نمایشگاه نقاشی( سرزمین هنر ) برگزارشد.

jispk (10)کجاست صوفی دجال چشم و ملحد شکل؟             بگو بسوز که مهدی(عج) دین پناه رسید

پانزدهم شعبان زاد روز ولی الله الاعظم مهدی موعود عج الله تعالی، برهمه مستضعان عالم مبارک باد!

به مناسبت این روزبزرگ، عاشقان و منتظران دلسوخته ی آن حضرت همه ساله با برپایی مراسم جشن و سرور در قالب برنامه های متنوع فرهنگی، عشق و علاقه ی خویش را به ساحت آن امام منتظر به نمایش می گذارند.

انجمن نقاشان معاصر کویته نیز در همین راستا نمایشگاهی را از مجموعه نقاشی های شاگردان و هنر جویان هنرکده سعیدی، تحت نام سرزمین هنر برگزار کرده بود. برنامه ی افتتاحیه این نمایشگاه با تلاوت آیات قرآن مجید آغاز گردید و پس از آن هنرجویان و دانش آموزان و یک تن از استادان مدارس، جناب  آقای جمشیدی شعرهای بسیار جذاب و زیبا در وصف حضرتش قرائت  کردند. و فضای معنوی مجلس را آکنده از رائحه ی دل انگیز عطر امام منتظر (عج) نمودند.

پس از آن، آقای سعیدی مدیر انجمن نام برده، ضمن تبریک و شادباش این روز برزگ و خوش آمد گویی مهمانان، در مورد  هنر، جایگاه و حضور آن در جامعه  مطالب مفیدی را بیان نمودند.  آقای داکتر رضایی سخنران دیگری بود که در مورد عدالت که یگانه گمشده ای بشر است و اینکه عدالت فقط توسط مهدی (عج) میسر  و جهان گستر خواهد شد به ایراد سخن پرداخت و با آرزوی تحقق چنین روزی صحبت خویش را به پایان رسانید.

پایان بخش برنامه، سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای حاج استاد اسدی مدیر جامعه امام صادق (ع) بود. ایشان در مورد مهدی(عج) و انتظار آن موعود منتظر چنین بیان کردند: مهدی این امانت الهی در زمین در صورت خیر و خوبی است که ما بدانیم و درست درکش نماییم و انتظار ظهورش را با استفاده از روایات از بهترین اعمال بیان کرده خاطرنشان ساختند که انتظارظهور آن حضرت زمانی از بهترین اعمال است که ما در برابر ظالمین باستیم و از مظلومین دفاع نماییم یا به عبارت دیگر ظلم ستیزی و مظلوم پروری و مبارزه بافساد را در جامعه خویش بهینه سازی نموده زمینه آمدن آن منجی عالم بشریت را فراهم سازیم. چرا که با اشاعه فساد و منکرات نمی شود به انتظار امام زمان نشست و زمینه آمدنش را فراهم کرد.

ایشان در بخش دیگر از سخنان خویش هنر را یک ودیعه الهی دانسته و آن را جلوه ای از جمال مطلق خداوندی بیان نمودند.

وقتی هنرمند یک اثر زیبا ترسیم می کند که انسان را به تفکرو تدبر وا می دارد و روح آدمی را تلطیف می نماید مثل این است که انسان به زیبایی های طبیعت نگاه  کند، زیبایی مطلق خداوندی در آیینه ی جانش  متبلور گشته، احسن الخالقین را در تمام آفاق، با بصیرت باطنی اش می بیند:

به دریا بنگرم دریا تو بینم ///// به صحرا بنگرم صحرا تو بینم

به صحرا بنگرم کوه و در و دشت //// نشان از قامت رعنای تو بینم

ایشان در آخر صحبت هایش، هنر جویان را به خلق اثر های ارزشی و ماندگار توصیه نموده بیان کردند که سعی کنید این امانت خداوندی را در خدمت هوا و هوس های ناچیز قرار ندهید بلکه دردها ، رنجهای تاریخی مستضعفین را منعکس نمایید و ارزشهای مکتبی ومتعالی که انسان را به سعادت و خوشبخبی رهنمون می سازد به تصویر بکشید.

jispk (8) jispk (14) jispk (5) jispk (24)

 



دیدگاهها بسته شده است.