه این ادعای ترکیه را مبنی بر نقض حریم فضایی هوایی ترکیه  را رد نموده است.

وزریر دفاع کشور روسیه گفته که این رویداد را بررسی می کند.

همچنان وزیر دفاع روسیه گفته که این هواپیمایی جنگی از نوع “SU24” بوده است، بگفته ای رسانه های ترکیه این جنگنده روسی در خاک سوریه سقوط داده شده است.

تصویر نشانگری از لحظه ای سقوط جت جنگی،

تصاویر گرفته شده از لحظه ای سر نگون شدن جت جنگی روسی، نشان می دهد که پیش از اصابت به یک تپه آتش گرفته ودو خلبان آن با چتر نجات خود را بیرون انداخته، و تا هنوز خبری از آنها دردست نیست،

اما سخن گوی یک از گروه های مخالف بشار اسد، گفته است که خلبانان روسی هنگام فرود آمدن با پاراشوت هدف گلوله آنها قرار گرفته و یکی از آنها پیش از رسیدن بزمین جان باخته است.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ” ناتو”، بنا به درخواستی ترکیه، جلسه ای را برگزار کرده تا این در این زمینه از کشور ترکیه توضیحاتی را بشنوند.

همچنان سخنگوی وزارت امور خارجه ای امریکا، گفته است که گزارش رسانه های خبری مبنی بر اینکه جت های ترکیه یک جت جنگی نامعلوم ” ناشناخته” را سرنگون کرده است، وی همچنان گفته است که واشنگتن این قضیه را از نزدیک مورد بررسی ونظارت خواهد نمود.

این قضیه در حالی صورت می گیرد که روز جمعه وزیری خارجه ای ترکیه، سفیر روسیه را احضار کرده بود وبرایش گفته بود که کشورروسیه باید عملیات خود را در سوریه توقف دهند، ونیز به وی گفته بود اقدام روسیه در سوریه، با جنگ کردن بر ضد دهشت افگنی مطابقت نداشته و بلکه تمام بم باران های دولت روسیه بالای غیر نظامیان صورت  می گیرد. ونیز بگونه ای اخطار به سفیر روسیه تذکر داده شده بود که این عملیات روسی ها پیامدهای جدی را ممکن در پی داشته باشد.



دیدگاهها بسته شده است.