ملک اسحق رهبر گروه تروریستی لشکر جنگوی در پاکستان کشته شد

کویته (جامعه): ملک اسحق رهبر گروه ترویستی لشکر جنگوی، دو پسرش، غلام رسول شاه جانشین  ملک اسحق و 11 تن از گروه ترویستی لشکر جنگوی در یک درگیری با پولیس شب گذشته در منطقه مظفر گر ایالت پنجاب کشته شدند.

ملک اسحق با دوپسر و دیگر اعضای این گروه ترویستی چند روز قبل توسط پولیس ضد تروریستی در ایالت پنجاب پاکستان دستگیر شده بودند. پولیس آنها را برای نشاندهی و کشف اسلحه و مواد انفجاری در منطقه مظفر گر شب گذشته همراه خود برده بود. به گفته پولیس با شبکه خبری محلی، بعد از کشف اسلحه پولیس در حال برگشت بوده که اعضای گروه تروریستی لشکر جنگوی برای آزاد ساختن ملک اسحق و دو پسرش یورش برده و ملک اسحق را با خود میبرند. بعد از آن، در نتیجه عملیات رئیس پولیس محل ملک اسحق با دو پسرش و جانشین و 11 تن کشته می شوند. در این درگیری شش پولیس نیز زخمی شدند.

ملک اسحق بانی و رهبر گروه ترویستی لشکر جنگوی، از جمله افرادی بود که در لیست گروه ترویستی امریکا قرار داشت و با گروه تروریستی القاعده در ارتباط بود.

وی مسئول کشتار و قتل عام افراد غیر نظامی و شیعیان در پاکستان دست داشت. پرونده ای چندین قتل علیه ملک اسحق ثبت شده بود و در سال 1997 به زندان رفت. هیچ پرونده علیه وی به اثبات نرسید و  بعد از مدت14 سال زندانی در سال 2011 از زندان آزاد شد.

در پی حمله بالای هزاره های کویته در 10 جنوری 2013، ملک اسحق دوباره دستگیر شد.

قابل یاد آوری است که از 10 سال بدین سو،  در نتیجه بم گزاری ها و ترور بیش از 1500 تن هزاره در شهر کویته جانشان را از دست داده اند. مسئولیت بیشتر این حملات و بمگزاری ها را گروه لشکر جنگوی به عهده گرفته است.



دیدگاهها بسته شده است.