شمار مبتلایان به وبا در یمن به بیش از ۳۰۰ هزار نفر رسیده است/ جان باختن ۱۶۰۰ نفر تاکنون

سازمان بین المللی صلیب سرخ اعلام کرد شمار مبتلایان به وبا در یمن به بیش از ۳۰۰ هزار نفر رسیده است.

این سازمان با بیان اینکه ۷ هزار مورد ابتلا به وبا هر روز در یمن ثبت می‌شود افزود: تاکنون ۱۶۰۰ نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

حدود دو هفته پیش سازمان ملل اعلام کرده بود که تعداد مبتلایان به وبا در یمن از مرز ۲۰۰ هزار نفر گذشته است. آمار امروز ـ دوشنبه ۱۹ تیر ـ صلیب سرخ نشان دهنده شیوع بسیار سریع این بیماری است.

بعد از دو سال حمله وحشیانه رژیم سعودی به مناطق مختلف یمن زیرساخت‌های بهداشتی، آب‌رسانی و فاضلاب در این کشور نابوده شده است.

c45956700796123226041a4431784808_491

حدود دو هفته پیش سازمان ملل اعلام کرده بود که تعداد مبتلایان به وبا در یمن از مرز ۲۰۰ هزار نفر گذشته است. آمار امروز صلیب سرخ نشان دهنده شیوع بسیار سریع این بیماری است.

«علی عبدالله صالح» رئیس جمهور سابق یمن روز گذشته اعلام کرد، ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی با استفاده از سلاح‌های ممنوعه بین المللی باعث شیوع وبا در یمن شده است.

وی افزود: ما به مردم آمریکا احترام می‌گذاریم و ضد این کشور نیستیم، ما مخالف حمایت‌ها و پشتیبانی آمریکا، اسرائیل و انگلیس از ائتلاف عربی به رهبری عربستان ضد یمن هستیم، ائتلافی که کودکان ما را می‌کشد و خانه‌های ما را نابود می کند.

صالح گفت: ائتلاف عربی با به کارگیری سلاح های ویرانگری همچون بمب‌های خوشه‌ای و گرما فشاری (ترموباریک) با قدرت انفجاری بسیار زیاد، تاثیر بسیار زیانباری بر روی مردم یمن می‌گذارد.

گزارش شده است که بیمارستان‌ها بیش از ظرفیت خود مریض دارند و کمبود شدید غذا به سوءتغذیه گسترده منجر شده که به ویژه کودکان را در برابر وبا آسیب‌پذیرتر می‌کند.

براساس اعلام صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) بیش از ۳ میلیون نفر در یمن نیز دچار سوء تغذیه شدید هستند.

ماه گذشته «استفان اوبرایان» هماهنگ کننده ارشد امور انساندوستانه سازمان ملل متحد گفت که یمن با فروپاشی کامل اجتماعی، اقتصادی و نهادهای بنیادی روبروست.

 



دیدگاهها بسته شده است.