مردم کویته و فقدان رهبریت دلسوز و کارآمد.

Sarcal road (2)

کویته (جامعه) : سالهاست که مردم مظلوم هزاره در کویته با نبودی رهبر و رهنمای دلسوز و کار آمد مواجه بوده و قربانی بلند پروازی ها و خود خواهی های، رهبران می شوند که هر کدام بفکر منفعت، جاه، مقام و رتبه ای خودشان هستند وبس.!

مردم در یک سر درگمی، بسر می برند که هیچ وقت درست نتواسته تشخیص دهند که باید از کدام حزب و پارتی پیروی کرده و بحرفها و لالی های کدام رهبر؛ گوش دهند.

هر سیاست مداری در کویته سعی و تلاشش بر این است، که از هر راهی ممکن بتواند مردم را در کنار خود جمع کرده و خود را حامی حق و حقوق آنها قلم داد نمایند.!

عده ای از راه دین وارد عمل شده و مردم را با آموزه های دینی رهنمای کرده و خط مشی برای آنها تعین نموده و از مردم می خواهند که هیچ گاهی از این راه دور نشده و تمام سعادتش از این جا بدست بیاورند، و عده ای هم از راه قوم و نژاد؛ می خواهند که مردم را در کنار خود داشته باشد و از این طریق سری مردم رهبری نموده و خط نشان برای مردم بسازند، تا که مردم از این خط و مسیری که رهبران این چنینی برای شان ساخته است دور نشده و خود را به قلّه های از خوشبختی برسانند.!

چنانچه؛ چندی پیش، تمام سران احزاب موجود در میان قوم هزاره؛ جلسه ای را ترتیب می دهند تا که همه با هم، با یک صدا و یک دست، با تشکیل یک کمسیون، شامل ازتمام احزاب سیاسی و مذهبی، راهی حل اساسی، درست شوند تا که قوم را از حادثات ناگواری، همچون قتل، نجات داده و نگذارند که دیگر مردم بی گناه این گونه در اثری بی سر پرستی نادرست و بی کاره از کسب و کارش مانده و زن وفرزندش از گرسنه ای تباه شوند.!

اما یکی از نماینده گان احزاب موجود در جلسه، مخالفت خود را به چنین پیشنهادی اعلام نموده و مدعی این می شود که حزبی شان بیشترین هوا خواه و طرفدار، میان مردم عوام داشته و لذا، این حزب تابع چنین پشنهادی نبوده و حزبش به تنهای نسبت به تعین سر نوشت مردم مسئولیت دارند.

نماینده ای دیگراز حزب مقابل؛ با مخالفت و اراد از سخنانی، نماینده منتقید، می گویند چنانچه مسئله این گونه باشد، مردم در انتخابات سال 2013 بیشترین آراء را برای نماینده منتخبی این حزب داده، بناءاٌ تصمیم گیری و رهبریت ملت وظیفه ای ما بوده و حاضر به شریک ساختند دیگران نیستیم.!

این است سر نوشت ملت و قوم مظلوم در کویته،  که همیشه قربانی سیاست های غلط و نادرست احزاب خود ساخته و خود خواه، گردیده  و هر روزی قربانی می شوند.

اگر یک راه حلی درست و سنجیده شده با رهبریت صحیح در کویته وجود داشته باشد مردم هزاره در کویته از یک زندگی آرام و لذت بخشی بر خوردار خواهد بود.

 اگر یک رهبری و مدیرت جامع، که هم، دینی باشد و هم قومی و ملیتی، در کویته رهنمای قوم را بعهده بگیرند، دیگر هر روز مردم این گونه قربانی نخواهد شد.

ولی متأسفانه که چنین آرزوی از محالات در جامعه ای کنونی هزاره ها، درمجموع، و در کویته بیشتر محسوب می شود آینده ای چندان امیدوار کننده ای بنظر نمی رسند.



دیدگاهها بسته شده است.