عبدالملک الحوثی: نفع سعودی ها در متوقف کردن جنگ یمن است/ عربستان یک رژیم منافق است

23206c3c-5eb1-4aa9-b1c3-3204cc13b3f3

عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن

رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنرانی به مناسبت ولادت پیامبر اسلام (ص) به تشریح آخرین وضعیت سیاسی و میدانی در این کشور پرداخت.

عبدالملک الحوثی در سخنرانی خود به مناسبت بزرگداشت میلاد پیامبر اسلام (ص) با اشاره به پیام الهی گفت: پیام خداوند برای همه بندگان اوست و به نژاد یا قوم خاصی تعلق ندارد، بلکه پیامی جهانی است که بر پایه عدالت بنا نهاده شده است.

وی ادامه داد: تقلید کورکورانه در جهان اسلام به ویژه در میان کشورهای عربی زیاد شده است، برخی کشورها همچون عربستان خود را کشورهایی اسلامی می‌نامند، در حالی که عربستان یک رژیم منافق است.

رهبر جنبش انصارالله یمن تاکید کرد: تجاوز سعودی ها به یمن در راستای اقدامات استکباری صورت می گیرد و مردم یمن در مقابله با این تجاوز ثبات قدم دارند، ملت یمن همچنین به وسیله هوشیاری و بصیرت خود از آماج تبلیغات گمراه کننده تاثیری نمی پذیرند.

الحوثی با اشاره به ادامه مقاومت مردم یمن در برابر تهاجم رژیم سعودی اظهار کرد: تا زمانی که این جنگ ادامه داشته باشد، با تمام قدرت و توان در برابر آن‌ها می‌ایستیم و از سستی و تسلیم هم خبری نیست، همه یمنی‌ها برای حفظ وحدت داخلی کشور مسئول هستند.

رهبر جنبش انصارالله یمن در ادامه سخنرانی خود گفت: ملت ما با اتکا به هویت دینی اسلامی خود به توجه مسائل امت اسلام پایبند هستند و مقابله با متجاوزان و مشکلات بسیاری که با آن مواجه هستند، مانع توجه آنها به این مسائل نخواهد شد.

وی ادامه داد: مسئله اصلی امت اسلام، مظلومیت ملت فلسطین و اشغال مسجدالاقصی و مقدسات و سرزمین فلسطین و خطری که اسرائیل برای کل امت اسلام دارد، است، به همین علت ما همواره بر حمایت صادقانه خود از ملت فلسطین و مقاومت آنها و همچنین مقاومت لبنان تأکید کرده ایم.

الحوثی در ادامه خطاب به رژیم سعودی تاکید کرد: تداوم تجاوز به یمن فقط برایتان خسارت به ارمغان می آورد و مسئولیت سنگینی را بر دوش شما قرار می دهد، به نفع سعودی هاست که تجاوز بیهوده به یمن را متوقف گردانند.

دبیرکل جنبش انصارالله یمن اضافه کرد: ملت های منطقه را به هوشیاری و رفتار مسئولانه در برابر خطر تکفیری ها فرامی خوانیم که بی تردید ساخته و پرداخته آمریکا و اسرائیل است و از آن برای هدف قرار دادن امت اسلام از داخل و پراکنده کردن آن استفاده می شود.

وی با اشاره به تشکیل دولت جدید در یمن گفت: از دولت جدید یمن می خواهم که همه تلاش خود را برای خدمت به ملت یمن متمرکز کند و در حد توان نیازهای آنها را برآورده سازد و به ارتش و کمیته های مردمی توجه داشته باشد و هرچه در توان دارد، برای مقابله با تجاوزگران بکار گیرد.

الحوثی در واکنش به رأی اعتماد پارلمان یمن به دولت نجات ملی یمن بیان کرد: از همه کشورهای آزاده می‌خواهیم از مردم یمن و از دولت قانونی نجات ملی که نماینده اراده مردم است، حمایت کنند.

وی ادامه داد: از مردم عزیز یمن نیز می خواهم که از دولت پشتیبانی کنند و با آن همکاری کنند و اوضاع ناشی از تجاوزگری ها و محاصره را درک کنند، با توکل به خدا و صبر و استقامت می توانیم بر چالش ها غلبه کنیم، همچنین بر اهمیت تلاش دستگاههای نظارتی برای مقابله با هرگونه فساد تأکید می کنم.

دبیرکل جنبش انصارالله یمن اضافه کرد: درباره ضرورت خودداری از انتشار شایعات مغرضانه و تبلیغات دروغین که هدف از آن مشغول کردن مردم و ممانعت از اجرای مسئولیت آنها در مقابله با تجاوزگران است، هشدار می دهم.

وی همچنین در خصوص عراق و سوریه نیز تصریح کرد: به مردم سوریه و عراق به دلیل کسب دستاوردهای بزرگ در برابر خطر تکفیری ها تبریک می گوییم و دعا می کنیم که خداوند مردم یمن را نیز پیروز گرداند.

 



دیدگاهها بسته شده است.