مراسم احیٲ نخستین شب قدر

DSC_0574

اِنَّا اَنزَلنَاهُ فِی لَیلَةِ القَدرِ،وَمَا اَدرَاکَ مَالَیلَةُ القَدرِ، لَیلَةُ القَدرِخَیرٌمِن اَلفِ شَهر،تَنَزَّلُ المَلَائِکَةُوَ الرُّوحُ فِیهَا بِإِذنِ رَبِّهِم مِن کُلِّ اَمرٍسَلَامٌ هِی حَتَّی مَطلَعِ الفَجرِ.

ما آن (قرآن) را در شب قدر نازل کردیم، و تو چه می دانی شب قدر چیست؟ شب قدر، بهتر از هزار ماه است. فرشتگان و روح در آن شب به اذن پروردگارشان بر هر کار نازل می شوند. شبی است مملو از سلامت تا طلوع صبح.

مراسم احیای شب نوزدهم قدر، با حضور نورانی جمع کثیری از مؤمنین درمسجد جامعه امام صادق (ع) برگزار شد.

شب قدر نمونه کامل از رحمت الهی است که بر بندگانش سرازیر میشود واین بندگانند که قابلیت جلب رحمت الهی را در خود ایجاد نمایند شهر کویته شب نوزدهم رمضان المبارک حال و هوای خاص داشت مساجد وامام بارگاهها مملو از جمعیت بودند و مومنان دست نیاز به سوی خالق بی نیاز دراز نمودند.

در جامعه امام صادق علیه السلام پرنسپل محترم ، اساتید و طلاب همراه با مجاورین مدرسه اولین شب قدر را برگزار نمودند .

شب های قدر درواقع بهانه ایست برای رجوع دوباره بنده گان به خالق یکتا وفرصتی است برای استحابت دعاها وازهمه مهم تر قبولئ توبه کسی که با دلِ راستین می خواهد دوباره به آغوش پرمهر خدا بازگردد همان خدائی که همواره درانتظار چنین روزی است که تا بنده اش با وی آشتی کند.

دراین شبها برخلاف معمول، بیشتر وبیشتر از گنهکاران استقبال می شود و سوزش دل وغرّش پر موج آنان درآسمان ملکوتی بیشتر طنین انداز است ودر یک کلام که بگوییم: ما کجا ودانستن شب قدر کجا(وَ مَا اَدرَاکَ مَا لَیلَةُ القَدرِ؟)

درابتدای این مراسم، جناب تقوی وجناب حسینی از طلاب فاضل حوزه دررابطه با فضیلت این شبها واینکه چگونه دعا کنیم تا مستجاب شود سخنرانی داشتند.ودرادامه نیز امام جمعه شهر(کویته)و مدیر مسئول جامعه امام صادق(ع)استاد الحاج اسدی دررابطه با چگونگی ایجاد ارتباطِ خود با خدا(دراین شبهای با عظمت) ابراز داشتند که: خداوند بندگان توبه کننده اش را دوست دارد وبه همین خاطر شب قدر را درمیان این سه شب(۱۹، ۲۱، ۲۳)(ماه رمضان) مخفی نگه داشته تا بندۀ وی درشب های متعددی به عبادت وی بپردازد.

امام جمعه (کویته) فرمود: شب قدر به سبب نزول قرآن، شبی شکوهمند است، شبی که والاترین و پربرکت ترین شب های سال به شمار می رود. از رویدادهای مهم شب قدر، تعیین سرنوشت آدمی است. در این شب، حوادث و امور نیک و بد سال آینده انسان، تعیین می شود و سرنوشت سال آینده او در آن شب رقم می خورد. او ابزاری در اختیار دارد که می تواند با استفاده از آن در این شب، چگونگی سرنوشت خود را تا حدّی تعیین کند و همین مسأله است که شناخت و بهره گیری از “شب قدر” را ضروری می سازد. بدون شک، آن ابزار چیزی جز “دعا” نیست،اینجاست که بنده مومن خدا باید یاد بگیرد تا چگونه ارتباط خود را با خدای خویش ایجاد کند.

استاد حوزه علمیه در رابطه بااین راهکار درادامه افزودند: یگانه راهی که دراین زمینه وجود دارد همان توبه حقیقی بنده است طوری که اگر تاهنوز حق الناسی به گردنش هست، همه را صاحبانش برگرداند واگر حق الله را ضایع می کرده، خداوند که توبه پذیر است، بیاید وتوبه حقیقی انجام دهد وباخود عهد محکم وراسخ بسته تا دوباره این نابسامانی هارا تکرار نکند آن وقت است که سیم ارتباطی وی وصل شده وبه ناله های پرخروشش، لبیک خوش آمدگوئی داده می شود.

ایشان درادامه دررابطه با مقام مولای متقیان علی(ع) نیز یادآور شدند: این شب، شبی است که ناله فزت ورب الکعبه علی ازمسجد کوفه بلند می شود نالۀ جبرئیل که درآسمان فریاد می زند: ألا یا اهل العالم قد قتل المرتضی، بخدا علی مرتظی به قتل رسید. آری این شب، شبِ قتل اشرف خلق خدا در اشرف زمان ها ( شب قدر) ودراشرف مکان ها (محراب عبادت ) ودراشرف حالات (به هنگام نماز است) است.

در حالی که فضای مدرسه ی علمیه امام صادق پر از معنویت بود برنامه های پر فیض شب قدر بر معنویت ان افزوده بود. سر انجام با اعمال مخصوص شب های قدر(قرآن به سرگرفتن وناله های عاشقانه حاضرین) تعقیب وبا دعای پیروزی جهان اسلام وتعجیل در ظهور حضرت حجت(عج) و برنامه نذری (غذا) خاتمه یافت.
DSC_0556

DSC_0558

DSC_0559

DSC_0560

DSC_0564

DSC_0566

DSC_0571

DSC_0573

DSC_0575

DSC_0576

DSC_0577

DSC_0579

DSC_0580

DSC_0581

DSC_0582

DSC_0583

DSC_0584



دیدگاهها بسته شده است.