مراقب بدعت ها و رسوخ خرافات باشیم

18403966_1943937279215448_1231179627955367986_o

مراقب بدعت ها و رسوخ خرافات باشیم

ماه شعبان که از راه می رسد، پس از سپری شدن آغازین روز های آن که مصادف با ولادت امام حسین علیه السلام، حضرت ابالفضل علیه السلام و امام سجاد علیه السلام است، گویی شهر و دیار، به جنبش و تکاپو برای گرامیداشت مولود نیمه شعبان می افتد و از این رهگذر صحنه های زیبای عشق به مهدی موعود علیه السلام در جنبشی کاملاً مردمی و عاشقانه خلق می شود که بدون شک در ایام دیگر سال مثل آن تکرار ناشدنی است.

به همین مناسبت امروز جمعه به تاریخ 12می مطابق با 15 شعبان المعظم روز مبارک وپرنورتولد امام همام و اخرین زخیره خدا درروی زمین حجت ابن الحسن مهدی موعود جشن باه شکوه درهزاره ٹاون، مسجد امام ولی عصر{ع} باحضورپرشکوه جمع کثیر ازعلماء، محبین و منتظران آن بزرگوار برگزار شد. که دراین جشن باشکوه محبین امام عصر(عج)  به منقب و سرود خوانی وسخنرانی پرداختند، ودر اخیر حجت السلام والمسلمین حاجی آقای اســــدی امام جمعه شهر کویته، سخنرانی کرده وبا دعای دسته جمعی، برای ظهور امام  زمان(عج) به مجلس اختتام بخشید.

حاجی آقای اســــدی درنخست هرنوع توهین کردن به مقدسات وباورهای مذهبی پیروان هرادیانی ،مخصوصاً  به باورهای راستین اسلام، که یکی ازآنها اعتقاد به ظهور مهدی موعود (عج) میباشد، را شدیداً تقبیح کرد. امام جمعه شهر کویته اینرا مسؤلیت علماء خواند که علیه کسی کهتوهین به اعتقادات مذهب تشیع میکند، بیستد.

حاجی آقای اســــدیامام جمعه شهر کویته،  سخنان اش را اینچنین ادامه داد:

با نام خدایی که وعده داده است که در نهایت زمین به دست بندگان خوبش اداره خواهد شد و ما منتظران رسیدن کسی هستیم که خلیفه خدا بر زمین خواهد بود و بهار را به مردم هدیه خواهد کرد.

برگزاری جشن های باشکوه نیمه شعبان اگر چه زیبا و پر از حسنه است اما متأسفانه رسوخ خرافات و انجام برخی حرکات نسنجیده، زیبایی آن را تحت الشعاع قرار می دهد، به عنوان مثال اتش بازی کردن واز این قبیل تقلید های کورکورانه وعوامانه، ضمن آن که حال و هوای مذهبی و معنوی جشن ها را کمرنگ و نامحسوس می کند، به دلیل رسوخ خرافات و بدعت هایی در آن، ذهن جوان مسلمان را از درک حقیقت و معرفت مهدوی دور می کند؛ حقیقت و معرفتی که بی گمان غایت اصلی همه این شور و شعف ها و برگزاری جشن ها می باشد و غفلت از آن ضایعه اسف باری است که دل نازنین امام عصررا به درد می آورد.

البته ناگفته نماند که در سالیان اخیر حجم این قبیل ناهنجاری های دینی در شهر ها رو به کاهش گذاشته است، با این حال نمی توان به طور کلی از وجود آن غافل شد و بی تفاوت از کنارش گذشت.

و نکته حایز اهمیت دیگر که حجت السلام والمسلمین حاجی آقای اســــدی ذکر کرد این بود که  در این میان ضرورت تبیین زوایای گوناگون مهدویت برای جوانان و به ویژه پاسخ گویی به ده ها و صد ها شبهه ای است که در ارتباط با امام زمان(عج) طرح می شود. این وظیفه البته در وهله نخست از عالمان دینی مورد انتظار است و این که بتوانند متناسب با درک و فهم مخاطبان خویش و نیز بهره گیری از بیان شیوا و جذاب در انجام این مأموریت خطیر موفق باشند و برای این کار چه زمانی بهتر از ایام نیمه شعبان وچه  مکانی مناسب تر از چنین محافلی که جوانان در آن گردهم می آیند.‎‎

و حاجی آقای اســـدی کلام خودرا اینچنین خاتمه داد، که اگر ما ادعای شیعه بودن داریم و خود را از محبان حضرت حجت (عج) به حساب می آوریم ـ که ان شاء ا… همین گونه هم است ـ باید ضمن حضور در شادی های اهل بیت علیه السلام با رفتار و کردار خود وظیفه شیعه بودن خویش را به درستی انجام دهیم و بکوشیم که در برگزاری جشن های ماه شعبان، موجب عزت مندی بیشتر دین و آیین مان گردیم نه این که خدای ناکرده با افتادن در دام خرافات، موجب وهن بزرگان دین مان باشیم. ودراخیرازانجمن مسجد ولی عصر{ع} وهئیت مسجد ولی عصر{ع} قدردانی وتشکری نمود. 

رحمت … ماندگار



دیدگاهها بسته شده است.