ماه مبارک رمضان ماه رسیدن به رضوان الهی است

2343543

ماه رمضان فرصت خوبی برای خودسازی و پیداکردن خودمان است، پس مواظب باشیم بعداز این ماه خودمان را گم نکنیم

حجة الاسلام استاد محمد جمعه اسدی در آغاز خطبه نخست  به حمد و ثنای الهی پرداخت و خود و نمازگزاران را به رعایت تقوی الهی دعوت نموده فرمودند: اوصیکم و نفسی بتقوی الله.

استاد معظم درابتدا فرمودند: خودم و همه عزیزان را به تقوای الهی دعوت می کنم. ارزش و اهمیت تقوا را در خاموش کردن دو آتش میتوان مشاهده نمود،یکی آتش جهنم و دیگری آتش نفس. واین آتش نفس،آتش مهیبی است و همان است که به آتش آخرت متصل می شود و جهنم را درست می کند. اگر انسان بخواهد از این دو آتش به سلامت عبور کند، باید تقوا را رعایت کند. نور ایمان همیشه نار جهنم و آتش نفس را خاموش می کند.

وامیدوارم ببرکت این ماه خجسته (ماه مهمانی الهی) با اتکاء به تعالیم اسلام، بیش از گذشته شاهد تحکیم وحدت و مودّت و گسترش امنیت وآرامش درمیان مردم این شهروامّت اسلامی باشیم.

نماز جمعه امروزچهاردهم رمضان المبارک با امامت استاد حوزه حجت الاسلام الحاج محمد جمعه اسدی وبا حضور پر شکوه مؤمنین در امام بارگاه کلان برگزار گردید.

حجة الاسلام استاد اسدی درشروع خطبه نخست با اشاره به فضایل ماه مبارک رمضان و گرامیداشت این ماه بزرگ، ماه رمضان را فرصت بزرگی برای رشد و تعالی انسان دانست وافزود:رمضان، ماه ضیافت الهی و دعا و تلاوت قرآن است.  ماهى که سراسر مهر و رحمت و امید و نعمت است، عید اولیاى الهى وبهارقرآن، گلستان دعا و بوستان مناجات با معبود، ماهى که شب قدرش ظرف نزول قرآن است.

خداوند متعال سفره عامی برای همه موجودات در عالم هستی دارد اما در ماه رمضان برای افراد خاص سفره ای گشوده است تا از آن بهره مند شوند که تقوا ثمره مهم ماه رمضان می باشد، فلهذا دراین ماه همه روزه داران عزیز مهمان خصوصی خالق ربوبی شان هست .

استاد حوزه علمیه درادامه فضایل ماه رمضان به این فرمودۀ رسولخدا اشاره نمودند: «فاسألوا الله بینیات صادقة وقلوب طاهرة ان یوفقکم بصیامه وقیامه وتلاوة کتابة».

امام جمعه کویته:  خداوند را شاکریم از اینکه به جمع ما توفیق داد تادهۀ اول این ماه را با تمام وتوان وطاقت به مهمانی خدا، لبیک بگوئیم دهۀ که به قول پیغمبر مسمی است به دهه رحمت وحال نیز سیزدهمین روز است( اشاره به روز سیزدهم ماه مبارک رمضان) که وارد دهه دوم شدیم واز خداوند منان خواهانیم تا دوباره، کرم واحسان خودش را هرچی بیشتر به جمع ماها ارزانی داشته، باشد تا ازمهمانان خوب این ماه محسوب شویم وهرآنطوری که شایسته وبایسته است، استفادۀ معنوی کاملی از این ماه ببریم.

آری ماه رمضان المبارک برای زحمت بندگان نیست این طرز فکر کوته فکران است که دید منفی نسبت به این ماه باعظمت دارند هرصحنۀ ازآن، درسی است برای کسانیکه صاحب فکر اند ودنبال حقیقت می گردند ولی برای بهانه جویان، همان طرز فکرشان برای خودشان کافی است(یضل به کثیرا ویهدی به کثیر ومایضل به الاالفاسقین(

موقعی که روزه دار احساس گرسنگی میکند، حس همدردی با فقیرانِ گوشه واطراف نیزدر او زنده خواهد شد همان راهی که ما ازامامان خویش به ارث برده ایم که شبانه پشت دَرهای فقیران، یتیمان وبیوه زنان کیسه غذا وخرما می گذاشتند واین فقیرپرستی آنان معلوم نشد مگر آنکه روزی خبر شهادت آنان را شنیدند وبه این واقعیتِ گمنام وبی نام ونشان نیز پی بردند.

احساس تشنگی راهی است که ما را به یاد قیام امام مظلوم وغربت وتنهائی که اودرراه دین جد خویش کشید، می اندازد همان کسی که از پس همه امتحانات خداوند به خوبی بیرون آمد طوری که برای قبض روحش خود خدایش اقدام نمود.

ازآنجایی که معنائ روزه تنها خودداری ازخوردن وآشامیدن نیست بلکه انسان در صدد تلاش باشد تا همه اعضاء وجوارح وی نیز روزه دار باشد واگر براستی به چنین روزۀ به مدت یکماه عادت کنیم این طرزرفتار یکماهه ما به صورت ملکه دَرخواهد آمد ومی توانیم با همین حالتِ معنوی در ماه های بعدی نیز باقی بمانیم زیرا ما توانسته ایم یکماه کامل، موفقانه از پس این کار بیرون بیاییم وچی خوش سعادتی است چنین انسانی ودرحقیقت عید فطر نیز برای همین گروه ازروزه داران خواهد بود.

این مسایل وده ها نظایرآن که همه گی به برکت این ماه بزرگ است، همه وهمه نقطه شناختیست برای مسایل دینئ دیگر تا ارزش انسان را آن طوری که هست برای دیگران بشناساند همان باشد که خداوند پس ازخلقتتش به خودش بالید وفرمود:«تبارک الله احسن الخالقین»

استاد حوزه در خطبه دوم به مشکلات پرپیچ وخم جامعه ومحیط فعلی وخصوصا وضعیت ناجور جوانان اشاره فرموده وگفتند:

متأسفانه دراکثر فامیل ها کم کم، کاری به جایی رسیده که کنترول جوانان ونوجوانان خانواده از محدودۀ قدرت والدین خارج گشته ودرس وتحصیل، شغل وکار وتوجه به معنویات جایش را به یک سری کارهای بیهوده سپرده که انسان را به آیندۀ مثبت فرزندان این محیط ناامید می سازد متأسفانه این مشکل به طبقه خواتین نیز تاثیر یکسانی گذاشته طوری که آنان نیز حرف از دموکراسی غربی می زنند.

دین مقدس ما مخالف با سرگرمی، گشت وگذار با دوستان صمیمی سیروسیاحت وتفریح نبوده وهرگز نمی باشد ولی به قول معروف هرچیزی محدودۀ دارد که پا را فراتر ازآن گذاشتن، سقوطی را به بارمی آورد که زنده گی چندروزۀ این دنیا ارزش آن را ندارد.

حجت الاسلام استاد اسدی درادامه فرمودند: ماه مبارک رمضان ماه رسیدن به رضوان الهی است، و رمضان بهار قرآن است، وهمه باید از قرآن بهره ببریم وجوانان و نوجوانان خود را با قرائت قرآن مانوس کنیم و درجلسات قرآنی که درامام بارگاه ها ومحافل قرآنی  برپا می شود، شاهد حضور فعال آنها باشیم ! چه خوب است همه ما لحظه به لحظه این ماه مبارک را قدر بدانیم و از فرصت خاصی که برای ما  پیش آمده بهره برداری کنیم! وتلاش کنیم که این کرامت الهی و این موهبت آسمانی شامل حال ما شده و سبب گردد شأن و جایگاه ما نزد خدای متعال ارتقاء پیدا کند و به فضائل و کرامات انسانی نائل شویم . امام جمعه شهر کویته با تاکید بر ضرورت تقویت انس با قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) در ماه ضیافت الهی، تصریح کرد: ماه رمضان، زمان بازگشت به فطرت الهی و زدودن زنگارها از قلب و روح است و باید از این فرصت طلایی نهایت بهره را ببریم، و ازآنجایی که ادامه این راه آبائی واجدادی وراهی که پیشوایان ما به قیمت خونشان درراه پیشرفت آن کوشیده اند واجداد مانیز تاپای جان به آن وفاداربوده اند به جوان های جامعه ما مربوط می شود وهنوز هم درکشورهای شیعه نشین صرف به جرم داشتن همین مذهب شکنجه وعذاب می شویم لذا باید نگذارند به سادگی این میراث گرانبها جایش را به فرهنگ غربی بدهد که به جز فحشا وروسیاهی نزد ایزد متعال چیزی دیگر ندارد آری این کار جوانهاست تا زمینه ظهور صاحب مان را آماده کنند نه اینکه خود نقطه شروعی باشند برای تأخیر ظهور.

استاد در پایان در رابطه بامسایل روز وترورخواهر وبرادر بی گناهی که صرف یک شهروند عادی (اشاره به حادثه اسپنی رود + بروری) محسوب می شدند اشاره نمود وآن را وحشی گری وجنایت بزرگی خواند که البته خود دولت نیز در این زمینه کوتاهی داشته اند وباید طبق وعده ی که به مردم داده اند عمل نمایند نه اینکه آب را آلوده کنند وماهی بگیرند.

امام جمعه شهرکویته درپایان سخنانش با یادآوری ومحکومیت حوادث تروریستی ( تهران، ایران) افزود: تروریست از ساخته‌ها و فرآوردهای دنیای استکبار است و امام خمینی (رح) رژیم آمریکا را تروریست بالذات معرفی کرده چراکه بنیان‌ آن‌ها بر شرارت و قتل و غارت است. غده سرطانی صهیونیست را در این جا کاشتند و تروریست دولتی را دامن زدند. این رژیم یکی از ماموریت‌هایش همین ترورها بود.

دنیای کفر برای اینکه بدلی درست کند از طریق سلفی‌ها(آل سعود آل یهود) القاعده… و در نهایت داعش را ایجاد کرد و آنها با نام الله اکبر و شعارهای اسلامی آمدند. وهمان تکبیرهایی که برای کشتن امام حسین (ع) در روز عاشورا سر می‌دادند و بی‌دینان با آن شعارها به جنگ فرزند پیامبر آمده بودند امروز نیز این جریان دست ساز انگلیس و استکبار گروهک‌هایی که بینش درست جهانی ندارند و نه عقل تحلیل‌گر و نه رحم و مروت دارند را ایجاد کردند. گروهک‌هایی که کشتن مرد، زن و کودک برای شان کاری ندارد و مانند درنده‌ها مانعی در مسیر خود نمی‌بینند.

وی دراخیرافزود: چه کسی است که نداند ریشه اصلی تروریست درکجاست؟، دشمنان به نام مبارزه با تروریست، ائتلاف عربی، آمریکایی و عبری را تشکیل داده اند تا تحت این ائتلاف کارهای دلخواه خود را انجام دهند و در مقابل اسلام بایستند.



دیدگاهها بسته شده است.