“شیطنت یا تنبیه؟”

“شیطنت یا تنبیه؟”
****
گویند: پشه ها به عنوان لشکریان خدا برای “تنبیه” پادشاه مغرور و متکبر(نمرود) که ادعای خدایی داشت آماده می شدند. در این میان، “پشه لنگ”ی نیز میخواست دیگر پشه ها را در این نبرد همراهی کند! پشه های دیگر او را مسخره نموده و بر او بس خندیدند و…!؟
“پشه لنگ” که بسیار ناراحت شده بود در جواب گفت: مهم نیست، هرقدر میخواهید مسخره ام کنید، ولی من میخواهم جز لشکریان خدا باشم، چه اینکه کاری از من ساخته باشد یانه، همین که نام من در شمار سپاهیان خدا، درج گردد و رضایت “خالق” ام را تأمین نماید برای من کافیست!
لشکریان پشه به “نمرود” و سپاهیان او حمله کردند، “پشه لنگ” خود را با هزار زحمت به شخص نمرود رساند و هنگام خواب از سوراخ بینی به داخل سر او نفوذ کرد و از مغز “نمرود” شروع به تغذیه نمود!؟
هر وقت که “پشه لنگ” فعالیت خود را از سر می گرفت، داد و فریاد “نمرود” گوش فلک را کر می کرد، طبیبان و حکیمان هرچه کردند، این درد بی درمان پادشاه دوا نشد که نشد!؟
– سرانجام نمرود به دو نفر “طبال” دستور داد که کنار او باشند و هر وقت اشاره کرد کنار گوش شاه، با تمام توان بر طبل شان بکوبند، تنها در این صورت درد سر شاه کمتر می شد!
کار به جای رسید که “نمرود” مغرور که ادعای خدایی داشت بر اثر فعالیت “پشه لنگ” دیوانه شد و خود را از بالایی برج کاخ به زمین انداخت و کشته شد!

images (18)
***
با مردن “نمرود” مغرور و خدایی خود خوانده، “پشه لنگ” که با تغذیه خوب از مغز نمرود، حسابی رشد نموده و بیش از اندازه بزرگ شده بود، با زحمت زیاد از سوراخ گوش نمرود بیرون آمده به دیگر پشه ها پیوست! او با وجود معیوبیت و کوچکی کاری کرده بود که از هزاران سپاهی ساخته نبود، برای همین بر دیگر پشه گان بر عمل خویش فخر می کرد!؟
*****
اکنون چندی است که سپاه ریز و نامرئی از سپاهیان خدا (کرونا وایرس)، تمام عالم و آدم را با چالش سخت رو برو ساخته و وحشت، ترس و هراس همگان را فراهم نموده است!؟
به گونه ای که آدم های مغرور و متکبری که با ستم، تهدید، تطمیع و کشتار و جنگ بر جهان و جهانیان فرمان می رانند، اکنون با وجود داشتن میلیون نفر سپاهی، زرادخانه های تسلیحاتی عجیب و غریب، میلیارها دلار سرمایه، زندگی پر زرق و برق نمرودی و فرعونی، به زانوو درآمده و دعا خوان شده اند!؟
***
– برخی گویند: “کرونا ویروس”، دستکاری شده آدم نماهای حیوان صفت و زیاده خواهیست که گرچه در آغاز برای مهار رقیبان سیاسی و اقتصادی خاص، طراحی شده بود، ولی اکنون که ظاهرا از کنترل خارج و جهانگیر گشته، این دشمنان مرگ آفرین بشریت و موش های سکه خوار، شب و روز خواب سود های میلیاردی را می بینند که به زودی از فروش واکسن ها و دارو های از پیش ساخته شده نصیب ایشان خواهد شد!؟؟
– بعضی گویند: “کرونا” در واقع همان “پشه لنگ” خداست که برای تنبیه “نمرود و نمرودیان” زمان فرستاده شده، تا به آدمی بفهماند که تو موجود مغرور، خودخواه و منکر خدا، با تمام پیشرفت در علم، تکنولوژی و زرادخانه های هسته ای و… باز موجود بسیار ضعیف و ناتوان هستی که حتی توان مقابله یک “پشه لنگ” خدا (کرونا) را هم نداری!؟؟
***
– به نظر میرسد، “کرونا وایرس” چه با “شیطنت” آزمایشگاهی توسط خود آدم نماهای دشمن بشریت دستکاری شده و جهش یافته و این گونه دنیا را با چالش سخت دچار ساخته باشد، یا اینکه بدون جهش و شیطنت آدمی، همان “پشه لنگ” خدا باشد، تا انسان های طغیانگر، سرکش و مغرور سراسر جهان را تکان داده “تنبیه” نماید!
در هر دو صورت، “کرونا” با هجوم، جهانگیری، مرگ آفرینی و ایجاد وحشت اش میخواهد به همگان یادآوری نماید که آی انسان سرکش و طغیانگر، تو هرچه داری از “خالق” خودت داری! وگرنه خودت “هیچ” نیستی، هیچ، هیچ هیچ!؟
****
– پس:
– آیا زمان بیداری آدم ها فرا نرسیده است؟
– آیا زمان هوشیاری آدم ها فرا نرسیده است؟
– آیا زمان آگاهی آدم ها فرا نرسیده است؟
– آیا زمان بازگشت آدم ها نزد خدا فرا نرسیده است؟
– آیا زمانی توبه و انابه فرا نرسیده است؟
– آیا زمان آشتی با خالق بی همتا فرا نرسیده است؟
– آیا ….؟؟؟
****
– این روزها جماعت زیادی از دینداران افراطی فقط و فقط “دعا” و توبه را کارساز و راه چاره می دانند!
– اما جماعت دیگر از عقل گرایان افراطی فقط و فقط “دوا”را راه علاج این ویروس جهانخوار میدانند!
****
– اما به نظر میرسد; “پشه لنگ” خدا همگان را به وحشت انداخته و باعث تکان، بیداری و هوشیاری شده باشد!؟
– پس لازم است که با وجود تدابیر کارآمد بهداشتی برای جلوگیری از شیوع بیشتر و نیز دارو و درمان بیماران کرونایی، به “دعا”، توبه و انابه نیز روی آوریم و ضمن اعتراف به گناه، عصیان، سرکشی، طغیان و غرور و تکبر خود، به عجز و ناتوانی خودها نیز ایمان آورده و با خالق این گونه توانا، عظیم و عزیز نیز آشتی نماییم!
– امید که خداوند بخشنده، مهربان و عاشق; بندگان خطاکار خویش را ببخشاید و این بلایی جهانگیر، وحشت زا و مرگ آفرین را هرچه زودتر از جهان و جهانیان دفع و رفع فرماید!
****
م، خرمی
28 حوت 98



دیدگاهها بسته شده است.