شناسایی عاملان حمله به کنسولگری چین در کراچی و مخفی گاه سرکرده آنان

1397090412295052215984224

شناسایی عاملان حمله به کنسولگری چین در کراچی و مخفی گاه سرکرده آنان

به نقل از ای ار وای نیوز، «سلیم کهوسه» وزیر امور داخلی ایالت بلوچستان اعلام کرد: «اسلم اچهو» سرکرده تروریست‌هایی بوده که به کنسولگری چین در شهر کراچی حمله کرده‌اند و اینک در هند به سر می‌برد.

وی تصریح کرد: این فرد از سال 2015 مفقود شده بود و از مکان زندگی و وضعیت او هیچ اطلاع دقیقی وجود نداشت.

از سوی دیگر پس از آنکه گروه تروریستی آزادی خواه بلوچستان مسئولیت این حمله را قبول کرد هویت سه عامل انتحاری که در این حمله به هلاکت رسیدند نیز فاش شد.

طبق گزارش های منتشر شده توسط دولت ایالت سند هر سه عامل حمله اهل ایالت بلوچستان بودند و در گروه تروریستی آزادی خواه بلوچ فعالیت می‌کردند.

گفتنی است «سلیم کهوسه» یکی از سرکردگان همین گروه تروریست است که برای معالجه بیماری خود به هند رفته است و در بیمارستان «بی ال ای» شهر دهلی تحت درمان قرار دارد.

همچنین نیروهای امنیتی پاکستان با گشت زنی وسیع در منطقه ای که عملیات تروریستی در آن انجام شده بود موفق شدند ماشینی که توسط تروریست ها استفاده شده بود را به همراه 2 نفر از همدستان آنان دستگیر کنند.

در حمله تروریست‌ها به کنسولگری چین در شهر کراچی هر 3 عامل حمله به هلاکت رسیدند و با اقدام به موقع نیروهای امنیتی پاکستان هیچ آسیبی به ساختمان کنسولگری و دیپلمات‌های چینی وارد نشد.

دولت اسلام آباد مدعی است: سازمان اطلاعاتی هند موسوم به راو از جنبش آزادی خواه بلوچستان حمایت می‌کند تا اوضاع داخلی پاکستان را متشنج کنند.

این گروه تروریستی با انجام کریدور اقتصادی چین و پاکستان مخالف است و پیش از این نیز هشدار داده بود که علیه این کریدور اقتصادی عملیات انجام خواهد داد.

«کلبهوشن یادیو» جاسوس هندی که در پاکستان دستگیر شده است اعتراف کرده بود که از سوی هند مامور شده تا این گروه تروریستی را حمایت کند.



دیدگاهها بسته شده است.