عرض تسلیت و فاتحه امیرجماعت اسلامی ایالت بلوچستان در دیدار با حاج اقای اسدی در جامعه امام الصادق (ع)

امیر  جماعت اسلامی ایالت بلوچستان مولانا شیرانی ، سناتور حافظ حمد الله، فرماندار سابق ایالت بلوچستان فضل آغا همرای دیگر علماء اهل سنت و روئسای قبائل بلوچ و پشتون روز هفته در جامعه امام صادق علیه السلام برای فاتحه خوانی شهدای سانحه هزاره تاون و علمدار رود  تشریف آوردند. نائب رئیس کویته یکجهتی کونسل آقای حاجی عبد القیوم چنگیزی، مدیر جامعه امام صادق حجت الاسلام الحاج محمد اسدی، حاجی نظری، ابراهیم هزاره، حجت الاسلام اقای نجفی و دیگر اعضای کویته یکجهتی کونسل مهمانان را استقبال کردند.

بعد از فاتحه خوانی، نائب رئیس کویته یکجهتی کونسل آقای حاجی عبد القیوم چنگیزی تشریف آوری مهمانان را خیر مقدم نموده گفت :  که حکومت از لانه های تروریستها را آگاه می باشد اما قدم برای نابودی آنان بر نمی دارد بهمین خاطر است که  وضعیت امنیتی شهر هر روز بد تر می گردد.  باوجود اتفاق و سانحات خونین و بزرگ  بر قوم و ملت ما، مردم  تحت قانون مسالمت آمیز تظاهرات و به تحصن نشستند و هیچ نوع ضرر و آسیب به مال و جان کسی وارد نکردند. در دوران تحصن تمام احزاب سیاسی و مذهبی از ما حمایت کردند.

سناتور حافظ حمد الله ضمن اظهار تعزیت به خانواده شهدا ، مهمانان  را برای حضار معرفی کرد.

بعد از آن مولانا شیرانی ،  بعضی از کشور های اسلامی را مسئول مشکلات امنیتی شهر کویته خواند و گفت :  ادارات دولت پاکستان و امریکه نقش منفی  در امنیت و مسائل بلوچستان دارند و در تمام ادارات دولتی قاتلین کرایه ی موجود هستند همینطور در میان شیعه و سنی قاتل کرایه ای فعالیت می کنند. ما باید حقیقت را برا مردم بگویم تا آنان عامل اصلی این مشکلات را بفهمند. مولانا شیرانی از مردم هزاره خواست  که با نسبت دادن عوامل حملات و انفجار به یک قوم خاص ، قومش را از سائر اقوم کویته جدا نکند. بقول بوش رئیس جمهور سابق امریکه این جنگ، جنگ تمدن است و این جنگ تمدن را از پاکستان آغاز نموده است. نه جنگ قوم قبیله .

اگر میان شیعه و سنی جنگ می بود ما با یکدیگر نفرت می کردیم و امروز برای فاتحه خوانی نمی آمدیم ودر اینجا نبودیم .  ما در شهر کویته در سال 1994 یک بنیاد را  تشکیل دادیم که در این بنیاد علماء اهل سنت و شیعه با وجود اختلافات فرعی برای وحدت مسلمین فعالیت می کنند. ما کوشش می نماییم که نفرت و کدورت را از میان مردم بر داریم.

قابل ذکر اینکه  : آقای شیرانی قبل از سانحات علمدار رود و هزاره تاون در جامعه امام صادق تشریف آورده بود و همکاری و همبستگی خویش را نسبت به اهل تشیع  واسیب دیدگان اعلان کردند.

دیدار سناتور حافظ حمد الله  با حجت السلام و المسلین حاج آقای اسدی

 خوش امدید حجت السلام و المسلین حاج آقای اسدی از فرماندار سابق فضل آقا و مولانا شیرانی

 دیدار روئسای قبائل با حجت السلام و المسلین حاج آقای اسدی

دین دیارد  تعداد زیادی از خانواده شهدا شرکت داشتند.

 



دیدگاهها بسته شده است.