مراسم سوم شهدای حمله انتحاری روز جمعه در کویته

کویته18/4/2010:

مراسم سوم شهدای حمله انتحاری روز جمعه ۱۸ /۴ /۲۰۱۰ در امام بارگاه نیچاری هزاره با شرکت زیادی مردم برگزار گردید.

 

این جلسه بعد از ظهر روز یکشنبه در صحن امام بارگاه نیچاری با تلاوت آیات چندی از قرآن مجید توسط قاری وجاهت حسین آغاز گردید. 

سپس سخنرانان بعدی جلسه به ایراد سخن پرداخت و همه  تاکید کردند : که دشمنان اسلام و پاکستان با تفرقه انداختن میان شیعه و سنی می خواهد به مقاصد شوم خود برسند. خوشبختانه مردم آگاهند و نه خواهند گذاشت که آنان به مقاصد شوم شان دست پیدا کنند .

شیعه سنی سالهای زیادی در کنار هم زندگی کردند و در اکثر مناطق باهم دوستی و رشته داری داشتند. اما متاسفانه وضعیت  به طوری ناگهای تغییر یافته و هر روز واقعه نا خوشگوار رخ میدهند.

چند سال قبل کسی نام از طالبان و سپاه صحابه و لشکر جنگوی نشنیده بود ولی الان متاسفانه امنیت این کشور نهایتا وجود پاکستان از طرف اینها به خطر افتاده است. دشمن هروقت می خواهند در یک کشوری به منافع خود برسند  کوشش می کند خانه جنگی را به راه بیندازد. پاکستان هر لحظه به طرف خانه جنگی میرود اگروضعیت به همین منوال ادامه پیدا کنند معلوم نیست چه برای پاکستان رخ خواهند داد .

سخنرانان اضافه کرد : که من به این عقیده هستم که حکومت صوبائی در برابر تروریستها  هیجگونه عکس العملی نشان نمی دهد. تروریستها بدون خوف و ترس به کارهای ضد انسانی خود ادامه می دهند. آنان خواست که هرچه زودتر شبکه تروریستی را از شهر کویته پاک کند و امن وامان به شهر باز گردانند.

سخنرانان که در این جلسه صحبت کردند  : آقایان سید اشرف زیدی رئیس شیعه کانفرانس بلوچستان و علامه ناصر عباس از اسلام آباد و علامه محمد جمعه اسدی مدیر جامعه امام صادق و آقای سید هاشم موسوی بود .

بعد از جلسه مردم ازامام بارگاه به طرف هزاره قبرستان راه پیمای کردند و عیله  تروریستها و حکومت شعاری سر دادند. در این جلسه و راه پیمای تعدادی زیادی مردم شرکت کرده بودند .

عاقلی – کویته  

  

+;نوشته شده در ;دوشنبه سی ام فروردین 1389ساعت;9:17 توسط;مدیریت سایت; |;



دیدگاهها بسته شده است.