((نباید بین خود و نفس خود فاصله ایجاد کنیم تا مبادا شیطان جا گیرد))

11

/>آیین عبادی سیاسی نماز جمعه (شهرکویته) به امامت حضرت حجه الاسلام و المسلمیناستاد محمد جمعه اسدی:

 خطیبی محترم نماز جمعه شهر کویته بلوچستان، حجة الاسلام و المسلمین الحاج استاد اسدی مدیر حوزه علمیه جامعه امام صادق (ع) و امام جمعه شهر کوئته، در خطبه اول نماز جمعه دیروز، ضمن تسلیت گفتن شهادت باب الحوائج امام موسی کاظم(ع) حدیث از آن بزرگوار به این مضمون قرأئت کرد: قالَ امام کاظم (علیه السلام) : مَنْ لَمْ یَكُنْ لَهُ مِنْ نَفْسِهِ واعِظٌ تَمَكَّنَ مِنْهُ عَدُوُّهُ ـ یعنی الشّیطان. و سپس نمازگزاران وخودرا به تقوای الهی خواند و فرمود:

هر كسى عقل و تدبیرش را مورد استفاده قرار ندهد، دشمنش یعنى ; شیاطین – إنسى و جنّى و نیز هواهاى نفسانى – به راحتى او را مى فریبند و منحرف مى شود.

از برای خود نفس خودرا واعظ قرار بیدهیم یا به وعظ ونصیحت های دیگران گوش فراء دهیم. و بین خود و هوای نفس فاصله نیندازیم برای اینکه شیطان در ان فاصله، جا گرفته وهر چه بخواهد همان میکند و شما هم نمیتوانید حد و مرزی برای خواسته های هوای نفس، تعیین بکنید و آنوقت است که ندای (هل من مزید) را سرخواهد داد. مثل آن عده فریفته گان که اسیر هوای نفس در تسخیر کردن کشورها شدند و چه بسا زن ها و مردها و اطفال ها و حتی حیوانها را از دم تیغ گذراندند.

IMG_20180413_132058

استاد معظم له با ذکرداستان کوچک اما پرمعنی از امام کاظم (ع) روشنایی بیشتر به این بیان انداخت و فرمود:

امام کاظم (ع) شبی از شبها از منزل به قصد قدم زدن خارج میشود میرسد به کوچه که چراغانی است و آوازغنا و رقص از یک منزل مجلل فضای کوچه را طنین انداز کرده. ناگهان غلام از منزل بیرون آمد و امام سوال کرد آیا صاحب این خانه بنده است یا آزاد؟ شنید که آزاد است امام (ع) فرمود: آری آزاد است که همچین میکند اگر بنده بود احساس قید و شرط میکرد!

وامام به راه خود ادامه داد!

وقتی غلام به خانه برگشت ماجرأ را به صاحب خود گفت، تا ارباب این جمله تکان دهنده امام(ع) را شنید به دنبال اش پابرهنه حرکت کرد و خودش را به امام رساند.

امام را شناخت گفت: یا ابن رسول الله، آیا راه توبه برای من هست با این همه گناه که مرتکب شدم؟!

امام فرمود بلی راه توبه هیج وقت بروی بنده بسته نیست اما با شرط که تام با عمل باشد!

آری همه ی گناهان برای این است که تو لگام هوای نفس را رها کردی و عاقبت اش سرنگونی تو خواهد شد!!

خطبه دوم (سیاسی)

استاد معظم له خطبه دوم اش را با فرأئت آیه از کلام الله مجید(اقرأ باسم ربك الذي خلق) آغاز کرد وفرمود:

بعثت، امید انسان به فردایی روشن است.بعثت، نشانه مهرورزی خدا با خاکیان و باران رحمت بی‌‌حد او بر زمینیان است.مبعث پيام آور وحي، پيامبر نور و رحمت بر مسلمانان جهان و شما نمازگزاران محترم مبارك باد.
فردا بعثت رسول خدا(ص) است. بعثت کسی که از بدترین مردم ،با آوردن دین مطهر و سازنده اسلام، خوبترین مردم را ساخت و جهان را متحول کرد.!
کسی که با مبعوث شدنداش به رسالت، متمم مکارم اخلاق شد.!!! و کسی که اولین درس اش با اقراء (یعنی خواندن و آموختن) شروع شد و این از افتخارات ما مسلمانان هست!

و اما دنیای امروزی مسلمانان به کجا کشیده شده! فساد دراکثر کشورهای اسلامی! قتل عام و غارت در اکثر ممالک اسلامی!

وضعیت از این بدتر!

کسانی که خودرا مدعی نگهبانان حرمین شریفین قلمداد میکنند و پاسدار دین اسلام میخوانند، در سدد نابود کردن و تحویل دادن مقدس ترین مکان اسلامی (یعنی بیت المقدس) به آمریکا و اسرایل هستند!

و هرکسی هم از بیت المقدس دفاع کند تکیفیر میکنند!

 



دیدگاهها بسته شده است.