مولانا غلام حسنین وجدانی: دشمن از هر راه ممکن سعی دارند تا چهره ای نورانی اسلام را خدشه دار نموده و بد نام سازند

EID UL- FITER 1394-2015 (13)

نماز با معنویت عید سعید فطر با حضور مؤمنین و روزه دارانی که یک ماه را به مهمانی خدا دعوت بودن و روزه گرفتند، به امامت حجت الاسلام مولانا الحاج غلام حسنین وجدانی در هزاره عیدگاه واقع درعلمدار رود، اقامه گردید.
مولانا غلام حسنین وجدانی در ضمن تبریک بادی عید سعید فطر را برای تمام مؤمنین و مسلمانان جهان، خصوصا نمازگزاران مؤمنین، در خطبه های نمازش، به حقیقت عید و اینکه عید چه هست و چگونه باید از آن تجلیل شود اشاره نموده افزود: اینکه بعد از یک ماه روزه گرفتن و اطاعت خداوند را انجام دادن انسانهای روزه دار ومؤمن عید میگرند، معنایش این است که شکرانه خداوند را أداء کرده و از خداوند سپاس گزاری نمایند برای اینکه توفیق دادن که یک ماه را روزه بگیرند و با خالق هستی راز ونیازی داشته باشند، همچنان توفیق توبه و انابه ای را دادن که تا بتوانند از اعمال ناشایستی که در طول یک سال اگر انجام داده باشند، توبه نموده و دوباره بسوی سعادت و خوش بختی روان گردند.
عید گرفتن بعد از یک ماه روزه وطاعت خداوند را انجام دادن، بمعنای این است که با دادن زکات فطره ازحال و روز کسانیکه فقیرند دستگری نموده واز آنها دلجوی نمایند، اگر عید را این چنین کسی بگیرند در حقیقت اعمال یک ماهه اش را درست انجام داده است، وگرنه عید فقط بخاطری خوشگذرانی و خوردن آشامیدن باشد آن عید گفته نمی شود.
همچنان درضمن خطبه ای دومش اشاره داشت در باره آداب معاشره بین همدیگر و همچنان خود داری کردن از اصرافهای بیجا وبی مورد که امروزه میان مردم و معاشره ای ما معمول شده اند.

EID UL- FITER 1394-2015 (1)
ایشان همچنان خاطر نشان نمود که اگر جلوی این همه اصرافهای بی جا وبی مورد گرفته نشوند جامعه ای امروزی، اخصا نسل جوان جامعه را که سرمایه بزرگ ملت و مردم می باشند، به خطرها وبلاهای گوناگون گرفتارساخته وبدبخت می می کنند.
چنانچه امروزه خیلی از جوانها روی به اعتیاد ومواد مخدر و……! آورده اند که این خودش بدترین بلای است که دامن گیر جوانان گردیده است.
دراین رابطه بزرگان خانواده، اخصا والدین مسئولیت بس بزرگی را بعهده دارند که فرزندانش را درست تربیه نمایند تا که خدای نخواسته به همچون بلاهای دچار نگردند.
ایشان همچنان به فسادهای اخلاقی که در جامعه از سوی عده ای صورت می گیرند اشاره نموده فرمود:
متأسفانه خیلی از کسانی هستند که به فسادهای غیر اخلاقی دچارند وحتی با همسر وفرزندانش هم رفتار درست نداشته و به آزار و اذیت آنان می پردازند. تمام این ها بر گشت شان به تربیه خانواده گی بر می گردن که اگر والدین درست مواظب تربیه اولادهایش نباشند در آینده انتظار رفتار اخلاقی و انسانی را از آن نداشته باشند.
همچنان دررابطه با مسایل روز اشاره کرده بیان داشت: در شرایط که امروزه برای کشورهای اسلامی پیش آمده است وحدت و اتحاد میان تمام مذاهب و مسلمانان یک امر لازم و ضروری بوده و می باشد.
دشمن از هر راه ممکن سعی دارند تا چهره ای نورانی اسلام را خدشه دار نموده و بد نام سازند، لذا باید با تمام نیرو و قوت در مقابل توطئه های دشمنان دست بدست هم داده و ایستادگی نمود.

EID UL- FITER 1394-2015 (6)

اگر اتحاد بین ملتها وجود داشته باشد در مقابل هر گونه فشار های دشمنان ایستادگی نموده  آخرالامر هم دشمن را تسلیم خود خواهند ساخت، نمونه ای روشن آن همین اتحاد ملت ایران در مقابل خواستن حق انرژی هسته ای بود که در نتیجه بزرگترین قدرتهای دنیا را بزانو در آورده و راه توافق را در پیش گرفت که حالا به توافق رسیده است.

که این کار با همکاری دولت و ملت ایران صورت گرفت که در تمام مسائل با اینکه عده ای به ظاهر مخالف دولت و نظام هستند اما در مقابل حق وملت خود کنار هم اند و از حق خود دفاع می نمایند، ما به سیاست های دولت ایران کاری نداریم منظور فقط این است که اگر مردم با دولت وبرعکس همکار باشند و در کنار هم کاری انجام دهند،  هرچیزی ناممکن را ممکن می سازند.

EID UL- FITER 1394-2015 (9)

از همه مهمتر اتحاد و یکی شدن میان ملت جعفریه و شیعیان می باشند که باید در شرایط حاکم در منطقه با قوت و طاقت هم، در مقابل دشمنان مذهب و قوم ایستادگی نمایند، ایستادگی به این معنا نه که با سلاح و …..! در مقابله با آنها برخیزیم و خانه جنگی راه بیندازیم، بلکه به این معنی که باید بیدار بود و نگذاشت دشمن خدا نخواسته از بد اتحادی و متفرق بودن ما سوء استفاده نموده وما را بجان همدیگر اندازند.
باید با تمام نیرو وتوان در مقابل توطئه های دشمنان قوم و ملت ومذهب مان هوشیارانه عمل نموده ونگذاریم که آنان بنفع خودشان استفاده ببرند، این کار جزء با متحد شدن و دست بدست هم دادن ممکن نبوده ونخواهد بود.
بناأٌ اتحاد و یک پارچه شدن یک امری لازمی و ضروری می باشد که از تمام شما مؤمنین این استدعا را دارم که درکنار همدیگر و با توانایی همدیگر توطئه های دشمن را برطرف نموده وهمیشه با صمیمیت و برادری میان جامعه و ملت خود زندگی نمایید.

EID UL- FITER 1394-2015 (10)

———————————————————————————————-

با معذرت که به تأخیر نشر شد، از اینکه سرور خراب بود و همان روز اول چندین بار تلاش کردم نشد، با مدیریت بخش کویته هم گفتم آخر ایشان گفتن که سرور خراب است امکان نداره فعلا.



دیدگاهها بسته شده است.